بورس یک روز متوسط و صعودی را تجربه کرد در صورتی که ۴۰۲ نماد منفی بودند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امروز نمادهای متوسط بازار وضعیت بهتری داشتند و گروه کاشی و سرامیک یکی از گروه های خوب بازدهی بود.
سخنگوی اقتصادی دولت از رشد متوسط ۲۱ درصدی در تولید صنایع و ۴۲ درصدی در فروش در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه خبر داد.
شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با رشد ۶۹۴۰ واحدی مواجه شده و به جایگاه ۲ میلیون و ۱۷۳ هزار واحد رسیده است، نمادهای کگل، نوری، شستا، شبندر، نوری بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.
به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، جایگاه ایران در شاخص سهم صادرات تولیدات با فناوری متوسط و پیشرفته از صادرات صنعتی، جایگاه مناسبی نیست.
در ۲ سال اخیر (پاییز ۱۴۰۰ تا زمستان ۱۴۰۱) متوسط رشد فصلی بخش صنعت به ۵.۸ درصد افزایش یافته است.
رشد ۴.۷ درصدی اقتصاد ایران در پاییز سال گذشته در حالی است که متوسط رشد اقتصادی کشور‌های پیشرفته در این دوره تنها ۱.۲ درصد بوده است. اقتصاد آمریکا در این زمان تنها ۰.۹ درصد، منطقه یورو ۱.۸ درصد و ژاپن ۰.۴ درصد رشد کرده‌اند.
بانک جهانی با پیش‌بینی رشد ۲.۲ درصدی برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۳، اعلام کرد که این میزان رشد، با وجود تداوم تحریم‌ها، بیشتر از متوسط رشد پیش‌بینی شده برای اقتصاد جهانی است.
معاملات امروز بازار سرمایه با رشد حداقلی شاخص کل بورس و رشد حداکثری نمادهای متوسط همراه شد.
اگر متوسط رشد سالانه تورم از متوسط بازده سالانه هر بازار کسر شود، صرفه یا پریمیوم سرمایه‌گذاری در هر بازار به دست می‌آید. این متغیر برای بازارهای مختلف چقدر است؟
شاخص کل بورس امروز در صبح با افزایش عرضه روبرو شده که در انتهای معاملات این عرضه ها به شدت کاسته شد.
امروز نیز تعداد قابل توجهی از نمادهای بورسی در وضعیت صف خرید قرار داشتند.
انتظار می‌رود کشور‌هایی در آفریقا و آسیا که درآمد آن‌ها متوسط یا کم است شاهد بیشترین رشد آمار چاقی باشند.
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز توانست یک رشد متوسط را کسب کند.
رشد متوسط ۸ درصدی اقتصاد در طول برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است.
غلامرضا علیزاده، دکترای اقتصاد می‌گوید: اگر همین روال را ادامه دهیم افراد بیشتری مخصوصا در شهر‌های بزرگ به زیر خط فقر سقوط خواهند کرد. یکی از اشتباهات دولت‌ها حفظ نکردن طبقه متوسط بود؛ طبقه‌ای که ضربه گیر و در عین حال علامت دهنده و موتور محرک توسعه یک جامعه است. دولت این طبقه را ذلیل و علیل کرد، هم ضربه گیر و علامت دهنده را از دست داد و هم موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی را از کار انداخت.
رئیس جمهور ارتقای رفاه و معیشت مردم را از اهداف بودجه ۱۴۰۲ دانست و گفت: افزایش متوسط یا میانگین رشد ۲۰ درصد حقوق کارکنان و بازنشستگان و رعایت عدالت از طرق پرداخت‌های پلکانی صورت گرفته است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری زراعی در تولید غلات به طور متوسط ۱۷ درصد رشد داشتیم.
مقایسه متوسط تولید روزانه محصولات ایران خودرو دیزل طی هشت ماهه منتهی به آبان ماه ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ بیانگر بهبود۶۴۰ درصدی تیراژ تولید روزانه محصولات این شرکت و بهبود ۶۰۰ درصدی تحویل روزانه خودرو به مشتریان است.
عبدالامیر یاقوتی متوسط رشد مصرف برق خانگی را بین ۵ تا ۶.۵ درصد عنوان کرد و گفت: مقایسه انرژی فروخته شده ۶ ماه نخست امسال با سال گذشته نشان می‌دهد رشد مصرف این بخش به طور متوسط کاهش یافته است
بانک مرکزی متوسط قیمت دلار و یورو در هفت ماه ابتدای امسال را اعلام کرده که نرخ فروش این دو نوع ارز در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۶.۴ و ۳.۵ درصد رشد داشته است.
در شهریورماه امسال، ۵۵.۹ درصد از واحد‌های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شد. همچنین درصد افزایش کرایه مسکن اجاری در ۱۲ ماه منتهی به شهریور امسال، کمترین رقم در ۱۳ ماه اخیر محسوب می‌شود.
اطلاعات جدید نشان می دهد متوسط قیمت خرید محصول و سرویس در اپ در فروشگاه اپ استور اپل نسبت به سال گذشته میلادی ۴۰ درصد رشد کرده است.
متوسط قیمت مسکن طی معاملات مرداد امسال شهر تهران به متری ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.
در تیرماه امسال، بیش از ۵۶ درصد از واحد‌های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شد و ۵۰.۹ درصد از معاملات نیز به واحد‌های مسکونی با ارزش هر واحد کمتر از ۳ میلیارد تومان اختصاص داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ