فضاپیمای هندی که چندی پیش به سمت ماه ارسال شد، روز گذشته وارد مدار این سیاره شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان فضایی روسیه به خبرنگاران اعلام کرد طبق اطلاعات تایید نشده به نظر می رسد فضاپیمای لونا ۲۵ پس از برخورد با سطح ماه از بین رفته است.
کاوشگر چاندرایان ۳ هندوستان قبل از فرود روی ماه طی چند روز آینده، تصاویر خارق العاده ای از این سیاره منتشر کرده است.
سازمان فضایی روسیه اعلام کرد ماموریت لونا ۲۵ به طور موفقیت آمیز به مدار ماه رسیده و به نظر می رسد فضاپیما در وضعیت مناسبی است.
نخستین فضاپیمای روسی که پس از ۱۹۷۶ میلادی به سمت ماه سفر کرده، تصاویری از فضا را به زمین ارسال کرده است.
سازمان فضایی روسیه اعلام کرد ابزارهای علمی فضاپیمای خودکار لونا۲۵ برای نخستین بار فعال شده اند. این فضاپیما هم اکنون در مسیر خود به سمت ماه قرار دارد.
فضاپیمای لونا ۲۵ روسیه که روز جمعه به فضا پرتاب شده تا به قطب جنوب ماه برود، نخستین عملیات اصلاح مسیر پرواز را انجام داد و سیستم پیشرانش آن به مدت ۴۶ ثانیه روشن شد.
فضاپیمای ماموریت هندی «چاندرایان۳» نخستین تصاویر از ماه را قبل از فرود روی قطب جنوب این سیاره به زمین فرستاده است.
در این تصویر که توسط مریخ نورد کنجکاوی گرفته شده است، برآمدگی‌های عجیب میخ‌مانندی به چشم می‌خورد. ناتالی کابرول اخترزیست‌شناس ناسا آن را عجیب‌ترین سنگی می‌داند که در ۲۰ سال مطالعه مریخ دیده است.
برخی تغییرات قوانین نقل و انتقالاتی اکنون تبدیل به یک چالش بحران‌زا در فوتبال ایران شده است.
فضاپیمای چاندرایان۳ هندوستان در مسیر به سمت ماه قرار دارد و چند بار موتور خود را روشن کرده تا مدار حرکتش را ارتقا دهد و به ماه نزدیک تر شود.
این دومین تلاش هند برای تبدیل شدن به چهارمین کشوری است که به ماه فضاپیما فرستاده است. این فضاپیما طبق برنامه پس از ۴۲ روز بر سطح ماه فرود خواهد آمد.
فضاپیمای «کپستون» (CAPSTONE) که دور ماه مدار می زند، برای نخستین بار تصاویری از نزدیک ترین همسابه زمین را ثبت کرده است.
به موجب گزارش‌های منتشر شده؛ این فضاپیمای بدون خدمه روز دوشنبه طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده به مرکز پرتاب جیوچوان واقع در شمال غربی چین بازگشت.
آژانس فضایی روسیه اعلام کرده که قصد دارد یک فضاپیمای جایگزین سایوز را برای بازگرداندن خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین در اواخر این ماه به فضا پرتاب کند.
دلیل این نشتی که در ۱۴ دسامبر رخ داده برخورد شهاب سنگ با کپسول بوده است.
«سازمان فضایی فدرال روسیه» (Roscosmos) روز ۱۱ فوریه اعلام کرد که کنترل‌کنندگان ماموریت در مسکو متوجه کاهش فشار در فضاپیمای رباتیک «پراگرس ۸۲» (Progress ۸۲) شده‌اند.
پس از ایجاد اختلالی در انتقال داده های جونو به زمین، اکنون این فرایند از سر گرفته شده و فضاپیما مشغول احیای حافظه خود است. این فضاپیما دور سیاره مشتری مدار می زند.
بنا بر اعلام آژانس فضایی چین فضاپیمای باری تیانژو ۴ چین در ساعت ۷:۲۱ صبح به وقت محلی دوباره به شکلی کنترل شده وارد جو زمین شد.
ساکنان نقاط مختلف جهان دیروز شاهد نور درخشانی بودند که از فراز زمین گذشت. این نور در حقیقت فضاپیمای لوسی بود که در نخستین سالگرد ماموریتش در فضا، از فاصله ۲۲۰ مایلی(۳۵۰ کیلومتری) زمین گذشت.
بامداد روز سه شنبه، فضاپیمای DART ناسا در برنامه‌ای از پیش تعیین شده با یک سیارک برخورد کرد که تلسکوپ‌های زمینی نیز آن را ثبت کردند.
کاترین کالوین، مشاور ارشد ناسا، با اشاره به انقراض دسته جمعی دایناسورها در ۶۶ میلیون سال پیش که گمان می رود ناشی از برخورد یک سیارک بزرگ با زمین بوده است، گفت: «دایناسورها برنامه فضایی نداشتند که بدانند چه چیزی در راه زمین است، اما ما داریم.»
امروز دوشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۱، فضاپیمای DART ناسا در برنامه‌ای از پیش برنامه ریزی شده به یک سیارک برخورد خواهد کرد تا مسیر آن را منحرف کند.
فضاپیمای جونو ناسا اخیراً تصاویری از سیاره مشتری را به ثبت رسانده که رنگ‌های پیچ در پیچ مشتری را به خوبی نمایان می‌کند.
فضاپیمای آرتمیس ۱ ناسا بعداز ظهر امروز دوشنبه ۷ شهریور ماه به سمت ماه پرتاب می‌شود و شما می‌توانید این رویداد بزرگ را به طور مستقیم تماشا کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ