اصفهان- رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: پنجاه سال از روابط دیپلماتیک ویتنام و ایران می‌گذرد و تقویت همکاری در زمینه‌های فرهنگی، تجاری، اقتصادی و … در دستور کار است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان -رئیس مجلس ملی ویتنام گفت: تفاهم‌نامه همکاری‌های پارلمانی میان رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس ملی ویتنام در راستای تقویت این همکاری‌ها به امضا رسید و بین رؤسای مجالس تبادل شد.
وزیر خارجه پیشین چین و دیپلمات ارشد این کشور امروز در دیدار با دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد: پکن آماده ادامه تقویت همکاری راهبردی با مسکو است.
راه‌های تقویت تعامل و توسعه همکاری میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و فناوران و تولیدکنندگان تجهیزات شناختی مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس جمهور عراق امروز میزبان هیئتی به ریاست معاون وزیر خارجه ایران بود و بر اهمیت تقویت همکاری عراق و ایران در زمینه تجارت و انرژی تاکید کرد.
وزیر نفت در رأس هیئتی به‌منظور تقویت همکاری‌های انرژی با سه کشور منطقه آمریکای لاتین به همراه رئیس جمهور تهران را به مقصد کاراکاس، پایتخت کشور ونزوئلا ترک کرد.
در نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس با مصر مهمترین موضوعات مورد علاقه مشترک و راه‌های تقویت همکاری بین شورای همکاری خلیج فارس و قاهره بحث و تبادل نظر شد.
در دیدار دوجانبه وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه هند در کیپ تاون آفریقای جنوبی، موضوعات مورد علاقه دو کشور مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه هند بر ضرورت کمک به تقویت همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.
سران ایران و عمان برای تقویت روابط بین دو کشور و پایه‌گذاری چارچوبی جهت حفظ و استمرار آن، از مسئولان خواستند اقدام لازم برای تنظیم سند همکاری‌های راهبردی در زمینه‌های مختلف را انجام دهند.
بانک آینده و کانون صرافان ایرانیان با امضای تفاهم‌نامه‌ای بر تقویت و گسترش همکاری‌های مشترک تأکید کردند.
بانک آینده و سازمان جغرافیای نیروهای مسلح با امضای تفاهم‌نامه‌ای بر تقویت و گسترش همکاری‌های مشترک تأکید کردند.
نخست وزیر عراق در گفتگوی تلفنی با آیت الله رئیسی، عید سعید فطر را به رئیس جمهور و مردم کشورمان تبریک گفت.
قائم مقام وزارت میراث فرهنگی از دفتر ایکوموس واقع در خانه قوام‌الدوله بازدید کرد.
وزیر دفاع چین در سفر خود به روسیه نسبت به همکاری نظامی با روسیه در راستای تعمیق روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.
شی جین پینگ، رئیس جمهور چین با انتشار مقاله ای نوشت که سفرش به روسیه با هدف تقویت دوستی و صلح بین دو کشور است.
وزیر خارجه عمان با ثانی الزیودی وزیر بازرگانی امارات که به مسقط سفر کرده است دیدار و گفتگو کرد.
رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با رئیس دیوان عالی روسیه با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، بر لزوم تقویت همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته و تروریستی تاکید کرد.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد برای دولت مسکو همکاری با دیگر کشورها در راستای تحقق جهان چند قطبی حائز اهمیت است.
کرملین از گفتگوی تلفنی امروز میان رییس جمهور روسیه با همتای ایرانی خود پیرامون تقویت همکاری های فیمابین خبر داد.
عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات و مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه درباره شماری از مسائل مشترک و تقویت همکاری دوجانبه علاوه بر آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.
توافق عربستان و چین برای تقویت همکاری انرژی
رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس در گفتگویی تلفنی بر تقویت همکاری ها بین پاریس و لندن تاکید کردند.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مقرر شد: دولت و مجلس برای تقویت طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران که هم‌اکنون مراحل بررسی خود را در مجلس می‌گذراند، همکاری می‌کنند.
حجت الاسلام حاج‌علی اکبری، امام جمعه موقت تهران گفت: دولت محترم ظرفیت دیپلماسی و همکاری منطقه‌ای با همسایگان را در دستور کار خود قرار دهد و البته شاهد هستیم که در کوتاه مدت از این رویکرد داریم بهره مند می‌شویم و در آینده بیشتر خواهد شد. خوشبختانه موفق شدند توازنی را در ارتباط بین المللی ایجاد کنند. قبلا حواس‌ها به غرب بود و الان نگاه به شرق و منطقه در حال تقویت است. تراز ما در شانگ‌های و مثبت شدن تراز تجاری مان با این کشور‌ها از این جمله است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ