دانشمندان نمی‌دانند چگونه فعالیت انفجار رادیویی سریع را پیش بینی کنند. آنان می‌توانند پرتو‌های نور را پس از رویداد‌های بین ستاره‌ای تشخیص دهند، اما نمی‌دانند چگونه پیش بینی پیشگیرانه وقایع را انجام دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آیا کسی را می‌شناسید که جز طرفداران لازانیا نباشد؟ طعم بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ی این غذا هرکسی را به خود جذب می‌کند.
در آثار برخی از نویسندگان یونانی و رومی عهد باستان، نام یک موبد ایرانی به عنوان نخستین کسی ذکر شده که انواع مختلف جادو و از جمله توانایی احضار ارواح و گفتگو با آنان را به یونانیان آموخت.
در آینده ممکن است شاهد رشد بال‌هایی از پشت مردم باشیم یا پهپاد‌هایی که به مردم متصل شده اند... شاید کسی ورزشی را بیابد که به شش بازو نیاز دارد یا نوع جدیدی از شنا را اختراع کند.
دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه امام را نمی‌توان از حافظه تاریخ حذف کرد، گفت: صدام سه روز قبل از اینکه حمله کند رسما اعلام کرد یک هفته‌ای طومار جمهوری اسلامی را در هم می‌پیچیم. تحریم‌ها، تهدیدها و کینه‌توزی‌ها برای محو امام بوده، ولی آیا امام محو شد؟! آیا بشریت می‌تواند نام امام را از همه کتابخانه‌ها بردارد؟! نام امام در تاریخ جاودانه است و حذف شدنی نیست.
هر آنچه در ایجاد آگاهی و علم قاضی مبنی بر وقوع جرم یا حادثه کمک کند، قابل استناد است. عکس، صدا و فیلم نیز در صورتی که در ایجاد علم در قاضی نسبت به موضوع پرونده قضائی کمک کند، می‌تواند مورد استناد قرار گیرد.
اگر در سال ۸۰ کسی می‌پرسید که آیا ممکن است فردی مثل آقای هاشمی نیز ردصلاحیت شود، سوال‌کننده را مسخره می‌کردند، ولی این کار در سال ۹۲ رخ داد.
بنابر شواهدی که وجود دارد بایدن و ترامپ هر دو از عهده‌ی کار بر می‌آیند. با این وجود، سن بایدن برای عموم مردم نگرانی‌های بیشتری به همراه دارد تا برای ترامپ. اگر چه کسی نمی‌تواند یقینا بفهمد که چرا این نگرانی وجود دارد، اما نمی‌شود این نگرانی را نادیده گرفت. در سیاست، ظاهر همان واقعیت یا بخش بسیار مهمی از آن است. آمادگی جسمانی و روانی مزیت‌های مهمی برای ریاست جمهوری هستند همانطور که قبل‌تر اخلاقی‌بودن هم جزء این مزیت‌ها بود.
طی یک دهه آینده یعنی زمانی که دهه شصتی‌ها به سن بازنشستگی برسند، بحران یا حتی فاجعه‌ای بزرگ را به همراه خواهد داشت که شاید ابعاد آن در حد یک بحران ملی باشد. اگر از هم اکنون میزان پرداختی شاغلان به ازاری هر یک نفر بازنشسته ۳ نفر است، در یک دهه آینده شاهد مورد عجیب معکوس شدن تعداد بیشتر بازنشستگان به شاغلان خواهیم بود. یعنی تعداد کمتر شاغلان در کشور نسبت به مستمری بگیران بازنشسته
کسی هم پیگیر نشد که آیا سندی از امام وجود دارد که برای پس از خود، اجازه انتشار آرای انتخاباتیشان را که در زمان خود محرمانه بوده، داده‌اند یا خیر.
آیا کسی شنیده است که خیابان را به خاطر ارتکاب قتلی در آن توقیف کنند؟ آیا ممکن است اداره‌ای را به خاطر ارتشا در آن تعطیل کرد؟ آیا به خاطر تخلف رئیس جمهوری از وظایف قانونی خود، میز ریاست جمهوری را می‌توان توقیف کرد؟ گویندگان متوجه بار کلمات خود نیستند؛ اگر ایشان مدعی اند محدوده‌ای حوزهٔ عمومی است، یعنی در تملک مجرم نیست، سببیتی در وقوع جرم نداشته و نمی‌توان با آن رفتار آلت جرم کرد. در حوزهٔ عمومی، مسئولیت کیفری شخصی است و عرصهٔ عمومی سهمی در ارتکاب جرم ندارد. به همین طریق نمی‌توان واحد‌های صنفی را به دلیل رخداد کشف حجاب در آن‌ها پلمب کرد.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دولت دوازدهم، در برنامه «حضور» در حسینیه جماران گفت: در این سال‌ها نسبت به حفظ جایگاه زن در جامعه بی‌توجهی شده است، اما مسئله‌ای که فقط روی آن حساسیت وجود داشته، بحث پوشش و حجاب بوده است. آیا به آسیب‌های زنان مانند مشکلات اقتصادی، فشار‌های روانی که در خانواده‌ها وجود دارد و حتی مسائلی مثل طلاق یا زنان سرپرست خانوار، هرگز همپای مسئله حجاب توجه شده است؟
مرضیه وحیددستجردی نخستین وزیر زن جمهوری اسلامی در برنامه «حضور» در حسینیه جماران گفت: می‌خواهند یک طرحی را در مجلس تصویب کنند که قبل از اینکه مقامی در مورد یک موضوع صحبت کند، اگر کسی درباره آن نظر بدهد، جرم محسوب شود. این برای جمهوری اسلامی خیلی زشت است. شعار ما، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. آزادی یکی از پایه‌های انقلاب است. باید به آزادی بها بدهیم و جوانان باید این را ببینند و درک کنند.
مرضیه وحیددستجردی نخستین وزیر زن جمهوری اسلامی در برنامه «حضور» در حسینیه جماران گفت: می‌خواهند یک طرحی را در مجلس تصویب کنند که قبل از اینکه مقامی در مورد یک موضوع صحبت کند، اگر کسی درباره آن نظر بدهد، جرم محسوب شود. این برای جمهوری اسلامی خیلی زشت است. شعار ما، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. آزادی یکی از پایه‌های انقلاب است. باید به آزادی بها بدهیم و جوانان باید این را ببینند و درک کنند.
در حالی که تحلیلگران غربی انتخاب یک کمیته دائمی متشکل از وفاداران به شی را به عنوان نمایشی از تسلط او تفسیر کردند، هنوز مشخص نیست که آیا اعضای آن به سیاست‌های اتخاذ شده توسط او وفادار هستند یا خیر - از جمله افزایش کنترل دولت بر جامعه و اقتصاد، موضع ضد غربی و قاطعانه‌تر در امور جهانی، و روابط نزدیک‌تر با روسیه - در طول آخرین دوره پنج ساله او یا اینکه آیا آن‌ها شخصاً به او وفادار هستند و نه لزوماً به آن سیاست ها.
نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد گفت: سوال است که دوباره وارد مجلس شویم چه تغییری در وضع مردم و مشکلات آن‌ها ایجاد می‌شود، من مخالف پیشنهاد آقای نظری هستم، چرا که پیشنهاد کمیسیون شورا‌ها حرف درستی است، اما سوالم از شما به عنوان نمایندگان ملت ایران این است که آیا اندکی فکر کرده‌اید، آیا انتخابات را که برگزار می‌کنیم ملت پای صندوق می‌آیند که به شما رأی بدهند یا نه.
شاید برای ما این واژگان خوشایند نباشد، اما باید بپذیریم که عراق جدید، مسیر «استقلال» را در سیاست خارجی و داخلی در پیش گرفته است. این مسیر نه قابل توقف است و نه قابل برگشت. در چنین میدانی، کسی برای ایران فرش قرمز پهن نخواهد کرد که نفوذ سیاسی یا حضور اقتصادی‌اش در عراق را گسترش دهد. دیگر بازیگران، اعم از ترکیه، آمریکا و اعراب حاشیه خلیج فارس، بازیگری خاص خود را دارند... به نظر می‌رسد، ایران نیز با پذیرش واقعیات عراق جدید، با استراتژی‌ها نوین وارد این رقابت تنگاتنگ شود. صرف متهم کردن السودانی به بدعهدی، تنها برآینداش از دست دادن فرصت‌ها و گسترش نفوذ رقبا خواهد بود.
با توجه به گلزنی و آمادگی دیاباته و اینکه پرسپولیس با دو مهاجم به مراتب بهتر و خطرناک‌تر بازی می‌کند، این سوال مطرح می‌شود که تصمیم یحیی گل محمدی برای ادامه لیگ چه خواهد بود و آیا قرار است تیم او تغییر سیستم دهد؟
«در حال حاضر با توجه به تورم، عملاً نرخ بهره در اقتصاد ایران منفی ۳۰ درصد است. به این معنی که نرخ رسمی بهره بانکی را حدود ۲۰ درصد در نظر بگیریم، اگر کسی همین الان تسهیلات بانکی دریافت کند، با توجه به اینکه نرخ تسهیلات در حال حاضر حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد است، به دلیل تورم ۵۰ درصدی در اقتصاد کشور، فرد وام گیرنده در همان ابتدا با یک سود بیش از ۳۰ درصدی روبرو می‌شود. این موضوع نشان دهنده پدیده نرخ بهره منفی در اقتصاد ایران است»
آیا کسی حتی یک درصد احتمال این را می‌دهد که رئیس صداوسیما و سایر مدیران سازمان، نسبت به لزوم پوشش بحران بی‌آبی در شهرکرد و همدان آگاه نباشند؟ یعنی حتی اگر یک کلمه هم در این‌باره نگفته‌اند، به دلیل آن بوده که نمی‌دانستند باید لااقل یک کلمه در این‌باره بگویند؟
کمال هادیانفر گفت: در بسیاری از بیمارستان‌های ما ابزار و تجهیزات مربوط به تشخیص ضربه مغزی شدن یا خونریزی داخلی وجود ندارد. فرد به بیمارستان منتقل می‌شود، از او سؤال می‌پرسند که آیا سردرد یا سرگیجه دارد یا خیر و ناگهان بعد از یک ساعت همین فرد در بیمارستان یا حتی در خانه به‌دلیل خونریزی داخلی یا ضربه مغزی فوت می‌کند.
مهدی تاج مهیا می‌شود تا دوباره روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال ایران بنشیند و ظاهرا خیالش هم راحت است. با چنین فضایی این سؤال مطرح می‌شود آن‌هایی که وعده دادگاهی‌کردن دوباره مهدی تاج را می‌دهند، آیا قدرتی دارند یا خیر؟ تاج و دوستانش مدت‌هاست قرار است دادگاهی شوند و مشکلی برایشان پیش نیامده است؛ آیا وعده جدید باورپذیر است؟
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد آخرین وضعیت دریافت سود عملکرد سال 99 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت ‌گفته‌ همچنان در حال پیگیری وصول سود سهام هستیم.
گروه صنعتی ایران خودرو، در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران، هایما 8S و 7X، دو محصول جدید خود را معرفی کرد.
کسی که در بنگاه اقتصادی کارش را آغاز می‌کند، اولین کسی را که منصوب می‌کند، مسئول بازرگانی و فروش است؛ گویی این مسئول بازرگانی و فروش در برخی از بنگاه‌های اقتصادی سرقفلی دارد. در بحث سرمایه گذاری‌ها، آیا به موضوعات شرکت توجه می‌شود یا تحت تأثیر فشار‌های سیاسی یا منفعت شخصی است؟ آیا پروژه‌ها دارای توجیه فنی و اقتصادی هستند و بموقع اجرا می‌شوند؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ