رسانه‌های خبری از تشکیل دولت جدید در نیجر توسط کودتاچیان این کشور با حضور ۲۱ وزیر خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره موضع دولت نسبت به ایجاد وزارتخانه‌ای جدید گفت: «ما در دولت با تشکیل وزارت موافق نیستیم. در دولت معاونت امور زنان و خانواده وجود دارد که مسئولیت فراسازمانی دارد و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در این زمینه مسئولیت دارند. ایجاد وزارتخانه جدید و محدودکردن مسئولیت دستگاه‌ها در یک وزارت جدید به نفع کشور نیست.»
خبرگزاری رسمی کویت (کونا) شامگاه امروز یکشنبه خبر داد امیر کویت با صدور فرمانی خطاب به نخست وزیر این کشور، دستور تشکیل کابینه را صادر کرد.
امیر کویت دستور تشکیل دولت جدید به ریاست احمد نواف الصباح را صادر کرد.
هیچ‌ کدام از مدیران دولتی چک سفید دریافت نکردند که به صورت مستمر در دولت و در دستگاه‌ها حضور داشته باشند، بلکه به صورت مستمر در معرض ارزیابی هستند. اگر ببینم فردی توان یا صلاحیت خدمت جهادی به مردم را ندارد، طبیعی است که با نیروی با انگیزه و متخصص دیگری جابجا ‌شود.
با امضا رئیس جمهور مولداوی دولت جدید در این کشور می تواند تشکیل شود.
رئیس پارلمان مولداوی اعلام کرد دولت جدید این کشور باید با تمرکز بر امنیت و توسعه اقتصادی تشکیل شود.
اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و نخست وزیر پیشین این رژیم را به تشکیل دولت جدید مکلف کرد.
مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق با انتشار بیانیه‌ای موضع این گروه مقاومت را نسبت به تشکیل دولت جدید عراق تشریح کرد.
«عبداللطیف رشید» تشکیل دولت جدید عراق را گامی اساسی برای غلبه بر بحران ها در این کشور قلمداد کرد و حمایت از آن را ضروری دانست.
نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق در دیدار با سفیر کره جنوبی در عراق بر اهتمام ویژه بغداد به فراهم آوردن بستر لازم برای سرمایه گذاری در این کشور تاکید کرد.
رایزنی های نخست وزیر مکلف عراق برای تشکیل کابینه در حالی ادامه دارد که چالشهایی پیش روی دولت جدید خواهد بود.
نخست وزیر پیش برد امور عراق با تاکید بر اینکه به دولت جدید عراق اعتماد کامل دارد، خواستار حمایت گروه های سیاسی از محمد شیاع السودانی در تشکیل کابینه شد.
نماینده سازمان ملل متحد در عراق بر حمایت این سازمان برای تشکیل دولت جدید در این کشور تاکید کرد.
یکی از منابع نزدیک به نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق به آخرین روند رایزنی های او درباره تشکیل دولت جدید اشاره کرد.
ائتلاف الفتح که از گروه های سیاسی عضو چارچوب هماهنگی (شیعی) محسوب می شود، اعلام کرد که در پی اصرار جریان صدر بر عدم گفتگو با جریان های سیاسی، دولت جدید عراق بدون حضور این جریان تشکیل می شود.
منابع آگاه دولتی در بیروت اعلام کردند که در روزهای آینده نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان با اعلام تشکیل دولت جدید، لبنانی ها را شگفت زده خواهد کرد.
نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در لبنان، از ادامه تلاش ها در این راستا با وجود موانعی که وجود دارد، سخن گفت.
منابع عراقی از رایزنی های فشرده در راستای تشکیل دولت جدید در پشت درهای بسته خبر می دهند.
مؤید علی کارشناسی سیاسی عراقی گفت: احزاب سیاسی عراق باید از فتنه اخیر درس عبرت بگیرند و از فرصت پیش رو برای تشکیل دولت جدید استفاده کنند.
با وجود زمزمه‌های چندین‌باره تشکیل وزارت بازرگانی، به‌ویژه از سوی برخی نمایندگان مجلس اما هنوز نه دولت و مجلس طرح ولایحه ای برای آن نداده اند.
مجلس طرحی را از مجلسِ گذشته در دستور کار خود قرار داده است و تصویب شده بود و با دولت مکاتبه و نظرخواهی صورت گرفت که نظر دولت چیست بنابراین یک روال در طرح‌های جاری مجلس است و دولت اظهار نظر می‌کند که نظرش نسبت به کلیات موافق یا مخالف است.
منابع لبنانی اعلام کردند که نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در لبنان در شرایط فعلی روبروی دو راهی تشکیل کابینه و یا کناره گیری از نخست وزیری قرار گرفته است.
منابع لبنانی صبح امروز چهارشنبه از دیدار میشل عون رئیس جمهور لبنان با نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در کاخ بعبدا خبر دادند.
کاهش دید و کیفیت هوای تهران تا فردا

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ