امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی از امارات به عنوان شریک تجاری مورد اعتماد یاد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیرعبدالهیان گفت: روابط دو کشور در سطح مناسبی قرار دارد. ما گفتگو‌هایی را همواره داشته و این مسیر را ادامه خواهیم داد. توافق کردیم که در مسیر لغو روادید سیاسی به عنوان گام اول اقدام کنیم و در ادامه در مورد لغو روادید عادی بتوانیم توافقی را حاصل کنیم. همچنین برای پیگیری کمیسیون مشترک عالی دو کشور گفتگو‌هایی داشتیم.
وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا گفت: روابط پکن و واشنگتن در پایین‌ترین سطح از آغاز روابط دیپلماتیک قرار دارد و این به نفع دو کشور نیست.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی از امارات به عنوان شریک تجاری مورد اعتماد یاد کرد.
رئیس جمهور پیش از سفر به اندونزی در گفتگویی تصریح کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور قابل توجه است اما قابل قبول نیست و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند بالاتر باشد.
رئیس جمهور برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت ایران و سوریه که در سفر وی به دمشق در سطح مقامات عالی دو کشور امضا شد، را آغازگر فصل جدیدی در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور دانست.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارتقای سطح مناسبات ایران و عراق خوشایند دشمنان ما نیست، گفت: ایران و عراق متناسب با منافع دو کشور در منطقه به گسترش تعاملات خود خواهند پرداخت.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مکزیک خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری و افزایش سطح تعاملات و همکاری‌ها میان دولت‌ها و مجالس دو کشور شد.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی، روابط رو به جلویی است و شاهد ارتقای سطح همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف هستیم.
ارتباط میان قاهره - تهران متوقف نشده و اختلافات زیادی میان دو کشور وجود ندارد، به نقل از "محمد العرابی" وزیر خارجه پیشین مصر اعلام کرده که «موارد تعیین کننده روابط تهران - قاهره با دیگر طرف‌ها (ترکیه) متفاوت‌تر است و این روابط درحال حاضر عادی به نظر می‌رسد و قاهره از خیلی وقت پیش یک کاردار در سطح سفیر در ایران مستقر کرده است»
رئیس جمهور ضمن تاریخی توصیف کردن روابط ایران و ازبکستان گفت: دو کشور اقدامات خوبی برای توسعه روابط انجام دادند، اما با توجه به ظرفیت‌های متقابل، باید با تلاش بیشتر سطح روابط را گسترش دهند.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: از سرگیری روابط سیاسی دو کشور در هر سه سطح از جمله منطقه و جهان اسلام مثبت خواهد بود.
رضایی با بیان اینکه چین در سیاست خارجی کشور ما، کشور مهمی است، افزود: سطح روابط اقتصادی دو کشور این مطلب را نشان می‌دهد؛ لذا این سفر در توسعه و ارتقای روابط نقش زیادی دارد. انتظار می‌رود در آینده شاهد ارتقای روابط با چین باشیم. ان‌شاءالله سطح صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی به چین نیز بیشتر شود.
روسای جمهور ایران و چین در راستای ارتقای سطح روابط دو کشور در طول دولت سیزدهم دیدار و گفتگوهایی داشته و بارها مواضع و انتظارات خود از تعامل با یکدیگر را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری گفت: اراده ایران و تاجیکستان برای ارتقای سطح روابط عاملی مهم برای گسترش تعاملات دو کشور است. ایران برای توسعه روابط با تاجیکستان هیچ محدودیتی ندارد.
رئیس ائتلاف دولت قانون و محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در عراق با هم دیدار و درباره روابط دو کشور و افزایش سطح همکاری ها رایزنی کردند.
رئیس ائتلاف دولت قانون و محمدکاظم آل صادق سفیر ایران در عراق با هم دیدار و درباره روابط دو کشور و افزایش سطح همکاری ها رایزنی کردند.
معاون اول رییس جمهور گفت: لازمه توسعه روابط اقتصادی و ارتقاء سطح مناسبات تجاری ایران و بلاروس این است که هماهنگی و تعاملی سازنده میان دولت ها و بخش خصوصی دو کشور ایجاد شود.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای برقراری روابط عادی با سوریه وجود ندارد، گفت آنکارا در حال ارزیابی ارتقای روابط اطلاعاتی دو کشور به سطح دیپلماتیک است.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ برنامه ای برای برقراری روابط عادی با سوریه وجود ندارد، گفت آنکارا در حال ارزیابی ارتقای روابط اطلاعاتی دو کشور به سطح دیپلماتیک است.
وزیر نفت بر ضرورت دستیابی به سطح مطلوب روابط تجاری ایران و روسیه با توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: روابط دو کشور هم‌اکنون در دوران طلایی قرار داد.
وزیر امور خارجه کشومان در دیدار سفیر جدید روسیه ابراز امیدواری کرد سطح روابط فی‌مابین متناسب با ظرفیت‌های موجود در دو کشور ارتقا یابد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه اراده جدی روسای جمهور ایران و روسیه این است که سطح روابط اقتصادی به حداکثر ممکن برسد، گفت: این رویکرد در سطح سران دو کشور فرصتی استثنائی است.
بذرپاش گفت: انجام حسابرسی‌های مشترک می‌تواند افزون بر ارتقای سطح همکاری‌های نظارتی، بر افزایش سطح روابط دو کشور در سایر زمینه‌های اقتصادی و تجاری نیز یاری برساند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از اقدامات رئیس جمهور تاجیکستان در گسترش زبان فارسی تقدیر و با اشاره به اولین سفر خارجی آقای رئیسی به تاجیکستان تأکید کردند: انجام این سفر نشان‌دهنده اهتمام دولت برای گسترش روابط با تاجیکستان است و در یک‌سال گذشته نیز سطح روابط افزایش یافته است اما با نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ