فرزین گفت: متاسفانه نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه ۹۰ بصورت وون به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت و نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو اتاق ایران با اشاره به جذب ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده گفت: این کار خوبی است اما ما می توانستیم در شرایط اقتصادی بهتری باشیم.
عضو اتاق ایران با اشاره به جذب ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده گفت: این کار خوبی است اما ما می توانستیم در شرایط اقتصادی بهتری باشیم.
آنچه مهم است اینکه نه می‌توان نسبت به توافق صورت گرفته با طرف امریکایی برای تبادل چند زندانی و آزادسازی ۶ میلیارد دلار – در صورت تحقق- آن‌قدر ذوق زده شد که تصور شود از همین فردا یخ‌های ضخیم بین ما با امریکا رو به آب شدن است و نه این میزان تلاش دولت و تسلیم شدن امریکا را در مقابل ایران بی ارزش و صرفاً حرکت تبلیغاتی به حساب آورد.
حتی اگر ۶ میلیارد دلار اخیر که در قالب توافق ایران و آمریکا آزاد شده، به صورت نقد در اختیار ایران قرار می‌گرفت، تنها می‌توانست بخش کوچکی از نیاز‌های کشور به سرمایه گذاری در حوزه‌های مولد را پوشش دهد. کافی است توجه داشته باشیم که بر اساس برخی ارزیابی ها، صنعت نفت و گاز کشورمان به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.
همتی در مطلبی در واکنش به ادعای روزنامه ایران درباره آزادسازی اموال بلوکه شده در کره‌جنوبی نوشت: اینگونه خبرسازی از سوی رسانه‌های دولتی یک نوع شارلاتانیزم خبری است و باید بگویم نوعی تلاش مذبوحانه است و متأسفانه دردی هم از دولت سیزدهم دوا نمی‌کند. به قول جناب آقای رئیسی؛ اتقوالله!»
مرکز مقابله با بحران پاسیفیک(PDC) در آمریکا اعلام کرد که بازسازی ایالت هاوایی پس از حریق جنگلی ویرانگر در این ایالت، حدودا ۶ میلیارد دلار هزینه دارد.
رسانه‌های بیگانه به آزادسازی ۶ میلیارد دلار از اموال مسدود شده ایران در کره جنوبی واکنش نشان دادند.
همتی نوشت: ‏چرا نمی‌گویید؛ ‏طی۲سال، هر۲ماه، از ۶ میلیارد و جمعاً از ۷۲ میلیارد دلار درآمد نفتی محروم شده ایم!
یک منبع آگاه گفت، آن چه در توافق وجود دارد، خرید «کالا‌های غیر تحریمی» است و اصطلاحاتی همچون بشردوستانه یا غذا و دارو خلاف واقعیت است. ضمن این که این پول در حساب‌های ایرانی در بانک قطری ریخته می‌شود و این موضوع هم عرف و روال در استفاده از درآمد‌های ارزی ایران بوده است.
آیا می‌توان گفت با آزادسازی ۶ میلیارد دلار، معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای ارزی دولت قبل که به دلیل تحریم در بانک‌های کره بلوکه شده بود ریال عملا موضوع ادعایی بدهی ۲۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت قبل برای دولت جدید منتفی است و به عبارت دیگر، دولت روحانی خزانه را با مثبت ۳۰ هزار میلیارد تومان به دولت جدید تحویل داده است؟
۶ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به‌همراه مقدار قابل توجهی از وجوه ایران در بانک TBI عراق آزاد خواهد شد.
فراری FXX یکی از خودروهای مسابقه‌ای خاص این شرکت ایتالیایی محسوب می‌شود که دارای ویژگی‌های عجیبی است. این فراری اکنون قیمتی فراتر از ۶ میلیون دلار دارد.
امام جمعه بغداد با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته نسبت به این امر صبوری به خرج داده است، بیان داشت: اکنون دولت ایران خواستار پرداخت این مبالغ شده، اما آمریکایی‌ها مانع این کار می‌شوند که نتیجه آن قطع گاز از سوی ایران شده است.
پنتاگون اعلام کرد که ارزش تسلیحات ارسالی به اوکراین در دو سال اخیر، به اندازه بیش از ۶ میلیارد دلار اشتباه برآورد شده اما این خطای محاسباتی به نفع کی‌یف است.
وزیر اقتصاد گفت: ۳۵۶ طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون دلار مجموع سرمایه گذاری خارجی از ابتدای فعالیت دولت تا فروردین ۱۴۰۲ بوده است.
به نظر می‌رسد ساعت مچی مصطفی میرسلیم (حامی خودروسازان) یک برند لوکس سوئیسی به نام پَتِک فیلیپ است که بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار (۵ تا ۶ میلیارد تومان) قیمت دارد!
در دوماه گذشته که از آغاز به کار مرکز مبادله ایران می‌گذرد بیش از ۶ میلیارد دلار ارز در این مرکز عرضه شد.
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ۶ هزار میلیارد دلار گردش تجارت جهانی بازار ماهیان زینتی است که این ظرفیت برای ارزآوری در کشور مغفول مانده است.
مبادلات تجاری کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۲ به ۶ میلیارد و ۷۳۲ میلیون دلار رسید.
بر اساس آخرین داده‌های بانک مرکزی بدهی خارجی ایران در پایان آبان امسال، برابر ۶ میلیارد و ۴۲۵ میلیون دلار بود که در مقایسه با پارسال، ۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون دلار کمتر شده است.
دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران گفت: قبل از دیدار با آمریکا نفری ۷ هزار دلار که در مجموع نزدیک به ۶ میلیارد تومان بود، برای خیریه گذاشتیم.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، حجم عرضه ارز در سامانه نیما در روز یکشنبه مورخ ۶ آذرماه، بیش از ۷ برابر میزان تقاضا بود.
سخنگوی هیئت وزیران عراق از اختصاص ۶ میلیارد دینار (معادل ۴.۱ میلیون دلار) بودجه برای برگزاری مراسم اربعین خبر داد.
معاون اجرایی انجمن فولاد با بیان اینکه قطعی های گاز موجب کاهش ۶ میلیون تنی نسبت به هدف‌گذاری شد، گفت: طبق قیمت های جهانی این موضوع ۶ میلیارد دلار عدم‌النفع برای این صنعت به دنبال داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ