حساب پادشاه عربستان سعودی در توییتر فارسی، پخش لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان در شبکه های داخل ایران را مجانی کرد! تعارفی بحث‌برانگیز که جنبه‌هایی روانی و حتی سیاسی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
توییت اکانت پادشاهی عربستان سعودی به فارسی درباره امکان پخش رایگان مسابقات لیگ برتر فوتبال عربستان در ایران
توییت اکانت پادشاهی عربستان سعودی به فارسی درباره امکان پخش رایگان مسابقات لیگ برتر فوتبال عربستان در ایران
یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه گفت: سفارت پادشاهی سعودی در جمهوری اسلامی ایران از روز یکشنبه ۱۵ مرداد ماه بطور رسمی فعالیت خود در کشورمان را آغاز کرده است.
وزارت خارجه عربستان خواستار مذاکره با ایران شده و گفته است: «ما خواستار مذاکره هستیم. بر این اساس که پادشاهی عربستان و کویت یک طرف مذاکره و ایران طرف دیگر این مذاکرات بر اساس قوانین بین‌المللی قرار گیرند.»
تعقیب بهترین بازیکنان فوتبال جهان توسط پادشاهی سعودی باعث ایجاد شور و هیجان در بین عوامل و مدیران شده است.
تقویت روابط عربستان سعودی و چین برای ریاض و پکن به طور فزاینده‌ای مهم است، زیرا این پادشاهی با چشم انداز ۲۰۳۰ و چین با طرح کمربند و جاده (BRI) پیش می روند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی در یک گفتگوی تلفنی آخرین وضعیت توافقات مشترک دو کشور در پکن را مرور کردند.
هواداران عربستانی استقبال بالایی از دیدار الاتحاد و الهلال در نیمه نهایی جام پادشاهی داشته‌اند.
جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.
جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی کنند.
حضور رونالدو، ستاره پرتغالی باشگاه النصر در مراسم سنتی‌ عربستان با پوششی‌متفاوت سوژه فضای مجازی شد. با اعلام رسانه‌های عربستانی؛ کریس رونالدو برای حضور در مراسم رقص با شمشیر عربستانی‌ها 40 میلیون یورو دریافت کرده است.
هندرسون می‌گوید این که آیا پادشاهی سعودی قادر به تامین مالی این پروژه خواهد بود یا خیر به قیمت نفت نیز بستگی دارد. او می‌گوید که قیمت هر بشکه نفت در حال حاضر کم‌تر از ۸۰ دلار است و اشاره می‌کند که ممکن است پادشاهی سعودی برای تامین مالی کلان پروژه‌های ملی خود به قیمت نفت بیش از ۱۰۰ دلار بازای هر بشکه نیاز داشته باشد.
از چالش‌ها و اولویت‌های بسیار مهم واشنگتن در عربستان سعودی، کمک به این پادشاهی است که امنیتش را خودش فراهم کند. منطق کار ساده است: هر چه عربستان‌سعودی بهتر بتواند در مقابل تهاجم ایران، بازدارندگی و دفاع داشته باشد ایالات‌متحده کمتر مجبور خواهد بود در این مأموریت‌ها شرکت کند و در نتیجه این فرصت را خواهد داشت که بخش بیشتری از منابع نظامی خود در منطقه را به منطقه هند و اقیانوسیه یا اروپا منتقل کند، جایی که بیشترین نیاز به آن‌ها وجود دارد.
اجازه ورود زنان به نیرو‌های مسلح عربستان به عنوان بخشی از چشم انداز پادشاهی ۲۰۳۰ عربستان سعودی صورت گرفته است.
کریستیانو رونالدو و جورجینا رودریگس در سوئیت پادشاهی بسیار بزرگی در عربستان سعودی ساکن شده‌اند.
روزنامه عبری زبانِ یدیعوت آحارانوت در شماره پایان هفته خود از در جریان بودن مذاکرات بین اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی با هدف کسب توافق عادی‌سازی روابط بین دولت یهودی و پادشاهی مسلمان خبر داد.
وزیر خارجه عربستان سعودی با تکرار ادعا‌های واهی در مورد مقاصد برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که اگر ایران به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند، کشور‌های خلیج‌فارس دست به هر اقدامی برای تضمین امنیت خود خواهند زد. این مقام پادشاهی سعودی گفت: «اگر ایران یک سلاح اتمی قابل استفاده داشته باشد، دیگر هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نخواهد بود.... ما در فضای بسیار پرمخاطره‌ای در منطقه قرار داریم و انتظار داشته باشید که دولت‌های منطقه قطعا دنبال راهی باشند که امنیت خود را تامین کنند.»
دیدار اخیر شی با مقام‌های سعودی در راستای اتخاذ چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است؛ پادشاهی سعودی مایل شده درهای عربستان را به روی تمام بازار‌های بین المللی و مشارکت‌های متنوع باز نگه دارد.
روابط عربستان سعودی با چین در چند سال گذشته به‌طور قابل توجهی تقویت شده است. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری عربستان سعودی است و این پادشاهی یکی از اعضای ابتکار زیرساخت جهانی کمربند و جاده چین (BRI) است.
پس از تکمیل خرید «ایلان ماسک» شرکت هلدینگ پادشاهی عربستان سعودی به دومین سرمایه گذار بزرگ توئیتر تبدیل شد.
دیوان پادشاهی سعودی با صدور بیانیه ای از تعیین وزیر خارجه این کشور به عنوان رئیس هیات اعزامی به الجزایر برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب خبر داد.
گاردین نوشت: محمد بن‌سلمان در حالی به‌عنوان نخست وزیر عربستان سعودی منصوب شد که کارشناسان معتقدند احتمالا این اقدام باعث می‌شود ولیعهد در برابر دعوی بالقوه مخرب ایالات متحده درباره ارتباط وی با نقش ادعایی‌اش در قتل جمال خاشقجی مصون شود.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان با انتشار گزارشی درباره توقیف ۴۵میلیون قرص آمفتامین در عربستان، نوشت که پادشاهی آل‌سعود به پایتخت مواد مخدر خاورمیانه تبدیل شده است.
دولت آمریکا در خصوص فروش این تسلیحات به عربستان سعودی می‌گوید: «این موشک‌ها برای دفاع از مرزهای پادشاهی عربستان سعودی در برابر سامانه‌های هوایی بدون سرنشین حوثی‌ها و حملات موشکی بالستیک به سایت‌های غیرنظامی و زیرساخت‌های حیاتی در عربستان سعودی استفاده می‌شوند.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ