دیدار و مذاکره وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «نالدی پاندور»، وزیر روابط و همکاری بین‌المللی آفریقای جنوبی در حال برگزاری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس» امروز جمعه، ۱۸آگوست گزارشی از جزئیات دیدار «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی در جده را منتشر کرد. براساس این گزارش، در این دیدار علاوه بر رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه‌ها، روابط دوجانبه عربستان و جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های آتی همکاری‌های دو کشور و راه‌های توسعه آن بررسی شد.
وزیر امور خارجه کشورمان طی سفری رسمی به منظور دیدار دوجانبه با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی وارد ریاض شد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار ایگور لویتین دستیار رئیس جمهور روسیه با ایشان، روابط دو کشور را مثبت و ممتاز خواند.
سفیر جدید کشورمان در سوئد در آستانه عزیمت به محل مأموریت، با وزیر امور خارجه دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود و برنامه‌های مورد نظر برای پیشبرد روابط با سوئد را ارائه کرد.
سفیر جدید ایران در سنگال پیش از عزیمت به محل مأموریت، با وزیر خارجه دیدار و گزارشی از آخرین وضعیت حوزه مأموریت خود و برنامه‌های مورد نظر برای توسعه هر چه بیش تر روابط با داکار ارائه کرد.
شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر آمادگی وزارت خارجه کشورش برای کمک به پیشبرد روابط دوجانبه و تحقق نیات خوب رهبران دو کشور تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان دیدار با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ابراز امیدواری کرد شاهد تحول در روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور باشیم.
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار عیسی بورو قائم مقام وزیر امور خارجه بورکینافاسو گفت: جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای آفریقایی را در دستور کار خود قرار داده است.
وزیر امور خارجه در دیدار سفیر جدید ایران در ابوظبی با اشاره به اهمیت روابط با امارات عربی متحده، بر ضرورت‌ تلاش برای گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها تأکید کرد.
وزیر خارجه کومور در دیدار با امیرعبداللهیان از تمایل کشورش برای ازسرگیری روابط رسمی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی از امارات به عنوان شریک تجاری مورد اعتماد یاد کرد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی از امارات به عنوان شریک تجاری مورد اعتماد یاد کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز پنجشنبه باعبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات در روابط دوجانبه و منطقه رایزنی کرد.
سفیر جدید ایران در نیوزلند در آستانه عزیمت به محل ماموریت با وزیر امور خارجه دیدار و درباره وضعیت روابط دو کشور و مهمترین محورهای همکاری‌های دو جانبه گفتگو کرد.
وزیر خارجه در ارزیابی از روابط ایران و روسیه و این که چه موضوعاتی در دیدار با همتای روسی اش باید مورد گفت و گو قرار گیرد؟ گفت: ارزیابی مناسبات تهران و مسکو به ویژه در یک سال و نیم گذشته ارزیابی مثبتی است . حجم تبادل تجاری ما در یک و نیم سال گذشته به بیش از ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.
وزیر خارجه عربستان سعودی پاسخ داد: «بر اساس توافقی که حاصل شده مشتاقانه در انتظار دیدار با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک هستم و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت و طبیعی است که در آینده به کشورهای دو طرف سفر کنیم».
وزیر امور خارجه کشورمان با خانم «آیساتا تال سال» وزیر خارجه سنگال دیدار کرد. دو وزیر در این‌ملاقات، در خصوص موضوعات مختلف روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان روابط میان ایران و ارمنستان را تاریخی خواند و با اشاره به دیدار بسیار خوب و مهم مقامات عالی‌رتبه دو کشور در تهران و توافقات انجام شده، افزود خوشبختانه ما در مسیر اجرای نقشه راه دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه حرکت می کنیم.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به ارائه گزارشی درمورد آخرین وضعیت روابط دو جانبه ایران و کوبا پرداخت.
وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی جمهوری گینه که در تهران به سر می‌برد با امیرعبداللهیان دیدار و در خصوص روابط دوجانبه، زمینه‌های مختلف مناسبات سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزیر خارجه ونزوئلا، گفت: گسترش روابط دوجانبه در حوزه انرژی، فناوری و های‌تک و تعمیق و تقویت مناسبات فیمابین مورد تأکید است.
وزیر امور خارجه سه شنبه شب در ادامه دیدارهای خود در حاشیه نشست «بغداد - ۲» در اردن، با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار و در خصوص تحولات منطقه و روابط دوجانبه گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با رئیس جمهور زنگبار دیدار و در خصوص روابط کشورمان با این جمهوری گفتگو کرد.
سفیر ایران در بلژیک در دیدار با وزیر امور خارجه گزارشی از تحولات روابط کشورمان با اتحادیه اروپا و ظرفیت‌ها و چالش های موجود در روابط ایران و اروپا ارائه کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ