اگرچه شاید در نگاه اول، منشاء دندان ماهی‌ها موضوع چندان مهمی جلوه ندهد، اما باید توجه داشت که دانشمندان دهه هاست که درگیر این معما هستند. در واقع، دو نظریه در مورد محل پیدایش دندان ماهی‌ها وجود دارد؛ آن‌ها یا از فلس‌های خارجی (فرضیه بیرون به داخل) یا از جایی در داخل دهان (فرضیه درون به بیرون) تکامل یافته اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دندان‌های که درد دارند، لثه‌هایی که خونریزی می‌کنند و نفس‌هایی که بوی بدی می‌دهند، همگی نشانه‌ی بهداشت دهان و دندان ضعیف است. باکتری‌ها می‌توانند به راحتی از دهان وارد جریان خون شوند و باعث ایجاد عفونت و التهاب می‌شود.
فابریتزیو رومانو خبرنگار مشهور نقل و انتقالات در مورد آینده سردار آزمون خبر داده است.
مواد قندی، باکتری‌های بد را جذب می‌کند و pH دهان را کاهش می‌دهد. شیرینی‌جات مانند آهنربا برای باکتری‌های بد هستند. خوردن غذا‌های شیرین یا نشاسته‌ای باعث می‌شود تا باکتری‌های پوسیدگی‌زا (حفره زا) داخل دهان شما از این قند‌ها تغذیه کنند و از آن‌ها برای رشد و تکثیر استفاده نمایند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، پنیر، گوشت، ماهی و غلات کامل گزینه‌های بهتری هستند.
گروهی از محققان ژاپنی تصمیم دارند یک داروی آزمایشی را بررسی کنند که با کمک آن انسان می تواند دندان های تازه دربیاورد.
دندان درد برای خیلی از مردم کماکان یک کابوس تلقی می‌شود.
لیست تیم ملی والیبال هلند برای هفته دوم مشخص شد.
در حالی که کشورهای زیادی بازی‌های تدارکاتی خود برای جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ را مشخص کرده‌اند، هنوز هیچ برنامه تدارکاتی برای تیم ملی ایران مشخص نشده است.
بهترین راه درمان حساسیت به خمیردندان، اجتناب از مواد شیمیایی است که باعث آلرژی‌تان می‌شوند. بسیاری از افرادی که به طعم‌دهنده‌های مصنوعی خمیردندان‌ها حساسیت دارند می‌توانند از خمیردندان‌هایی استفاده کنند که در آن‌ها طعم‌دهنده‌های طبیعی به‌کاررفته است. همچنین شاید لازم باشد این افراد از خمیردندان‌هایی استفاده کنند که در آن‌ها از طعم‌های کمتر رایج خمیردندان استفاده شده است، مثل انبه یا تمشک.
روش بلیچینگ یا لیزر دندان‌ها یکی دیگر از روش‌های سفید کردن دندان‌ها در دندانپزشکی زیبایی است که در صورتی که دندان‌های مرتب و سالمی دارید می‌تواند جزو به صرفه‌ترین و محافظه کارانه‌ترین روش‌های سفید کردن دندان‌ها برای شما باشد.
جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای همزمان با بمباران نوار غزه وعده داد که به اشغالگران پاسخ خواهد داد.
لیست تیم ملی بلغارستان در حالی منتشر شد که سوپرایزهای فراوان دارد.
مصرف داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن (ادویل) برای بسیاری از افراد روش سریع و ساده‌ای برای کاهش موثر دندان دردهای خفیف تا متوسط است. توجه کنید که بیشتر از دوز توصیه شده روی بسته بندی دارو، مصرف نکنید.
متخصص بیماری‌های لثه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: جرم‌گیری برای سایر درمان‌های دندان‌پزشکی به‌عنوان درمان مادر تلقی می‌شود، بنابراین جرم‌گیری ضروری است و هیچ اثر منفی بر مینا و ریشه دندان‌ها ندارد.
کدام عامل مداخله گر می‌تواند خطر ابتلا زوال عقل را بیشتر کاهش دهد؟ پاسخ آن چیزی است که حتی برخی از محققان آن را تعجب آور می‌دانند: جلوگیری از کاهش شنوایی.
تصویری جالب از یک دندان در حال عصب‌کشی شده را ببینید.
یک دندانپزشک گفت: مصرف قهوه، چای، دخانیات، افزایش سن، از دست رفتن بافت عصبی دندان از جمله دلایل تغییر رنگ دندان است که باید توسط دندانپزشک مورد بررسی قرار گیرد.
لیونل مسی یک گام دیگر به رکورد گل‌های ملی علی دایی نزدیک شده و با این روند شانس بسیار خوبی برای عبور از اسطوره فوتبال ایران دارد.
تداوم حملات رژیم و گسترش آن به مناطق ساحلی این سئوال را در ذهن تحلیلگران و ناظران امور ایجاد کرده است که بالاخره دمشق چه زمانی پاسخ دندان شکنی به حملات رژیم صهیونیستی خواهد داد.
دندان شیری نقش ضروری و منحصر به فردی را در رشد کودک ایفا می‌کند، زیرا دهان کودک شما به اندازه کافی بزرگ نیست که بتواند دندان‌های اصلی را در خودش جای دهد. از آن جایی که دندان شیری هم بسیار ریز است، به همین دلیل به راحتی در داخل فضای دهان کودک جای می‌گیرد.
با نتایج ضعیف نمایندگان ایران در فصول اخیر لیگ قهرمانان آسیا، حداکثر دو سهمیه مستقیم در انتظار تیمهای ایرانی خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: اهمیت حفظ سلامت دندان‌ها به حدی است که اخیرا در یکی از معتبرترین مجلات علمی، ارتباط میان حفظ سلامت دندان‌ها با طول عمر مورد تایید قرار گرفته است.
محققان یک گارد دندان هوشمند ابداع کرده اند که حاوی پدهای حساس به فشار است و می توان با کمک آن دستگاه های الکترونیکی را کنترل کرد.
یک رابطه مستقیم بین الگو‌های بارندگی تاریخی آفریقا و شیمی دندان پستانداران مشاهده شده است. این اولین آزمایش یک ایده بسیار تاثیرگذار در علوم باستان‌شناسی و زمین است که در مورد نخستی سانان وحشی انجام می‌شود: دندان‌ها می‌توانند جزئیات دقیق تغییرات محیطی فصلی را ثبت کنند.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریان‌های مختلف سیاسی باور کنند فقط رنگین کمانی از سلیقه‌های مختلف سیاسی می‌تواند کشور را نجات دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ