وزیر امور خارجه عربستان گفت: عربستان مصمم است که رابطه با جمهوری اسلامی ایران توسعه یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های آسیایی را تبریک گفت.
امیر عبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز از آقای محمد بن‌سلمان دعوت کرد که امروز ایشان گفتند این دعوت را پذیرفتم و برنامه‌ریزی می‌کنم که در زمان مناسب به ایران سفر کنم.
دقایقی پیش، وزیر امور خارجه کشورمان شهر جده عربستان را به مقصد تهران ترک کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش در عربستان با «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی در جده دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه سفر خود به عربستان، دقایقی پیش وارد جده شد.
بورل در ادامه با تکرار ادعاهای واهی مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، مدعی شد: تاکید کردم که ایران باید به حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین پایان دهد و از ابزارسازی اتباع اتحادیه اروپا دست بردارد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با زیاد نخاله بر ضرورت اتحاد گروه‌های فلسطینی و همچنین وحدت نظر و انسجام دولت‌ها و ملت‌های مسلمان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین تاکید کرد.
امیرعبداللهیان درخصوص اوکراین با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این منازعه تاکید کرد: ایران به هیچ طرفی در جنگ کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشور‌ها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.
حسین امیرعبدللهیان، وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در پنجاه‌ودومین نشست شورای حقوق بشر و نشست کنفرانس خلع سلاح به ژنو سفر کرده بود،‌ در حاشیه این نشست‌ها با شبکه سی‌ان‌ان گفت‌وگو کرده و به سوالاتی درباره ادعاهایی در زمینه ناآرامی‌های اخیر در ایران، برنامه هسته‌ای ایران، ادعای غرب مبنی بر حمایت ایران از جنگ روسیه در جنگ اوکراین، فعالیت‌های هسته‌ای ایران و نقش زنان در ایران پاسخ داد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود پنج میلیون آواره مهاجر و پناهنده افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه توجه چندانی در ارسال کمک و حمایت از این جمعیت بزرگ ندارند و تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیز باعث شده که وضعیت آوارگان و پناهجویان تحت تاثیر قرار بگیرد.
امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان گفت:نقش گروه‌های تروریستی ضد ایرانی در اغتشاشات اخیر ایران کاملا مشهود است، برخی از کشورهای اروپایی درچارچوب معیارهای دوگانه و در «تروریسم شویی» شرکت کرد.
مراسم تشییع پیکر صلاح الزواوی، سفیر سابق فلسطین در تهران، چهارشنبه ۳ اسفند با حضور سفیر فلسطین و سفیران مقیم تهران و سایر مقامات کشورمان در قطعه نام آوران بهشت زهرا برگزار شد. صلاح الزواوی روز دوشنبه در ۸۶ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. در این مراسم سلام الزواوی سفیر فلسطین در تهران و دختر صلاح الزواوی نیز حضور داشت. حجت‌الاسلام حسن اختری، رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و تعدادی از سفیران خارجی مقیم تهران در این مراسم حضور داشتند. در این مراسم، پیام حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به مناسبت درگذشت صلاح الزواوی توسط سخنگوی وزارت خارجه قرائت شد.
دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه برنامه‌ها و دیدارهای خود در سفر به لبنان، با آقای زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت:بر اهمیت حمایت کشورهای منطقه از ثبات و امنیت عراق تاکید نموده و بر امنیت و ثبات با مشارکت جمیع همسایگان عراق از جمله کشور دوست و برادر سوریه تاکید می‌گنم.
وزیر امور خارجه بوسنی در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران بوسنیایی از امیرعبداللهیان روسری بر سر کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست صمیمانه با آمنه سادات ذبیح پور و علی رضوانی، خبرنگاران تحریم شده صدا و سیما از جانب آمریکا، انگلیس و کانادا بر حمایت قاطع دستگاه سیاست خارجی از جامعه رسانه‌ای کشور تاکید کرد. امیرعبداللهیان گفت: تحریم شما نشان می‌دهد که کارتان تاثیرگذار بوده است و حال آن که امریکایی‌ها و برخی کشور‌های غربی، مدعی حمایت از رسانه آزاد هستند و برای چند صدمین بار در عمل نشان دادند که این اظهارات شان، کاملا متناقض و دوگانه است و کاملا خلاف ادعای شان عمل می‌کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با اشاره به ورود تیم ملی فوتبال کشورمان به قطر، حمایت جمهوری اسلامی ایران را در برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی اعلام و برای دولت قطر آرزوی موفقیت نمود.
امیر عبداللهیان در صفحه توییتر خود نوشت: کاخ سفید که به شکل فزاینده‌ای در اعتشاشات اخیر ایران، مروج خشونت و ترور شد، هم زمان برای توافق هسته‌ای تلاش می‌کند. آقای بایدن، رفتار ریاکارانه و حمایت از داعش را متوقف کنید!
وزیر امور خارجه ضمن تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت و ملت تونس در حمایت از مردم فلسطین، گفت: هیچ محدودیتی در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس وجود ندارد.
وزیر امور خارجه در دیدار با سخنگوی انصارالله و رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت خود را از خواست و اراده مردم یمن اعلام داشته است.
امیر عبداللهیان علاوه بر موضوعات دو جانبه، وزیر خارجه هند را در جریان آخرین تحولات گفت‌ وگوها برای رفع تحریم‌ها قرار داد و از تلاش‌های دهلی نو در کمک به نزدیک کردن دیدگاه طرفین تشکر کرد.
وزیر خارجه روسیه گفت که با امیرعبداللهیان درخصوص پرونده سوریه رایزنی کردیم و ما در مورد اجرای روند آستانه برای حل بحران توافق نظر داریم.
امیرعبداللهیان:‌ احترام به تمامیت ارضی کشورها از مبانی شناخته شده حقوق بین‌الملل است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ