قائم مقام تامین، تولید و توسعه محصول گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که ساپکو از شرکت های مهم در سطح ملی و قلب تپنده ایران‌خودرو به شمار می رود، تصریح کرد: این شرکت صرفا تامین کننده قطعه برای ایران خودرو نیست و باید توان بخش های مهندسی، طراحی و کیفیت قطعات آن تقویت شود تا با همکاری سایر بخش های ایران خودرو و شبکه تامین بتوانیم مسیر توسعه را به درستی طی کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت ساپکو در جریان نشست مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن، بر تدوین میثاق‌نامه ساپکو و متولیان قطعه‌سازی در راستای افزایش کیفیت قطعات و افزایش رضایتمندی مشتریان و عزم جدی شرکت ساپکو در این زمینه تاکید کرد.
مدیرعامل ساپکو با بیان این که تمام ظرفیت و توان شبکه تامین ایران خودرو به کار بسته شده تا با ارتقای کیفیت قطعات، مراجعه مردم به شبکه خدمات پس از فروش به حداقل ممکن کاهش یابد، تصریح کرد: هیچ یک از مشکلات کمبود ارز، انرژی و سایر مشکلات محیطی حوزه خودرو تاثیری بر تداوم جریان عبور مستقیم تولید نخواهد داشت.
در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کیانوش پورمجیب به عنوان مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) منصوب و معرفی شد.
با هدف معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها در تامین و تولید قطعات و لوازم خودرو، ارایه برنامه‌های خودکفایی و بهبود تصویر شبکه تامین از طریق تعامل با ذی نفعان، مخاطبان و مشتریان، شرکت ساپکو به همراه ۱۲۳ سازنده زنجیره تامین ایران‌خودرو در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات لوازم و مجموعه خودرو تهران حضور می‌یابد.
شرکت ساپکو با همراهی شرکت شیشه قزوین و با هدف ارتقای زیبایی خودرو، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه تمام‌شده تولید، خودکفایی در تولید شیشه‌ سبز سولار خودرو را در دستور کار قرار داده و طی چهار سال از سال ۱۳۹۸ موفق به بومی سازی و تولید انبوه این شیشه شد.
در راستای تحقق گام دوم طرح تحول کیفیت در حوزه تامین و در چارچوب ابلاغیه استراتژیک گروه صنعتی ایران‌خودرو، اهم برنامه‌های کیفی شرکت ساپکو در حوزه تامین در سال ۱۴۰۲ در قالب ۹ محور اصلی تشریح و ابلاغ شد.
شرکت ساپکو و زنجیره‌تامین ایران‌خودرو در چارچوب سیاست‌های کلان گروه صنعتی مبنی بر توسعه ساخت داخل قطعات و با هدف ارتقای عملکرد و نیز افزایش قدرت و گشتاور پیشرانه TU5P، داخلی‌سازی و تولید انبوه میل‌سوپاپ پیشرانه را در دستور کار قرار داده و با بهره‌گیری از دانش فنی داخلی و انجام آزمون های موردنیاز موفق به اجرای این پروژه شدند.
با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف سوخت پیشرانه توربو خودرو دنا پلاس، شرکت ساپکو موفق به داخلی‌سازی و تولید انبوه منیفولد دود با ورق استیل شد.
حسین متولی گفت: سامانه استعلام‌ها با نام ساپکو جهت تسهیل استعلام وضعیت بارنامه‌های کالا، صورت وضعیت‌های مسافری و کارت هوشمند راننده و ناوگان در بستر وب و اپلیکیشن آماده بهره‌برداری است.
مدیر عامل ساپکو پرداخت مطالبات بالای ۱۲۰ روز سازندگان را در راستای رعایت عدالت و شفافیت مالی و هم سو با سیاست های گروه صنعتی ایران خودرو در صدر اولویت های پرداخت شرکت ساپکو در دی ماه عنوان کرد و از تخصیص ۳۰ درصد از بودجه معاونت تامین ساپکو به منظور پرداخت مطالبات ۱۲۰ روزه سازندگان تا پایان سال جاری خبر داد.
در پی دست یابی شرکت ساپکو به فناوری تولید پیشرانه ‌جدید خودرو، موسوم به EFP، تولید انبوه این پیشرانه قدرتمند داخلی وجایگزینی آن با مدل قبلی EF۷، با سطح خودکفایی ۸۵ درصدی در دستور‌ کار قرار گرفت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از اجرای پروژه بزرگ تامین مالی زنجیره تامین قطعه (+SCF) در ساپکو خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این پروژه، تمامی مجموعه‌های موجود در زنجیره تولید قطعه تامین مالی می‌شوند و با بهره‌مندی از تمام ظرفیت های ایران خودرو و بانک تجارت و در صورت توافق، حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص خواهد یافت.
با همت شرکت ساپکو و متخصصان زنجیره تامین داخل و در چارچوب سیاست‌های کلی گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر توسعه و تعمیق ساخت داخل مواد اولیه، پروژه داخلی‌سازی گریس دور بالای LGEP2 تعریف و با دست‌یابی به عمق خودکفایی ۸۶ درصدی، مشکل واردات این گریس رفع شد.
در چارچوب سیاست‌های کلان گروه صنعتی ایران خودرو، داخلی‌سازی قالب‌ها و ابزار قطعات خودرو در دستور کار قرار گرفته و با همت مهندسان ساپکو و زنجیره تامین، خودکفایی صد درصدی تولید قالب‌های پرسی و ابزار کنترلی در سال ۱۴۰۱ محقق شد.
پوست اندازی ساپکو از هلدینگ بازرگانی به طراحی و مهندسی قطعات خودرو
در حکمی از سوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، بهروز غفاری به عنوان سرپرست شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) منصوب و معرفی شد.
مدیرعامل شرکت ساپکو گفت: برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه و با توجه به بحران کمبود قطعات الکترونیک، با همت جوانان نخبه ایرانی و همکاری شرکت ساپکو، وزارت صمت و یک شرکت دانش بنیان داخلی، داخلی سازی و تولید انبوه چیپ ست های الکترونیکی حوزه خودرو محقق شد.
در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و با رویکرد استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه فناوری نانو‌ و پاسخ به نیازهای صنعت خودرو، تفاهم نامه همکاری مشترک فناورانه شرکت ساپکو و مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) امضا شد.
شرکت ساپکو به همراه ۱۱۹ سازنده شبکه تامین ایران‌خودرو در هفدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو حضور خواهد داشت.
شرکت کابل خودرو سبزوار با ارتقای کیفیت محصولات تولیدی مطابق با استانداردهای جهانی، به جمع تامین‌کنندگان رتبه یک ساپکو پیوست.
شرکت ساپکو در بیست و دومین نمایشگاه تخصصی قطعات، مجموعه‌ها و صنایع وابسته خودرو از ۲۴ تا ۲۷ مردادماه در سالن فردوسی نمایشگاه بین‌المللی مشهد حضور خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) گفت: قیمت دستوری موجب شده تا ایران‌خودرو برای تولید هر دستگاه خودرو ٢٠۶ تیپ دو دست کم ۴۵ میلیون تومان زیان متحمل شود، این در حالی است که اگر اجازه می‌دادند این خودرو را با قیمت تمام شده واقعی عرضه کنیم این امر باعث افزایش تولید، عرضه و کاهش قیمت این خودرو در بازار شده و نه خودروساز و نه مشتری ضرر نمی‌کردند.
اگر در مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی اردیبهشت و خرداد یارانه نقدی دریافت کرده اید، در تیرماه نیز باید منتظر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشید. اما اگر جز حذف شدگان یا جاماندگان هستید و در سامانه وزارت کار اعتراض تان را به ثبت رسانده اید. باید منتظر پایش و نتیجه نهایی باشید.
استاندار تهران اعلام کرد: ۱۵ نفر در فیروزکوه، ۲۲ نفر در امامزاده داوود (ع)، یک نفر دماوند، یک نفر در شمیرانات و چهار نفر در پردیس یعنی در مجموع ۴۳ نفر در استان تهران بر اثر سیل جان خود را از دست دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ