مدیر باغ وحش ارم گفت: در حال حاضر حدود ۶۷۴ قلاده شیر ایرانی در حیات وحش باقی مانده که تمامی آن‌ها در پارک ملی جنگل گیر واقع در ایالت گجرات هند زندگی می‌کنند و گفته می‌شود نرخ رشد جمعیت آن‌ها صعودی و مثبت بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سمندر‌های لرستانی در محیط خود شکارچی هستند. با این حال، شکارچیان طبیعی آن‌ها ناشناخته هستند. رنگ آمیزی متضاد این سمندر‌ها نشان می‌دهد که ترشحات پوستی ناخوشایند یا سمی دارند، دقیقا همانطور که در میان سایر اعضای خانواده سمندر‌ها رایج است؛ این موضوع شکارچیان را دلسرد می‌کند.
دانشمندان در پژوهش‌های قبلی فهمیده بودند که قدیمی‌ترین زنبور‌ها از زنبور‌های وحشی بی‌عسل به‌وجود آمده‌اند، و به‌جای شکار به گردآوری شهد و گرده روی آورده‌اند. اکنون این تحقیق جدید می‌گوید این تغییر در اوایل دوره کرتاسه در مناطق خشک گوندوانای غربی رخ داده است.
مهدی طاهری از مشاهده دو قلاده خرس در ارتفاعات الموت خبر داد و اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست الموت شرقی دو قلاده خرس در ارتفاعات منطقه حفاظت شده الموت را مشاهده و تصویربرداری کردند.
این گونه تنها در آرژانتین، بولیوی و پاراگوئه یافت می‌شود و در حال حاضر به دلیل از بین رفتن جنگل‌های خشک استوایی که در آن زندگی می‌کردند، کمیاب شده است
بنا بر باور‌های محلی نادرست، اندام تناسلی کفتار ماده می‌تواند طلسم کور کردن بخت دختران جوان را بشکند و برخی نیز تصور می‌کنند همراه داشتن این عضو بدن کفتار «خوش‌شانسی» می‌آورد و افرادی هستند که حاضرند آن را به قیمت بالایی بخرند.
مدیران ارشد اجرایی شرکت های هوش مصنوعی، کارشناسان و اساتید درباره خطر هوش مصنوعی برای جامعه هشدار دادند و آن را به اندازه خطر پاندمی یا جنگ هسته ای دانسته اند.
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تک‌فرزندی را پدیده خاموش انقراض نسل دانست و افزود: در رابطه با فرزندآوری و ازدواج علاوه بر گفتگو‌های چهره به چهره، مشوق‌هایی را هم در این رابطه داریم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست انار گفت: امروزه به دلیل توسعه اراضی کشاورزی و صنایع، معادن، احداث جاده ها، چرای بی‌رویه دام، اِشغال و تخریب آبشخور‌های طبیعی توسط دام‌های اهلی، خشکسالی، تعرض و تخریب زیستگاه‌های گور ایرانی، باعث شده این حیوان، در معرض خطر نابودی و انقراض قرار گیرد.
بسیاری از جانوران دریای سفید که از رویداد انقراض جان سالم به در بردند و در دوره ی ناما باقی ماندند موجوداتی بزرگ و برگ مانند با نسبت سطح به حجم بالا بودند. این موضوع می تواند نشانه ای از سازگاری این حیوانات برای مقابله با کاهش اکسیژن اقیانوس باشد.
دانشمندان می‌گویند فوران‌های آتشفشانی بازالتی که یک میلیون سال طول کشید و باعث رخداد انقراضی «مرگ بزرگ» شد در اصل از کوه‌های سیبری سرچشمه گرفت است، اما فوران‌هایی که انقراض دسته‌جمعی دوم پرمین را سبب شد از محلی به نام «امیشان» در جنوب غربی چین نشأت گرفته است.
هوبره نوعی از درناسانان است که پرنده‌ای با شهرت بین‌المللی شناخته می‌شود. هرچند مهد این پرنده آفریقا است اما در فصول پاییز و زمستان از کشور روسیه به ایران و شرقی‌ترین شهرستان‌های خراسان جنوبی مهاجرت می‌کند.
دکتر استفان براون، مدیر اجرایی حیات وحش و میراث طبیعی در کمیسیون سلطنتی العلا، به عرب نیوز گفت که در حال آزاد کردن قدرت تعادل طبیعت‌اند و با برنامه موفق پرورش پلنگ که در حال حاضر به‌خوبی در حال انجام است، ممکن است در سال ۲۰۳۰ به هدف نهایی خود برسند.
دکتر استفان براون، مدیر اجرایی حیات وحش و میراث طبیعی در کمیسیون سلطنتی العلا، به عرب نیوز گفت که در حال آزاد کردن قدرت تعادل طبیعت‌اند و با برنامه موفق پرورش پلنگ که در حال حاضر به‌خوبی در حال انجام است، ممکن است در سال ۲۰۳۰ به هدف نهایی خود برسند.
گمان می‌رود آخرین تیلاسین (که با نام گرگ تاسمانی یا ببر تاسمانی نیز شناخته می‌شود) که شکار و نابود شد در دهه ۱۹۳۰ میلادی مرده باشد. اکنون با دانشمندانی که قصد دارند آن حیوان را دوباره احیا کنند ملاقات کنید.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به کشت گیاه وحشی آنغوزه شدند که می تواند به عنوان ماده اولیه عطر سازی مورد استفاده قرار بگیرد.
هر چند شمشاد‌ها توانستند با آفات مقابله کنند و حضور همیشه سبز خود را حفظ کنند، ولی سرخدار نتوانست از تیزی تبر قاچاقچیان در امان باشد و رها شدن منطقه از جنگلبان‌ها و قرقبان‌ها موجب شده که در شرایط اضطرار انقراض قرار گیرد، به گونه‌ای که به گفته محقق دانشگاه تربیت مدرس در صورت عدم حفاظت، این درخت در آینده نزدیک به طور کامل منقرض خواهد شد.
مالک یک رستوران معروف در تهران از کاهش شدید مشتری می‌گوید، کاهشی که فروش آن‌ها را به یک‌هشتم رسانده است، یعنی بیشتر از افت ۲۰ تا ۳۰‌درصدی فروش غذا‌های رستورانی که رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس از آن خبر داده است.
جنسیت نوزادان انسان و سایر پستانداران توسط یک ژن تعیین کننده نر در کروموزوم Y تعیین می‌شود، اما کروموزوم Y انسان در حال انحطاط است و ممکن است در چند میلیون سال آینده به کلی ناپدید و منجر به انقراض ما شود، مگر اینکه ما در روند تکاملی خود ژن جنسی جدیدی را ایجاد کنیم.
دانشمندان بر این باورند که زمین در حال حاضر در میانه ششمین رویداد بزرگ انقراضی خود قرار دارد، اما بررسی دقیق یک فسیل نشان می‌دهد که این‌طور نیست.
مدیرکل دفتر حفاظت از زیست بوم‌ها و سواحل دریایی با اشاره به تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از فُک خزری از تشکیل تیم امداد و نجات ویژه برای حفاظت از تنها پستاندار دریای خزر خبر داد.
استفاده از تکنولوژی‌های جدید در عرصه داوری فوتبال روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.
دیرینه شناسان تخم‌های دایناسور فسیل شده‌ای را در چین کشف کردند که نشان می‌دهد این جانداران پیش از رویداد بزرگ در حال کاهش بودند.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در میان پستانداران گونه‌هایی مانند یوزپلنگ، خرس سیاه، گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، پلنگ، شوکا، روباه ترکمنی، گربه پالاس، گربه شنی، فک خزری، گاو دریایی، انواع دلفین‌ها و انواع نهنگ‌ها گونه‌های در خطر انقراض قرار دارند.
مدیرکل شیلات استان گلستان با تأکید بر اینکه یکی از اهداف ما در بازسازی ذخایر آبزی کمک به صیادان است، گفت: برخی از گونه‌های آبزی دریای خزر در خطر انقراض قرار دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ