اگر متوسط رشد سالانه تورم از متوسط بازده سالانه هر بازار کسر شود، صرفه یا پریمیوم سرمایه‌گذاری در هر بازار به دست می‌آید. این متغیر برای بازارهای مختلف چقدر است؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بازار آتی بیت‌ کوین به کدام سمت می‌رود؟
در این شرایط که از یک سو نظام عرضه و تقاضا بر بازار کالا‌های تولیدی حاکم نیست و از سوی دیگر، شاهد رشد قیمت مواد اولیه وارداتی به دلیل نوسانات نرخ ارز هستیم، انتظار برای کاهش تورم و رشد تولید و عرضه، دور از انتظار است.
ماجرای پایان همکاری سیدحسین حسینی با استقلال اکنون با شرایط شکل گرفته به نظر می‌رسد با تغییراتی همراه شود.
طبق جداول گمرک جمهوری اسلامی ایران، در ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از سه میلیون و ۳۴۲ هزار تن کالای ایرانی در قالب ۶۴۵ کد تعرفه مختلف به عمان صادر شده است که ارزشی بیش از ۲۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان معادل یک میلیارد و ۸۷ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۵۶ دلار داشته است.
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر کنترل تورم و احتمال اعمال فشار بیشتر بر قیمت‌ها و کنترل نرخ‌های فروش شرکت‌های بزرگ به‌نظر می‌رسد که دولت نمی‌خواهد بورس به‌صورت بی‌محابا رشد کند.
به گفته یک استاد دانشگاه اگر گروهی بخواهد در رشد جدید بورس شروع به حرکت کند قطعا شاخص‌سازها و صنایع بزرگ هستند و بعد از آن صنایع کوچک‌تر مورد توجه قرار خواهند گرفت.
کارشناس بازار سرمایه گفت: نمادهایی که با قدرت بالایی و قفل در صف‌ها در حال حرکت هستند صرفاً در حال حاضر گزینه‌های مناسبی برای ورود نخواهند بود.
علی فراقی کارشناس بازار سرمایه به مهر گفت: پیش بینی می شود گروه خودرویی در معاملات روز شنبه مثبت باشد.
مدیرعامل شرکت بورس تهران از چهار مأموریت مهم این شرکت در سال جدید خبر داد.
کارشناس بازار سهام گفت: دو گروه پتروشیمی و پالایشی نسبت به سایر گروه‌های بورسی در سال ۱۴۰۱ بازدهی بهتری را بدست آورده‌اند. در سال ۱۴۰۲ کدام گروه‌ها بازدهی بهتری خواهند داشت؟
پایگاه خبری بازار سرمایه ایران در قالب یک نظرسنجی، اقدام به جمع‌آوری پاسخ ۱۰۰ کارشناس بازار سرمایه به مجموعه‌ای از سوالات با موضوعات کلان اقتصادی و بازار سرمایه کرده است که در این گزارش به مشروح جواب کارشناسان به سوال اول این نظرسنجی می‌پردازیم.
در حالت کلی در اقتصاد کشور تورم داریم که بسیاری از شرکت‌ها هم از منظر درآمدی تحت تاثیر این فاکتور قرار میگرند، چراکه ارز جایگزینی شرکت‌ها کاملا تحت شعاع افزایش ارز قرار خواهد گرفت بنابراین اگرچه از فاکتور افزایش نرخ ارز سایر شرکت ها هم تاثیر میگرند اما کامودیتی‌محورها از جمله شرکت‌های فلزی، معدنی، پتروشیمی و حتی پالایشی‌ها در جایگاه نخست این صف قرار دارند.
با اجرای سازوکار جدید و کنترل قیمت محصولات فولادی از جمله ورق می‌توان انتظار داشت قیمت محصولاتی مانند لوازم خانگی و خودرو تحت کنترل قرار گیرد و همچنین با کنترل قیمت میلگرد، تیرآهن و ... قیمت محصولات مورد نیاز ساختمان سازی نیز تحت کنترل قرار می‌گیرد و در نهایت کل محصولات زنجیره فولاد از نوسانات ارزی مصون خواهد ماند.
بر اساس تصمیم وزارت صمت تولیدکنندگان تمام محصولات زنجیره فولاد مکلف شدند ۱۰۰ درصد عرضه خود را در تالار داخلی بورس انجام دهند و قیمت پایه محصولاتی را که در بورس عرضه می‌کنند.
کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت روز گذشته بازار سرمایه گفت: پس از دو سال بازار شاهد ثبت یکی از بهترین روزهای خود بود. آیا با این وجود شاخص کل به ۲ میلیون واحد خواهد رسید؟
این روزها خبر بررسی قانون مالیات بر عایدی سرمایه داغ است، این قانون در زمان دولت حسن روحانی زمانی که امیدها از احیای برجام به خاطر فشارهای ترامپ رنگ باخته بود در حال بررسی بود ولی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری و کاهش سخت گیری ها برای فروش نفت در آن زمان بررسی این قانون را به حاشیه برد.
ممکن است حضور فرهاد مجیدی در الاتحاد کلبا در این پنجره زمستانی به پیوستن بازیکنانی از لیگ ایران به این باشگاه اماراتی ختم شود.
بازار سرمایه این روزها به لحاظ ارزندگی و پی بر ای در منطقه جذاب و قابل قبولی برای سرمایه‌گذاری به سر می‌برد، در همین رابطه تحلیل و پیش بینی مسعود مهدیان - تحلیلگر بازار سرمایه را از وضعیت بورس در نیمه دوم سال بخوانید.
معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای از شمول ۹ نماد برای تغییر دامنه نوسان قیمت در صورت تمایل به رعایت بندهای ۲ ، ۳ و ۴ ضوابط مربوط به ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی خبر داد.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، با رشد شاخص ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، رسوب سود سهامداران در جیب این غول‌های بورسی، جو بایدن قول داد عربستان مجازات خواهد شد؛ احتمالات چه خواهد بود؟!، کدام دارایی‌ها بعنوان پوشش تورمی در آمریکا عمل کردند؟، در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
موتو X30 پرو و ریزر ۲۰۲۲ هر دو از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهره خواهند بود.
دوچرخه Noordung می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۶۰ کیلومتر را طی کند. این دوچرخه از نظر بصری یک ماشین الکترونیکی شهری جذاب است که با Boombox (اسپیکر بلوتوثی) خود حدود ۲۰.۸ کیلوگرم وزن دارد.
ویات‌میلینگتون می‌گوید: اگر واقعا گرم است، هنگامی که باتری خود را شارژ می‌کنید، گرمای بیشتری تولید می‌کنید و وقتی دستگاه شما دل حال شارژ باشد، در نهایت داغ‌تر می‌شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سیمان امروز با سه نرخ در بورس کالا عرضه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ