دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: زیست فناوری می‌تواند در طی ۴ سال، به میزان ۳ میلیارد دلار از واردات مواد غذایی را کاهش دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو اتاق ایران با اشاره به جذب ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده گفت: این کار خوبی است اما ما می توانستیم در شرایط اقتصادی بهتری باشیم.
فرزین گفت: متاسفانه نزدیک به ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه ۹۰ بصورت وون به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت و نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد.
بررسی آمارهای رسمی نشان می دهد که قاچاق پوشاک که طی سالهای گذشته به ۲.۶ میلیارد دلار رسیده بود هم اکنون به یک میلیارد و ۱۳۹ میلیون دلار رسیده است.
طبق محاسبات بلومبرگ، ارزش بازار علی بابا که "جک ما"، یکی از موسسان آن بوده است، ۴۵ درصد (۶۲۰ میلیارد دلار) از اوج خود در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام ارزی شناور در خدمت تضعیف پول ملی است و رهاسازی نرخ ارز توجیهی ندارد. زیرا در شرایطی که تراز حساب تجاری در تابستان ۱۴۰۱، ۱۵ میلیارد دلار مثبت بوده شاهد افزایش نرخ ارز بودیم که دلیل عمده آن قیمت سازی کانال‌های تلگرامی در بازار سیاه بوده است.
مبادلات تجاری چین و ایران در ۲ ماهه نخست سال جاری میلادی (۲۰۲۳) به ۲ میلیارد و ۹۸ میلیون دلار رسیده که حاکی از کاهش ۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۲ است.
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: در سال جاری شاهد رشد ۱۵ درصدی کیفیت خودروها بودیم که بر همین اساس هزینه های کیفیت خودروسازان هزار میلیارد تومان کاهش یافت.
با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اعضای هیات مدیره، جمعی از مدیران عامل شرکت های گروه و معاونان گروه خودروسازی سایپا، فرماندار شهر کاشان و نماینده مردم نظنز در مجلس شورای اسلامی خطوط تولید دو خودرو ساینا.اس CVT و ساینا.اس CNG و خطوط تولید سپر،‌داشبورد و صندلی در شرکت سایپاسیتروئن افتتاح شد.
پس از آنکه دستیار جدید هوش مصنوعی جستجوی گوگل به یک سوال پاسخی اشتباه داد، بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار ارزش گوگل کاهش یافت.
ارزش سهام اینتل با ۴/ ۶ درصد کاهش بسته شد در حالی که ارزش سهام رقیبانش شامل AMD با ۳/ ۰ درصد افزایش و انویدیا با ۸/ ۲ درصد افزایش بسته شد. ارزش سهام شرکت KLA که تامین‌کننده اینتل است، پس از این پیش‌بینی کم فروغ، با ۹/ ۶درصد کاهش بسته شد.
مشکل انرژی در کشورمان با بحران انرژی در اروپا قابل مقایسه نیست. صنایع اروپا از بحران انرژی فعلی بسیار متضرر شده اند. کاهش تولید صنایع انرژی بر نظیر فولاد، شیشه سازی و سرامیک سازی بیانگر وضعیت بغرنج صنایع اروپا است.
دولت براساس لایحه بودجه سال آینده پیش بینی کرده است برای تنظیم بازار خودرو و کاهش قیمت ها در این بازار ۲ میلیارد دلار خودرو وارد شود.
در سال ۲۰۲۲ افزایش قیمت نفت و گاز در بازار جهانی باعث شد تا ترکیه نتواند طرح خود برای کاهش کسری حساب جاری را اجرایی کند.
وزیر صمت با بیان اینکه تورم باعث شده مردم پیشرفت ها را در زندگی خود احساس نکنند، گفت: کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.
بر اساس گزارش خزانه داری کل کشور، بدهی‌های دولت در سه ماهه دوم امسال ۱۹۲ هزار میلیارد تومان نسبت به سه ماهه نخست کاهش داشته است.
دولت اسپانیا بسته کمکی ۱۰ میلیارد دلاری را برای کاهش نرخ تورم اعلام کرد.
رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به رشد ۴ درصدی صادرات غیرنفتی به عراق در ۸ ماه نخست امسال، از کاهش ۱.۶ میلیارد دلاری صادرات گاز طبیعی به عراق خبر داد.
وزیر صمت تاکید کرد: باید سالانه سه هزار مگاوات سرمایه‌گذاری در حوزه برق کشور می‌شده که این طرح ها به پایان نرسیده است؛ در حوزه گاز برنامه ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشتیم که انجام نشد لذا به جز مدیریت مصرف کاری نمی توانیم انجام دهیم.
دبیر اجرایی اتحادیه صادرکنندگان خشکبار با اشاره به تعرفه نیم درصدی و غیررقابتی شدن محصولات باغی گفت: امسال خشکبار از ۳ میلیارد دلار صادرات سال گذشته به کمتر از یک میلیارد دلار رسیده است.
وضع عوارض صادراتی بر محصولات جالیزی، نه تنها چاره ای برای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی نیست، بلکه موجب کاهش 1 میلیارد دلاری درآمدهای غیر نفتی و فشار معیشتی به کشاورزان می‌شود.
گزارش انجمن صنایع دفاع ملی آمریکا حاکی از آن است که به دلیل افزایش بی‌سابقه تورم، قدرت خرید پنتاگون در آینده‌ای نزدیک، ۱۱۰ میلیارد دلار کاهش پیدا خواهد کرد.
معاون اجرایی انجمن فولاد با بیان اینکه قطعی های گاز موجب کاهش ۶ میلیون تنی نسبت به هدف‌گذاری شد، گفت: طبق قیمت های جهانی این موضوع ۶ میلیارد دلار عدم‌النفع برای این صنعت به دنبال داشت.
رئیس‌جمهور آمریکا با هدف کاهش انتشار گازهای خانگی و کاهش قیمت داروهای تجویزی لایحه ۴۳۰ میلیارد دلاری کاهش تورم را امضا کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا با هدف کاهش انتشار گازهای خانگی و کاهش قیمت داروهای تجویزی لایحه ۴۳۰ میلیارد دلاری کاهش تورم را امضا کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ