وزیر خارجه در ارزیابی از روابط ایران و روسیه و این که چه موضوعاتی در دیدار با همتای روسی اش باید مورد گفت و گو قرار گیرد؟ گفت: ارزیابی مناسبات تهران و مسکو به ویژه در یک سال و نیم گذشته ارزیابی مثبتی است . حجم تبادل تجاری ما در یک و نیم سال گذشته به بیش از ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
توجه ویژه چین به خلیج فارس و عقد قراردادهای عمدتا اقتصادی و تا حدی کمتر نظامی در چارچوب تفاهم‌نامه جامع استراتژیک با کشورهای شورای همکاری و همچنین ایران باعث شده تا خلیج فارس نقش تعیین‌کننده‌ای در نگاه چینی به‌خصوص در چارچوب ابتکار کمربند-راه داشته باشد.
وزیر خارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد کرد در واکنش به اقدام اهانت‌آمیز سوئد، نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت برگزار شود.
امیرعبداللهیان با اشاره به بیانیه اخیر روسیه و شورای همکاری خلیج فارس گفت: در این بیانیه بندی در مورد تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گنجانیده شد. ما با هیچ طرفی در خصوص حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تعارفی نداریم.
وزیر امور خارجه در واکنش به بیانیه گفتگو‌های راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس در مسکو و طرح ادعا درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تصریح کرد: بر سر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی ایران، با هیچ طرفی تعارف نداریم.
وزیر امور خارجه در آستانه عزیمت سفیر ایران به استرالیا بر توسعه فضای تعامل و همکاری بین دو کشور در عرصه های مختلف سیاسی و تجاری تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، پیرامون اقدام موهن اخیر علیه قرآن کریم در سوئد گفتگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با دبیر کل سازمان همکاری شانگهای در خصوص روند همکاری بین ایران با سازمان همکاری شانگهای و همچنین نشست آتی این سازمان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار برگزاری نشست اضطراری برای رسیدگی به تعرض اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی شد.
امیرعبداللهیان در توییتی نوشت: گفتگو‌هایی مهم با برادرم مولود چاووش اوغلو در آنکارا- از توسعه همکاری اقتصادی و تجاری تا موضوع انرژی، آب، محیط زیست، همکاری مرزی و پارلمانی - داشتیم.
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.
دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک همچنین ابراز امیدواری کردند در سایه همکاری و تلاش مشترک، مناسبات فی‌مابین بیش از گذشته گسترش یابد.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک همچنین ابراز امیدواری کردند در سایه همکاری و تلاش مشترک، مناسبات فی‌مابین بیش از گذشته گسترش یابد.
امیرعبداللهیان در توئیتر نوشت: با حضور در بیمارستان از روند درمانی کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان مطلع شدم. همچنین در تماس تلفنی با همکارم «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان پیام تسلیت دکتر رئیسی را منتقل کردم.
وزیر امور خارجه کشورمان در بیست و ششمین اجلاس شورای وزیران سازمان همکاری منطقه‌ای (اکو) در تاشکند حضور یافت.
وزیر امور خارجه کشورمان در رایزنی با وزرای خارجه پاکستان ،کویت و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی OIC بر محکومیت هتک حرمت صهیونیستی مسجدالاقصی و توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در خصوص آخرین تحولات منطقه و جهان اسلام از جمله هتک حرمت اخیر مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی، گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه در واکنش به تصویب لایحه الحاق ایران به سازمان همکاری شانگهای در مجلس در پیامی نوشت: رویکرد چند جانبه گرایی، واقعیت قرن حاضر است
در بخش دیگری از پیام امیرعبداللهیان آمده است: امیدوارم جمهوری اسلامی ایران در همکاری با ‏کشورهای مستقل و دوست، از جمله جمهوری صربستان گام‌های ارزشمندی را در راه مبارزه واقعی با پدیده ‏شوم تروریسم و مقابله با سیاستهای فریب کارانه بازیگران سلطه گر بردارند.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: توافق بر سر همکاری های خوب و نیرومند میان آژانس و ایران در حال انجام است.
امیر عبداللهیان در ادامه به موضوع همکاری ایران و آژانس اشاره کرد و گفت: ما در چارچوب پادمان به همکاری‌های خود با آژانس در تمام این مدت ادامه دادیم اما بر اساس قانون راهبردی مجلس، گام‌های متناسب با قانون را در حوزه صلح آمیز هسته‌ای برداشتیم که در اقدامی متقابل نسبت به بدعهدی طرف مقابل این اقدامات اتخاذ شد.
نظر به این که تفاهم صورت گرفته با چین از نظر شکلی یک "برنامه جامع" همکاری بلند مدت بین دو کشور محسوب می‌شود و در حقیقت یک نقشه راه همکاری است، لذا در سایر مراجع قانونی کشور بررسی شده است. بدیهی است در صورت تبدیل این "برنامه جامع" همکاری به "موافقتنامه" رسمی میان دو کشور، مطابق قانون اساسی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت پروازهای حج را پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این قیمت همان نرخی است که دو سال پیش توافق شده بود و ایران‌ایر موافقت کرد که بر اساس همان قیمت امسال پروازهای حجاج را انجام دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ