سرطان کبد جزو سرطان‌های در حال افزایش است و اگر شما در معرض خطر هستید، باید مطمئن شوید که آزمایش‌های لازم را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری انجام می‌دهید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنانی که نوشابه‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌های شیرین می‌نوشند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد و بیماری مزمن کبدی هستند.
مشخص است که دخانیات بر ظاهر فرد مصرف‌ کننده نیز تأثیر می­‌گذارد؛ از زرد شدن دندان­‌ها و ایجاد پلاک‌های دندانی گرفته تا اثرگذاری بر کلاژن پوست و ایجاد پیری زودرس. افت عملکرد ریه و اختلالات تنفسی، فشارخون و افزایش خطر سکته قلبی و مغزی، کاهش توان باروری، انواع سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، حنجره، دهان، مری، معده، کبد و ...آب مروارید، شکاف کام و لب در نوزادان مادران سیگاری، تضعیف سیستم ایمنی و ... از جمله بیماری‌ها و عوارض مصرف دخانیات هستند.
بر اساس یک متاآنالیز مشخص شد که مصرف گوشت قرمز فرآوری شده به طور قابل توجهی با شش درصد خطر بیشتر سرطان سینه، ۱۸ درصد خطر سرطان کولورکتال (سرطان روده بزرگ)، ۲۱ درصد خطر سرطان کولون، ۲۲ درصد خطر سرطان رکتوم (بخشی از روده بزرگ) و ۱۲ درصد خطر بیشتر سرطان ریه مرتبط است.
نتایج سه مطالعه اخیر در بزرگترین کنفرانس سرطان جهان، شواهد فزاینده‌ای را ارائه می‌کند و نشان می‌دهد فعالیت بدنی می‌تواند به پیشگیری و مدیریت انواع سرطان در افراد کمک کند.
نتیجه مصرف قرص منجر به کاهش ۵۱ درصدی خطر مرگ در بیماران تحت درمان در مقایسه با افرادی شد که دارونما استفاده می‌کردند. پس از پنج سال، ۸۸ درصد از بیمارانی که از این درمان استفاده کردند در مقایسه با ۷۸ درصد بیمارانی که دارونما مصرف کردند، همچنان زنده بودند.
طبق مطالعه جدید متخصصان آمریکایی ترکیبات لنز‌های چشمی می‌تواند سلامتی شما را با سرطان، بیماری‌های کبد، اختلالات خودایمنی و باروری به خطر بیندازد.
طبق نتایج یک تحلیل جدید، مشاغلی که به طور منظم فرد را در معرض مواد شیمیایی خاص قرار می‌دهند، به نظر می‌رسد به طور پیوسته خطر ابتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده) را افزایش می‌دهند.
مصرف متوسط تا زیاد قهوه می‌تواند برخی از اختلالات اضطراب و خواب را بدتر کند. ثابت شده است که مصرف متوسط قهوه فوایدی مانند کاهش خطر دیابت، بیماری قلبی، سرطان کبد و زوال عقل دارد.
در حالی که علت بیماری کبد چرب دقیقاً مشخص نیست، اما عواملی وجود دارد که می‌تواند خطر ابتلا به سیروز را افزایش دهد که شامل اضافه وزن یا چاق بودن، مقاومت به انسولین، قند خون بالا (هیپرگلیسمی) که نشان دهنده پیش دیابت یا دیابت نوع ۲ است و سطوح بالای چربی، به ویژه تری گلیسیرید در خون است.
محققان می‌گویند کاهش میزان آسپاراژین در دانه گندم به معنای کاهش آکریل‌آمید و درنتیجه کم شدن خطر ابتلا به سرطان در نان سوخاری، غلات بوداده، بیسکویت و سایر مواد غذایی پخته‌شده حاوی گندم است. آزمایش‌های به عمل آمده تاکنون کاهش ۵۰ درصدی آسپاراژین در گندم‌های اصلاح‌شده و کاهش ۵۰ درصدی آکریل‌آمید در آرد را نشان داده‌اند.
مطالعات نشان می‌دهد خطر آسیب کبدی برای افراد مبتلا به چاقی یا دیابت بیشتر است.
از آنجا که چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به منابع محبوب برای اطلاعات سرطان هستند، یک پژوهش به بررسی آن‌ها پرداخته است.
عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که نمک‌های صورتی، دریا و یا سنگ نمک سرشار از ناخالصی است، گفت: این نمک‌ها خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان کبد و مثانه را افزیش می‌دهند.
در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط (چیزی که ضربان قلبتان را بالا ببرد) با فعالیت‌های ساده مانند پیاده روی سریع، دوچرخه سواری یا حتی استفاده از پله به جای آسانسور می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که بازماندگان سرطان سینه که در سطوح متوسط ورزش می‌کنند از جمله پیاده روی روزانه به مدت بیش از ۱۵ دقیقه همان مزایای بقای افرادی را که ورزش‌های شدیدتر انجام می‌دهند تجربه خواهند کرد.
با استفاده از داده‌های یک مطالعه، محققان ۷۲ درصد سرطان متاستاتیک کمتری را در شرکت کنندگانی که به طور منظم در فعالیت‌های هوازی با شدت بالا شرکت می‌کردند، یافتند.
مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و ترکیباتی به نام فیتوکمیکال‌ها هستند که ممکن است برخی از فرآیندهایی را که می‌تواند باعث شروع سرطان یا حمایت از رشد آن شود مانند التهاب و آسیب DNA را کُند یا متوقف سازد.
پژوهشگران دریافته‌اند که خطر ابتلا به سرطان رحم در زنانی که به طور مکرر از محصولات صاف‌کننده مو استفاده می‌کنند، دو و نیم برابر بیشتر از سایر زنان است.
محققان دریافتند خطر ابتلاء به سرطان کبد در میان موش‌هایی که دارای یک نقص مادرزادی خاص بودند، زمانی که رژیم غذایی غنی‌شده با فیبر قابل تخمیر مصرف می‌کردند، بسیار زیاد بود. خون این موش‌ها نیز دارای اسید صفراوی بالایی بود.
نتیجه مطالعه‌ای تازه نشان می‌دهد که خوردن وعده‌های غذایی یخ زده و غذا‌های سرد خطر ابتلا به سرطان و مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.
دکتر «بریجید لینچ»، معاون بخش اپیدمیولوژی سرطان در انجمن سرطان ویکتوریا استرالیا، می‌گوید: «حتی افزایش اندک در فعالیت بدنی در سطح جمعیت، تعداد تشخیص‌های جدید سرطان سینه را که هر ساله انجام می‌شود، کاهش می‌دهد».
متخصصان علوم تغذیه و پزشکی در ایالات متحده آمریکا دریافتند که غذاهای فوق‌فرآوری شده از قبیل نوشابه، تنقلات بسته‌بندی‌شده، نان‌، کیک و بیسکوییت‌های صنعتی، مارگارین و محصولات آماده پیش‌فرآوری‌شده یا گرم‌کردنی با خطر بالاتر ابتلا به سرطان روده مرتبط هستند.
مطالعه نشان می‌دهد که مواد شیمیایی موجود در محصولات پخت و پز محبوب از جمله تابه‌های نچسب خطر ابتلا به سرطان کبد را چهار برابر می‌کند.
در حالی که افراد معمولا تب را با عفونت مرتبط می‌دانند دمای بالا یا تعریق در شب می‌تواند نشانه اولیه سرطان باشد. بدن شما ممکن است از طریق واکنش‌های التهابی به رشد سرطان واکنش نشان دهد که می‌تواند باعث تب و عرق کردن بدون عفونت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ