قاسم زاده گفت: براساس نتایج سومین مرحله آماربرداری سراسری برداشت از منابع آب کشور حدود۹۲ میلیارد متر مکعب است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو اتاق ایران با اشاره به جذب ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده گفت: این کار خوبی است اما ما می توانستیم در شرایط اقتصادی بهتری باشیم.
فرزین گفت: متاسفانه نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه ۹۰ بصورت وون به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت و نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد.
مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی گاز از کاهش ۱.۸ میلیارد متر مکعب گازسوزی در پارس جنوبی خبر داد.
وزیر نیرو برخورداری از هزاران میلیارد تومان پاداش کاهش مصرف را حق تمامی خانوارهای ایرانی دانست و تأکید کرد: این پاداش برای خاموش کردن یک کولر گازی در مناطق گرمسیر به یک میلیون تومان می‌رسد.
بانک جهانی با اشاره به کاهش ۵ میلیارد مترمکعبی هدررفت گاز از میادین نفت و گاز جهان در سال ۲۰۲۲ از پیشرفت نسبی ایران در این زمینه با وجود تحریم‌ها خبر داد.
اطلاعات می‌گویند حدود نیمی از ۶۰۰ آبخوان‌های آب زیرزمینی دشت‌های کشور در آستانه خشک شدن قرار دارند. مصرف آب‌های سطحی به میزانی غیرقابل باور رسیده و این باعث شده است تقریباً اکثریت تالاب‌های کشور رو به خشکی و کاهش سطح بروند. مجدد آمار از کاهش آب‌های قابل استحصال و استفاده به کمتر از ۱۰۰ میلیارد مترمکعب می‌گویند. در همین توان ذخیره‌سازی حاصل از سدسازی‌ها نیز به سختی ۵۰ میلیارد مترمکعب را نشان می‌دهد.
در حال حاضر میزان ورودی آب به سد‌های کشور تا ۲۳ بهمن‌ماه معادل ۹ میلیارد و ۶۱ میلیون مترمکعب بوده که این عدد در مقایسه با سال گذشته که عددی معادل ۱۰ میلیارد و ۷۷ میلیون مترمکعب بوده ۱۱ درصد کاهش داشته است.
حجم ورودی آب به سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا روز گذشته، ۸ میلیارد و ۸۷۰ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با ورودی ۱۰ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعبی آب به مخازن سد‌های کشور در مدت مشابه سال گذشته، کاهشی ۱۲ درصدی داشته است.
براساس آخرین گزارش سالانه بریتیش پترولیوم (BP)، ایران با سوزاندن سالانه ۱۸.۵ میلیارد مترمکعب گازهای همراه، رتبه دوم جهان را در اختیار دارد.
ارزش سهام اینتل با ۴/ ۶ درصد کاهش بسته شد در حالی که ارزش سهام رقیبانش شامل AMD با ۳/ ۰ درصد افزایش و انویدیا با ۸/ ۲ درصد افزایش بسته شد. ارزش سهام شرکت KLA که تامین‌کننده اینتل است، پس از این پیش‌بینی کم فروغ، با ۹/ ۶درصد کاهش بسته شد.
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: زیست فناوری می‌تواند در طی ۴ سال، به میزان ۳ میلیارد دلار از واردات مواد غذایی را کاهش دهد.
بر اساس گزارش خزانه داری کل کشور، بدهی‌های دولت در سه ماهه دوم امسال ۱۹۲ هزار میلیارد تومان نسبت به سه ماهه نخست کاهش داشته است.
عضو هیات علمی گروه هیدرولوژی و منابع آب دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه ۷۰ درصد سد چم‌شیر روی سازند گچساران است، گفت: بر اساس گزارش‌های داده شده آورد رودخانه زهره در محل سد چمشیر، ۱.۷ میلیارد مترمکعب خواهد بود و بر این اساس برنامه‌ریزی کرده‌اند در حالی که این برآورد بر اساس آمار سال ۸۸-۸۷ است و می‌دانیم در ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر به دلیل خشکسالی و تغییر اقلیم، میزان بارش‌ها به شدت کم شده و آورد رودخانه کاهش یافته است. از طرف دیگر، منشاء شوری‌ها معلوم نیست بنابراین با توجه به ابهامات در ورودی و خروجی، نمی‌توانیم به این داده‌ها اعتماد کنیم.
قاسم زاده گفت: ۳۸ درصد پرشدگی سد ها وجود دارد که معادل ۱۸ میلیارد متر مکعب میشود که این عدد نسبت به سال گذشته افزایش دو درصدی داشته است.
با سپری شدن ۳۷ روز از سال آبی جدید میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۱۷.۹۵ میلیارد مترمکعب بوده و شاهد کاهش ۱۲ درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته هستیم.
آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد با سپری‌شدن ۳۰ روز از سال آبی (۱۴۰۱-۱۴۰۲) میزان حجم آب در مخازن سد‌های کشور حدود ۱۸.۱۲ میلیارد مترمکعب بوده و شاهد کاهش ۱۴درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته هستیم.
با سپری شدن ۳۰ روز از سال آبی (۱۴۰۲-۱۴۰۱) میزان حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود ۱۸.۱۲ میلیارد مترمکعب بوده و شاهد کاهش ۱۴ درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته هستیم.
آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با گذشت 23 روز از سال آبی (1402-1401) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود 18.32 میلیارد مترمکعب بوده است.
حجم مخزن سد سفید رود ۱.۸ میلیارد مترمکعب بوده، ولی امروز به واسطه ورود رسوب کاهش یافته است. از طریق طالقان رود ۵۰ درصد رسوب وارد این سد می‌شود و در گذشته مسئولان و متولیان برای این موضوع اقدامی انجام نداده‌اند. سفیدرود در حال خروج از حیز انتفاع است و اراضی کشاورزی و تولید انرژی و تولید آبزیان همه در خطر هستند.
با اصلاح الگوی زنجیره تامین و لجستیک ایران خودرو، از مهرماه سال گذشته تا کنون، کاهش هزینه ۹۰ میلیارد تومانی در بخش لجستیک ایران‌خودرو توسط شرکت ساپکو محقق شد.
معاون اجرایی انجمن فولاد با بیان اینکه قطعی های گاز موجب کاهش ۶ میلیون تنی نسبت به هدف‌گذاری شد، گفت: طبق قیمت های جهانی این موضوع ۶ میلیارد دلار عدم‌النفع برای این صنعت به دنبال داشت.
رئیس‌جمهور آمریکا با هدف کاهش انتشار گازهای خانگی و کاهش قیمت داروهای تجویزی لایحه ۴۳۰ میلیارد دلاری کاهش تورم را امضا کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا با هدف کاهش انتشار گازهای خانگی و کاهش قیمت داروهای تجویزی لایحه ۴۳۰ میلیارد دلاری کاهش تورم را امضا کرد.
مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه برای حدود ۶ میلیون تن در کشور که بیمه سلامت نداشتند، اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرد؛ بنابراین، بیمه سلامت برای همه اشخاصی که در کشور هستند، مجانی و غیرحضوری فراهم شده است و دولت نیز بموقع کار را شروع کرد، لذا در سه ماه اول سال، بیش از ۳ میلیون تن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ