روابط عربستان سعودی با چین در چند سال گذشته به‌طور قابل توجهی تقویت شده است. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری عربستان سعودی است و این پادشاهی یکی از اعضای ابتکار زیرساخت جهانی کمربند و جاده چین (BRI) است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگرچه فدراسیون تیروکمان مرحله دوم همکاری با مربی کره‌ای را پس از اما و اگرهای بسیار آغاز کرد اما به نظر می‌رسد این فدراسیون نسبت به تمدید دوباره قرارداد بی میل نیست.
برناردو سیلوا، ستاره منچسترسیتی، تصمیم گرفته قراردادش را با این باشگاه تمدید کند.
پاری سن ژرمن دیگر هیچ علاقه‌ای به کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی، ندارد و نگاه آنها به او کاملا تغییر کرده است.
روملو لوکاکو، ستاره بلژیکی، بار دیگر با مدیران اینتر تماس گرفته و سعی دارد مذاکرات با این باشگاه را از سر بگیرد.
چرخش در سیاست‌ خارجه رجب طیب اردوغان و همچنین دست رد ناتو بر سینه اوکراین برای پیوستن به آن در کنار پروژه «شامِ جدیدِ» امارات، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
چرخش در سیاست‌های خارجه رجب طیب اردوغان و همچنین دست رد ناتو بر سینه اوکراین برای پیوستن به آن در کنار پروژه «شامِ جدیدِ» امارات، از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
برخلاف آنچه از سوی برخی محافل داخلی ایران ادعا می‌شود، مبانی حقوق بشر آنگونه که در اعلامیۀ جهانی حقوق بشر آمده است، میراث اختصاصی فرهنگ و تمدن غربی نیست و ارزش‌هایی مربوط به جامعۀ انسانی در عصر کنونی است. از این رو، چالش بر سر مبانی اصیل و بخشِ جهان‌شمولِ حقوق بشر با جهان غرب به‌جای آنکه مایۀ افتخار باشد، قرار دادن خود در معرض اتهام است و کمترین همدلی داخلی یا خارجی را برنمی‌انگیزد.
تکلیف آخرین نیمکت لیگ برتر با انتخاب رسول خطیبی مشخص شد.
پس از آنکه مسئولان باشگاه استقلال نتوانستند با گزینه اسپانیایی خود به توافق برسند، با یکی از گزینه های ایرانی به توافق نهایی رسیدند و قرار است روز شنبه نام سرمربی را اعلام کنند.
چرخش در سیاست‌های رئیس جمهور ترکیه در کنار جنون مقامات رژیم صهیونیستی از احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای، محور توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب بوده است.
میلاد عبادی پور در مسیر انتقال به سوپرلیگ والیبال روسیه قرار گرفته است.
بیانیه رهبران گروه٧ در مورد خلع سلاح هسته‌ای در هیروشیما که محورهای متعددی را دربرمی‌گیرد، شاهد چرخش دیدگاه این گروه در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. در این بیانیه تاکید شده است که راه حل دیپلماتیک بهترین راه برای حل نگرانی‌های بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای ایران است، اما برنامه جامع اقدام مشترک دیگر صرفا یک مرجع یا منبع مفید برای این راه حل دیپلماتیک خواهد بود.
به رغم احیای روابط دیپلماتیک عربستان سعودی و ایران، یک رسانه اسرائیلی مدعی شده چشم‌انداز عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی در حال پیشرفت است.
با چرخش سیاست منطقه‌ای اخیر ریاض در همگرایی و تعامل با کشورهای منطقه، اینک رسانه‌های صهیونیستی با نواختن زنگ خطر از رویکرد جدید عربستان در آشتی با دشمنان تل آویو احساس خطر می‌کنند.
کارن یانگ، محقق ارشد پژوهشی در مرکز سیاست انرژی جهانی دانشگاه کلمبیا، می‌گوید: «قبلاً تصور سعودی‌ها این بود که مصر بزرگ‌تر از آن است که بخواهد شکست بخورد. اکنون نگرش این است که مصر مسئول اشتباهات خود است».
توافق اخیر نشانه‌ای از چرخش عربستان به سمت چین یا جایگزینی آن با آمریکا به عنوان یک شریک استراتژیک نیست بلکه نشان دهنده ظهور چین به‌عنوان یک بازیگر استراتژیک در منطقه‌ای است که از خلاء قدرت ناشی از سیاست عمیقا گیج کننده آمریکا در تحقیر متحدان دیرینه رنج می‌برد سیاستی که از دوره اوباما آغاز شد.
با اتمام مرحله اول قرارداد همکاری فدراسیون تیروکمان با مربی کره‌ای، این فدراسیون تحت تاثیر برخی مسائل، شرایط جدیدی برای تمدید قرارداد پیشنهاد داده که انجام آن را مبهم کرده است.
با اتمام مرحله اول قرارداد همکاری فدراسیون تیروکمان با مربی کره‌ای، این فدراسیون تحت تاثیر برخی مسائل، شرایط جدیدی برای تمدید قرارداد پیشنهاد داده که انجام آن را مبهم کرده است.
تصمیم چین برای درگیر کردن خود در پرونده اختلاف میان عربستان و ایران به وضوح نشان می‌دهد که بازیگر دیگری نیز در این صحنه وجود دارد که باید روی او حساب کرد. کورتز در این باره به نیویورک‌تایمز می‌گوید: «من فکر می‌کنم این مسائل نشان‌دهنده چرخش شرکای ایالات‌متحده به سمت روابط رو به رشد با چین است. آیا این یک تهدید مستقیم برای ایالات‌متحده است؟ این پرسش قابل بحث است، اما آنچه مشخص است این است که نظم منطقه‌ای در حال تغییر است.»
در روز‌های اخیر شایعه وجود جیوه قرمز در چرخ خیاطی قدیمی موجب افزایش قیمت آن‌ها تا میلیارد تومان هم شده در حالیکه این موضوع از اساس کذب است. و دو سال پیش نیز چنین شایعه‌ای در عربستان رواج پیدا کرده بود.
چرخ خیاطی در عربستان هم به خاطر جیوه قرمز ۵۰ هزار دلار شد؛ ماده‌ای اسرارآمیز که داعش به دنبال آن بود.
درست بیخ گوش ما عربستان، کریستیانو رونالدو را با آن اسم و رسم به کشورش می‌کشاند و کلی اعتبار، درآمد و پیشرفت را آورده این اقدام می‌بیند. فوتبال در آنجا هم با پول دولت اداره می‌شود، اما اگر سالانه ۲۰۰ میلیون یورو هم به رونالدو می‌دهند، حساب‌وکتاب چگونگی پرداخت را می‌کنند. اینجا، اما مدیر می‌آید به اندازه یک مسی به بازیکن درجه چندمی پول می‌دهد، می‌رود و نفر بعدی در‌های جدیدی از سوء‌مدیریت را نشان می‌دهد و این چرخه معیوب همچنان ادامه دارد.
جریان منتقد اصلاح طلب که دوره ای سنگ لای چرخ ارتباط ایران با چین می گذاشت، حالا که رئیس جمهور چین سفری به عربستان صعودی داشته در واکنش به این تعامل اشک تمساح می ریزد و به دولت می تازد.
تحلیلگر سیاسی معتقد است که آمریکا و غرب به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به عنوان جایگاه سوخت یا باجه های خودکار نگاه می کنند و تغییر رویکرد ریاض در قبال واشنگتن و چرخش به سمت چین، موقتی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ