براساس مطالعه انجام‌شده، سطوح بالای NR (نیکوتین آمید ریبوزید) که اغلب به‌عنوان مکمل ضد پیری شناخته می‌شود، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد بالا ببرد. این موضوع نه تنها احتمال افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد، بلکه براساس نتایج مطالعه و نظر محققان، حتی می‌تواند باعث گسترش سرطان تا مغز نیز شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با قرار گرفتن در آستانه ۴۰ سالگی توده عضلانی کاهش می‌یابد و احتمال افزایش وزن بیشتر می‌شود و نیز خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت افزایش می‌یابد.
اجاق‌های القایی هیچ بنزن قابل تشخیصی منتشر نمی‌کنند. نرخ بنزن منتشر شده در طی احتراق صدها برابر بیشتر از نرخ انتشار بنزن است که در سایر مطالعات اخیر از نشت گاز نسوخته به خانه ها شناسایی شده است.
به گفته محققان، سلول‌های چربی می‌توانند پاسخ التهابی را تحریک کرده و اختلال عملکرد سلول‌های ایمنی را تقویت کنند. این فرایند می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی، بیماری‌های متابولیک مانند دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها شود.
داشتن فیبروم رحم یا اندومتریوز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان افزایش دهد، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیسترکتومی می‌تواند این خطر را برای زنان مبتلا به فیبروم کاهش دهد.
محققان می‌گویند انجام جراحی چاقی ممکن است به کاهش وزن کمک کند و خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با چاقی را تا بیش از نصف کاهش دهد.
مطالعات و آزمایشات بالینی نشان داده‌اند که پیاده روی فواید جسمی و روحی دارد. پس از بررسی ۱۹۶ مطالعه با ۳۰ میلیون نفر جمعیت مورد ارزیابی محققان دریافتند که در مقایسه با بی‌تحرکی؛ ورزش متوسط تا ۳۰ درصد احتمال مرگ زودرس به هر دلیلی، ۲۹ درصد احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و ۱۵ درصد احتمال فوت بر اثر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.
متخصصان علوم پزشکی می‌گویند: از باکتری‌های موجود در روده نوزادان یک ساله می‌توان برای پیش‌بینی احتمال ابتلای آنان به دیابت «نوع ۱» در سنین بالاتر استفاده کرد.
نوشیدنی‌های بسیار داغ تاثیرات باورنکردنی بر سلامت بدن دارد، از بین بردن جوانه‌های چشایی تا احتمال ابتلا به سرطان، فقط بخشی از عوارض مصرف مایعات با درجه گرمای بالاست.
هر بار که غذا می‌خورید، کیسه صفرا، صفرا آزاد می‌کند. وقتی وعده‌های غذایی را حذف می‌کنید، آن شیره‌های صفرا جمع می‌شوند. این باعث افزایش سطح کلسترول در کیسه صفرا می‌شود. با گذشت زمان، چربی‌های مومی شکل می‌توانند به سنگ کیسه صفرا تبدیل شوند. برخی از اسید‌های صفراوی نیز ممکن است احتمال ابتلا به سرطان کیسه صفرا را افزایش دهند؛ بنابراین زمانی را برای وعده‌های غذایی منظم در نظر بگیرید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: افراد دارای مشکل روان مزمن آمادگی بیشتری برای ابتلاء به بیماری‌های صعب‌العلاج همچون سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های ریوی و دیابت دارند.
مدیر گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مزایای مصرف حبوبات، گفت: حبوبات دارای مقادیر بالای فیبر غذایی هستند و احتمال ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت و انواع سرطان را کاهش می‌دهند.
یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی کودکان به آثار آلودگی هوا بر سلامت کودکان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ریه کودکان تا حدود ۱۸ سالگی همچنان در حال رشد است، تک تک عوامل موثر در بروز آلودگی هوا می‌تواند بر ریه کودک و سلامت او اثرات سوء داشته باشد و آغاز برخی حساسیت‌ها و شروع آسم در کودکانی که زمینه بیماری را هم ندارند، ممکن است رخ دهد.
بسیاری از افراد مبتلا به مری بارت، که احتمال ابتلاء به سرطان مری را نیز افزایش می‌دهد، هیچ علامتی ندارند. برای افراد مبتلا به مری بارت مهم است که به طور منظم برای بررسی سلول‌های سرطانی، معاینه منظم داشته باشند.
متخصصان بر این عقیده هستند که شما می‌توانید مراحلی را در پیش بگیرید و خطر سرطان را کاهش دهید. مصرف نکردن تنباکو و کنار گذاشتن الکل می‌تواند تا حد زیادی این خطر را کاهش دهد، اما ترکیب این دو مورد در کنار یکدیگر باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سر و سرطان گردن می‌شود و احتمال سرطان دهان هم تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.
امسال در ابتلا به آنفلوآنزا با سویه عجیب و جدیدی درگیر نبودیم و می‌توان گفت که تقریبا شرایط مانند سال‌های قبل از کرونا بوده است. منتها امسال یک ویژگی که در اپیدمی آنفلوآنزا وجود داشت، این بود که علائم تنفسی را در کودکان بیشتر شاهد بودیم، اما به لحاظ تعداد و روند، تقریبا شرایط مانند قبل از کرونا بود.
همه سرطان‌ها در هر فردی یکسان نیستند، به خصوص از نقطه نظر علائم متابولیک. اغلب اوقات سرطان‌ها حتی می‌توانند متابولیسم خود را قبل یا بعد از شیمی درمانی تغییر دهند.
در مقایسه با افرادی که الگوی خواب سالمی داشتند، افرادی که خروپف می‌کردند یا خواب‌آلود بودند ۱۰ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به گلوکوم بودند.
اکثر مطالعات موافق هستند که محصولات لبنی غنی از کلسیم می‌توانند احتمال ابتلا به رشد سلول‌های سرطانی در روده بزرگ و در نتیجه سرطان روده بزرگ را کاهش دهند. مکمل‌های کلسیم نیز ممکن است مفید باشند.
بررسی‌های دانشمندان طی سال‌های اخیر نشان داده بود که برخی از آلاینده‌ها بر احتمال ابتلای زنان به سرطان پستان تاثیرگذار هستند.
نمونه‌هایی از مرکبات که به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک می‌کنند، عبارتند از: لیمو، پرتقال، گریپ فروت، لیمو ترش سبز و نارنگی.
به گفته محققان، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت بزرگسال جهان به التهاب لثه موسوم به پریودنتیت مبتلا هستند. در موارد شدید، این وضعیت منجر به از دست دادن دندان می‌شود و تحقیقات قبلی آن را با بیماری قلبی و دیابت مرتبط دانسته اند.
زیتون و روغن زیتون معمولا بیشتر در منطقه مدیترانه مصرف می‌شوند جایی که میزان ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های مزمن کمتر از سایر کشور‌های غربی است؛ بنابراین متخصصان سلامت احتمال می‌دهند که ممکن است زیتون به کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز کمک کند.
در سال‌های اخیر موارد ابتلا به اختلال رشدی اوتیسم افزایش‌یافته است. مرکز کنترل بیماری‌ها (CDC) در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که میزان اوتیسم در طول سال ۲۰۱۸، یک کودک از هر ۴۴ کودک بوده که این افزایش قابل‌توجهی نسبت به نرخ‌های ارائه‌شده در سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد.
مطالعه نشان می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در محصولات پخت و پز محبوب از جمله تابه‌های نچسب خطر ابتلا به سرطان کبد را چهار برابر می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ