وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل کشور را از واردات بی‌نیاز می کند، گفت: وزارت جهاد کشاورزی تأمین غذای مردم با حمایت از تولید داخل را اصل راهبردی خود قرار داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس ستاد عتبات کربلا گفت: در تأمین غذا و آب برای زوار وجود ندارد و از روز نخست ماه صفر تاکنون حداقل هر وعده ۸ هزار پرس غذا توزیع شده است.
رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان اعلام کرد که بودجه تامین مواد غذایی برای مردم این کشور تا پایان ماه اکتبر به اتمام می رسد.
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: قول می‌دهیم با بهره گیری از همه امکانات دولتی و خصوصی، تکمیل نظام تامین و توزیع نهاده‌ها را ساماندهی کنیم.
رئیس گروه توانبخشی اجتماعی و خدمات رفاهی سازمان بهزیستی درباره مشکلات این بیماران گفت: اگر غذای بیماران مبتلا به pku در زمان خودش به آن‌ها نرسد این کودکان دچار معلولیت ذهنی می‌شوند و عدم تأمین مجدد غذا منجر به تشدید معلولیت این بیماران می‌شود.
معاون حفاظت، بهره‌برداری و امور اجتماعی حوضه آبریز فلات مرکزی و شرقی کشور گفت: الگوی کشت با فشار بر منابع آبی مناطق بحرانی را وسیع‌تر و شکنندگی و ناپایداری در تأمین غذا را بیشتر خواهد کرد.
از آنجایی‌که ظرفیت استفاده از زمین­های آبی در حال رسیدن به نقطه‌ی حداکثر خود است؛ باید بخش عمده‌ای از افزایش تقاضای غذا با افزایش بهره‌وری زمین‌های دیم تامین شود.
​معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو از بانک صادرات ایران به دلیل کمک به تأمین به موقع دارو و تولید پایدار و مستمر آن در کشور قدردانی کرد.
طبق آمار در مقایسه با سنوات گذشته تأمین ارز حوزه‌های مذکور کاهش چشمگیری داشته است و ادامه روند کنونی منجر به کمبودهای شدید دارویی در ماه‌های آتی خواهد شد.
وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: تلاش وزارت جهاد کشاورزی تامین غذا، پایداری و پرهیز از هرگونه کمبود با توجه به شرایط جهانی است.
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین آب و غذا از چالش‌ها و مسائل اصلی آینده جهان خواهد بود تاکید کرد: دولت تأکید ویژه ای بر صیانت از منابع آب و خاک، به ویژه خاک دارد.
مدیرعامل انجمن اس‌ام‌ای، با اعلام خبر تجمع سکوت بیماران SMA به دلیل تأمین‌نشدن داروی ۴۰۰ بیمار مبتلا و پیگیری‌های متعدد برای تأمین داروی بیماران با وجود تأکید قطعی رئیس‌جمهور، تأکید می‌کند: «طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار است تنها به ۲۵۰ بیمار دارو داده شود و تکلیف ۴۰۰ بیمار دیگر همچنان نامشخص است.»
«پل اسمیت»، استاد دانشگاه بریستول در طرح خود به ساخت حبابی اشاره کرده که می‌تواند اکوسیستمی شبیه زمین را در خود نگه دارد. به‌عبارت دیگر، این ذخیره‌گاه طبیعی فرازمینی (ETNR) ۲۰ هکتاری قادر است علاوه بر میزبانی از انسان‌ها، غذا و مواد خام مورد نیاز آن‌ها را نیز تأمین کند.
دارو باید از مسیر رسمی زنجیره تامین دارو به دست مصرف‌کننده و بیمار برسد که تنها عرضه‌کننده دارو‌ها هم داروخانه‌ها هستند. تامین دارو از هر جایی به غیر از داروخانه رسمیت ندارد و غیر قانونی است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر در بهترین شرایط ذخایر کشور هستیم و هیچ کمبودی وجود ندارد و ذخایر ۵۰ درصد از همه‌سال‌های گذشته بیشتر است و با امنیت خاطر در تأمین غذا در کشور پیش می رویم.
به فاصله دو روز از دستور رئیس‌جمهور برای تامین سریع کمبود اقلام دارویی و رفع نیاز مردم و همچنین پیگیری دلیل قصور احتمالی و برکناری مقصرین، در شرایطی که وزیر بهداشت بر تامین سریع کمبود‌ها تاکید کرده، یکی از معاونان وی، رییس سازمان غذا و دارو، از سمت خود استعفا کرد.
بیماران S.M.A از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
بیماران SMA از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
بیماران SMA از وعده های مدیران سازمان غذا و دارو برای تأمین داروی مورد نیازشان خسته شده اند.
حتی در زمان صلح هم برابری جنسیتی در زمینه تأمین غذا وجود ندارد و دسترسی زنان به غذا در مقایسه با مردان کمتر است، اما این تفاوت در زمان جنگ بیش‌از‌پیش افزایش پیدا می‌کند. در‌واقع جنگ‌ها بی‌عدالتی‌های ساختاری پیشین را تشدید می‌کنند.
معاون اول رئیس جمهور گفت: نه تنها مردم ایران بلکه مردم اکثر کشورهای جهان به دلایل مختلف به دنبال ذخیره سازی نیازهای خود هستند که این مهم اهمیت تأمین کالاهای اساسی توسط دولت را نشان می‌دهد.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت تامین داروی «ریتالین» در کشور گفت: درباره ریتالین ما این دارو را که نام ژنریک آن متیل فنیدات است، به کفایت در داخل کشور تولید می‌کنیم و مشکلی از بابت تولید آن در کشور وجود ندارد.
در گزارش آلنا دوهان آمده است: ایران همانند سایر کشور‌های تحت تحریم از گسترده شدن صلاحیت آمریکا در معاملات بانکی بین المللی به دلیل ارتباطات بانک‌های ایالات متحده با بانک‌های خارجی با پرداخت‌های دلاری متضرر شده است؛ این امر موجب ایجاد اختلالات و تأخیر جدی در تأمین کالا‌های اساسی از جمله غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و سایر تجهیزات و مواد اولیه گردیده است.
«صادق خان» هشدار داد در صورتی که دولت مداخله نکند، میلیون ها انگلیسی زمستان آتی قادر به تأمین هزینه های گرمایشی و غذا نخواهند بود.
معاون برنامه‌ریزی اداره کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا وارد شده، ۵۰۰ هزار واکسن نیز در گمرک است و در حال ورود است و ۸۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا نیز ثبت سفارش شده است که تا شهریور ماه وارد می‌شود و مجموعا یک میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ