یاس نارنجی یک گیاه همیشه سبز و بادوام است که گل‌های سفید و معطر آن عمدتا در بهار و اوایل تابستان ظاهر می‌شوند. بهتر است این گیاه را درون یک گلدان بکارید و در باغ یا حیاط کوچکتان قرار دهید و مانند مرکبات کوتوله تنها در زمان گلدهی آن را به داخل منزل منتقل کنید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امروزه با گسترش آپارتمان‌نشینی و از بین رفتن حیاط و باغچه‌ها، مردم دوست دارند که در محیط آپارتمان از گل‌های زیبا و سبز استفاده کنند تا بتوانند حس طراوت و تازگی را در محیط کوچک خانه ایجاد کنند. اما نگهداری از گیاهان در آپارتمان کار ساده‌ای نیست و نیاز به رعایت نکات خاصی دارد تا گیاهان همیشه سرحال باشند و بتوانند به منزل شما طراوت ببخشند. عوامل مختلفی ازجمله نور، خاک مناسب، کود، میزان آبیاری و... در نگهداری از گیاهان آپارتمانی نقش دارند.
رطوبت کافی یکی از نکات بسیار مهم در نگهداری از گیاهان آپارتمانی است که معمولا در معرض رطوبت کافی قرار ندارند. داشتن برگ‌های شاداب و گیاه با طراوت به تامین رطوبت کافی برای گیاهان بستگی دارد.
یکی از مواردی که در رشد و تقویت گیاهان آپارتمانی نقش مهمی دارد، استفاده از کود مناسب است که در این مطلب به آن پرداخته‌ایم.
اگر آب به موقع به گیاه نرسد پس از مدتی با علائم تشنگی گیاه مواجه خواهید شد. یکی از شایع‌ترین علائم تشنگی گیاه زردشدن برگ‌های آن است. در این اینفوگرافیک با نشانه‌های کم‌آبی و پرآبی گیاهان آپارتمانی و نکاتی درباره میزان مناسب نور برای آن‌ها آشنا می‌شوید. گیاهان آپارتمانی وقتی آب کافی دریافت نکنند به سرعت واکنش نشان می‌دهند، اما از کجا بفهمیم که گیاه آب کافی دریافت نکرده است؛ این علائم نشان‌دهنده آن کدامند و راه درمان یا نجات گیاه چیست؟
همه ما گشنیز را به عنوان یک سبزی معطر می‌شناسیم و می‌دانیم که یکی از اجزای اصلی سبزی پلوی ما ایرانی هاست. اما گذشته از مصرف گشنیز تازه خرد شده، برگ‌های خشک این گیاه معطر و همین‌طور تخم آن هم در تهیه غذا‌های مختلف به کار می‌روند و می‌توانید با استفاده از سایر اجزای گشنیز طعم جدیدی را در غذاهایتان ایجاد کنید.
محققان دریافته‌اند افرادی که اطراف خود را با گل و گیاه و دیگر اشکال زیبایی طبیعی، در داخل و خارج از خانه پر کرده‌اند، از سلامت عاطفی و روانی بیشتری برخوردارند که در نهایت می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت اجتماعی، روانی، فیزیکی، شناختی، محیطی و معنوی آن‌ها بگذارد.
امروزه گیاهان در طراحی و زیبایی خانه‌های آپارتمانی جای خود را بیش از گذشته باز کرده‌اند، اما جا و چیدمان مناسب گیاهان متناسب با شکل گیاهان و نیازهای نوری هر گیاه متفاوت است.
برگ‌ها شکارچیان یا تغییرات نور و صدا را شناسایی می‌کنند و ریشه‌ها شرایط زیر زمین را کنترل می‌کنند، مشکلات با مواد مغذی، آب و شکارچیان نیز می‌تواند وجود داشته باشد.
گیاهان آپارتمانی علاوه بر داشتن زیبایی بصری که فضای خانه را زیباتر می‌کنند برای سلامت فیزیکی بدن و همچنین بهبود خلق و خو فواید گسترده‌ای دارند.
گیاهانی با برگ‌های گرد مانند انجیر گریان و پوتوس، یا نخل با شکل تاج کمانی ملایمی که دارد توسط شرکت کنندگان در مطالعه‌ای صورت گرفته زیباتر و آرامش بخش‌تر دیده شدند. برخی از گیاهان از جمله نخل نیز خاطرات خوشی را تداعی کردند. این بدان خاطر است که نخل‌ها اغلب با تعطیلات یا مقاصد گرمسیری مرتبط هستند.
اگر خاک گیاهان آپارتمانی شما کپک یا شوره می‌زند، اصلا نگران نباشید، چون راهکار‌هایی برای خلاص شدن از این مشکل وجود دارد.
صدا‌هایی که گیاهان منتشر می‌کنند مانند صدای کوبیدن یا صدای کلیک در فرکانس‌های بسیار بالایی است که برای انسان قابل تشخیص نیست. این صدا‌ها از شعاع بیش از یک متر قابل دریافت است. گیاهان بدون تنش، سر و صدای زیادی تولید نمی‌کنند.
در صورت مصرف چای کوهی با برخی دارو‌ها به خد خطرناکی باعث رقیق شدن خون می‌شود.
برای سرگیجه‌های اتفاقی، این گیاهان دارویی می‌توانند مفید باشند. ۱-ژینکو: در اروپا عصاره ژینکو برای درمان سرگیجه و بسیاری از ناراحتی‌های دیگر مصرف گسترده‌ای دارد. ۲-کرفس: دانه کرفس سابقه طولانی برای درمان سرگیجه در پزشکی سنتی چین دارد. ۳-کدومسمایی (تخم کدو مسمایی در تسکین سرگیجه موثر است.)
فضای زندگی خود را با گیاهان خانگی پر کنید، تا حال خود را بهبود دهید و به تمیز کردن هوا کمک کنید. در حالی که ممکن است فکر کنید برای رشد گیاهان خانگی به یک فضای بزرگ نیاز دارید، اما در حقیقت اینطور نیست.
پرنده بهشتی از زیباترین و پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی است، چون گل آن شبیه به پرنده‌ای در حال پرواز است به این نام معروف است.
پرنده بهشتی از زیباترین و پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی است، چون گل آن شبیه به پرنده‌ای در حال پرواز است به این نام معروف است.
گیاهان در تصفیه هوا نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ حتی ناسا نیز در این زمینه لیستی از گیاهان تصفیه کننده هوا را قبلا منتشر کرده است.
هر سال پاییز و زمستان یکی از مهم‌ترین مشکلات در تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ، بحث آلودگی هوا است. یکی از راه‌ها برای کمتر کردن آلودگی هوا در خانه، استفاده از گیاهانی است که به پاکسازی هوای داخل خانه کمک می‌کنند.
یکی از گیاهانی که تنوع زیادی دارد، گل ارکیده است. چندین هزار نوع گل ارکیده در دنیا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای زیبایی خاصی هستند. اگر به دنبال زیباترین گل‌های آپارتمانی هستید، قطعا گل ارکیده یکی از بهترین گزینه‌ها است.
زمانی که گیاه را خریداری می‌کنید، باید از فروشنده بپرسید که گیاهتان به چه نوع نوری نیاز دارد. بعضی از گیاهان نیاز به نور زیاد و بعضی نیاز به نور کم دارند؛ پس باید این دو تفاوت را بشناسید.
گیاهان در زیر نور‌های LED معمولی رشد می‌کنند. گلدان‌های آپارتمانی می‌توانند نیاز نوری خود را از نور مصنوعی هم تامین کنند و این خبر خوبی است.
گل‌های زیبا با داشتن رنگ و بوی دلنشین می‌توانند چشم‌انداز زیبایی را برای محل زندگی و کار انسان‌ها فراهم کنند و همراه با خود طراوت و شادابی را به بار بیاورند. در این مطلب به معرفی ده نمونه از گل‌های زیبای آپارتمانی پرداخته‌ایم.
گیاه هویا یا پیچ شمعی یکی از گیاهان آویزی مقاوم و گل‌دار آپارتمانی است که روش نگهداری ساده‌ای دارد. این گیاه با داشتن گل‌های زیبا و رنگارنگ چشم‌انداز زیبایی را در منزل یا محل کار شما به وجود می‌آورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ