این دومین تلاش هند برای تبدیل شدن به چهارمین کشوری است که به ماه فضاپیما فرستاده است. این فضاپیما طبق برنامه پس از ۴۲ روز بر سطح ماه فرود خواهد آمد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فضانورد ناسا یاسمن مقبلی، فضانورد ESA (سازمان فضایی اروپا) آندریاس موگنسن ساتوشی فوروکاوا، فضانورد JAXA (آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن) و کنستانتین بوریسف، فضانورد Roscosmos با فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس و موشک فالکون ۹ پرتاب خواهند شد.
فضاپیمای لونا ۲۵ روسیه که روز جمعه به فضا پرتاب شده تا به قطب جنوب ماه برود، نخستین عملیات اصلاح مسیر پرواز را انجام داد و سیستم پیشرانش آن به مدت ۴۶ ثانیه روشن شد.
تلویزیون مرکزی چین امروز پنجشنبه از پرتاب موفقیت آمیز هفت ماهواره چینی به فضا به صورت همزمان خبر داد.
چین ماهواره جدیدی را برای آزمایش‌های فناوری اینترنتی پرتاب کرد.
اولین فضاپیمای ترابری خودکار (ATV) آژانس فضایی اروپا با نام ژول ورن، در روز هشتم مارس سال ۲۰۰۸ بر فراز موشک آریان ۵ به فضا پرتاب شد. این فضاپیما برای انجام ماموریت‌های رساندن محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی شده بود و قادر بود بیش از هفت تُن تجهیزات و آزمایشات برای ایستگاه و خدمه آن را حمل کند.
امروز شاخص با یک جهش ۲۷ هزار واحدی مواجه شد و اگر پول هوشمند و ارزش معاملات خرد به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد می توان امیدوار بود که بورس به سمت بالا پرتاب شده است.
امروز شاخص با یک جهش ۲۷ هزار واحدی مواجه شد و اگر پول هوشمند و ارزش معاملات خرد به بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد می توان امیدوار بود که بورس به سمت بالا پرتاب شده است.
آپولوی ۱ گرچه هرگز زمین را ترک نکرد، ولی آن هم در لیست حوادث مرگبار پرواز‌های فضایی انسان‌ها قرار گرفته. پکهام در این رابطه گفته: «من شخصا فرقی بین اینکه این سانحه روی زمین رخ داده یا نه، نمی‌بینم.» در هر حال، سه فضانورد در فضاپیما بودند؛ ولی یک آزمایش ساده پیش از پرتاب، باعث آتش‌سوزی در داخل فضاپیما شد و هر سه خدمه داخل آن کشته شدند.
دوومیدانی کاران تیم ملی ایران در رقابت‌های جوانان آسیا از رقیبان خود در کسب عنوان عقب ماندند.
روز گذشته کمیته انضباطی به خاطر تخلفات رخ داده در دربی ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم استقلال را 4 ماه محروم و 10 درصد از مبلغ قرارداد را جریمه نقدی کرد.
فرزاد حسین خانی با وجود بازی خوب تیمش مقابل سپاهان با دست خالی ورزشگاه را ترک کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت، این پرتاب، نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد برنامه موشک بالستیک کره شمالی خواهد بود که راکت‌های استفاده شده در فضاپیما را نیز پوشش می‌دهند.
اسپیس‌ایکس در روز دوشنبه مجوزی را به کمیسیون ارتباطات فدرال ارائه کرد و درخواست مجوز برای انجام عملیات در اسرع وقت در روز ۱۵ ژوئن را داد. با این وجود امکان پرتاب آن در بازه‌ی زمانی ۱۵ ژوئن تا ۱۵ دسامبر وجود دارد.
اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای جزئیاتی از عملیات امروز موشکی مقاومت ارائه کرد.
خبرنگار شبکه صهیونیستی ریشت کان از پرتاب ۱۰۰ راکت به سوی اراضی اشغالی تنها در یک ساعت و نیم گذشته خبر داد.
به موجب گزارش‌های منتشر شده؛ این فضاپیمای بدون خدمه روز دوشنبه طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده به مرکز پرتاب جیوچوان واقع در شمال غربی چین بازگشت.
سوخت استارشیپ از اکسیژن و متان مایع است. دو بخش بدنه فضاپیمای استارشیپ از فولاد ضدزنگ ساخته شده است و می‌تواند تا ۱۰۰ تن تجهیزات را حمل کند. هر دو بخش این فضاپیما با قابلیت استفاده مجدد طراحی شده‌اند به نحوی که می‌توانند با فرودهای نرم بر روی زمین مجددا به فضا پرتاب شوند.
شرکت اسپیس ایکس در آستانه اجرای جسورانه ترین طرح خود یعنی پرواز آزمایشی فضاپیمای استارشیپ برای حرکت به دور مدار زمین است.
آژانس فضایی روسیه اعلام کرده که قصد دارد یک فضاپیمای جایگزین سایوز را برای بازگرداندن خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین در اواخر این ماه به فضا پرتاب کند.
امروز ۴۵‌امین سالگرد پرتاب فضاپیمای وویجر۱، یکی از دوقلو‌های نمادین بشر است که به کیهان فرستاده شده‌اند. (یکی دیگر از این دوقلوها، وویجر ۲، چند هفته زودتر پرتاب شده بود.) این دو فضاپیما اکنون در فضایی تاریک، و در دوردست‌ها و فضایی بین‌ستاره‌ها- با فاصله‌ای بیش از ۱۷ میلیارد کیلومتر دورتر از خانه، جایی که خورشید ما همانند هر ستاره درخشان دیگری به نظر می‌رسد، هنوز در حال انجام کاوش‌های علمی هستند.
پس از ماه‌ها انتظار، قدرتمندترین موشک ناسا، فضاپیمای بدون خدمه اوریون را چهارشنبه گذشته به ماه پرتاب کرد. از آن زمان، اوریون مجهز به ۱۶ دوربین در نمای بیرونی و داخلی خود در کنار سطح ماه پرواز کرده و تصاویر خیره کننده مختلفی از ماه و زمین گرفته است.
فضاپیمای آرتمیس ۱ ناسا بعداز ظهر امروز دوشنبه ۷ شهریور ماه به سمت ماه پرتاب می‌شود و شما می‌توانید این رویداد بزرگ را به طور مستقیم تماشا کنید.
پس از ماه‌ها و شاید سال‌ها انتظار، فردا دوشنبه ۲۹ اگوست (۷ شهریورماه ۱۴۰۱) فضاپیمای آرتمیس ۱ ناسا به سمت ماه پرتاپ خواهد شد تا نخستین قدم جدی برای بازگشت انسان به ماه، پس از دهه‌ها برداشته شود.
نخستین بخش از ماموریت آرتمیس ناسا آماده سفر به ماه است. قرار است هفته آینده فضاپیمای اوریون همراه ابر موشک SLS به فضا پرتاب شوند و دور ماه مدار بزنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ