رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ناکافی بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع حجاب، گفت: نیازمند وضع قانون در زمینه حجاب هستیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چرا در این ایام که روز‌های منبر و روضه است، جناب‌شان به مجلس نمی‌گویند که چرا قانون حجاب را به پستو بردید تا آن را تصویب کنید؟ مگر نه اینکه بر این باور هستید که این قانون بر حق است؟ این سکوت و آن فریاد نشان می‌دهد که دغدغه‌های اجتماعی و سیاسی زمین مثل قارچ پس از باران بیرون می‌زند که رقیب بر سرکار باشد. اما وقتی دوستان بر کرسی قدرت تکیه می‌زنند دیگر می‌شود ندید و انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته است.
رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ناکافی بودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع حجاب، گفت: نیازمند وضع قانون در زمینه حجاب هستیم.
قانون هنگامی کارایی دارد که همسو با اخلاق و سنت و رسوم باشد. قانونی که بخواهد در مقابل آن‌ها قد علم کند، خود را پیشاپیش ناکارآمد کرده است. نمونه آن قانون ماهواره و قوانین قبلی آن در زمینه رسانه‌هاست. از همان آغاز که این قانون تصویب شد، بسیار روشن بود که امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد. پس از گذشت مدتی و استهلاک شدید نیروی پلیس و... در مبارزه با ماهواره، اکنون به جایی رسیدیم که کلا قانون مزبور متروک محسوب می‌شود.
فرمانده سپاه تهران گفت: همان‌گونه که در معابر و اماکن عمومی بر رعایت قانون عفاف و حجاب تأکید داریم، باید در ادارات هم اقدامات لازم را برای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام دهیم.
نباید به بهانه کار فرهنگی از اجرای قانون حجاب و مقابله با هنجارشکنان دست برداشت چنانکه نباید با اهتمام به اجرای قانون حجاب از فعالیت‌های تبیینی، فرهنگی و اقناعی و گفتمان‌سازی غافل شد. باید در این دو زمینه همزمان اقدام شود. البته رعایت ضوابط قانونی و موازین شرعی در هر دو زمینه ضرورت دارد، ولی از تبلیغات بی‌اساس و جوسازی‌های دشمنان نهراسید و در اجرای قانون و حکم الهی با صلابت و شجاعت همراه با حکمت و درایت اقدام کرد و از هیچ اقدام مثبتی فروگذار نکرد. زیرا این مطالبه جدی همه اقشار جامعه بویژه بانوان ماست.
نادعلی تأکید کرد: این اشتباه است که بدون طرح در زمینه حجاب وارد شویم و حتما باید طرحی در این خصوص داشته باشیم؛ اینکه در چنین درگیری‌هایی در صحنه حاضر نشوند باعث سرشکستگی است و باید رسیدگی فوری در مترو انجام می‌شد، شرکت مترو گزارش خود را در این زمینه آماده و به شورا ارسال کند.
یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: باید بپذیریم نقص و نارسایی هایی که در حوزه فرهنگ و ترویج حجاب اتفاق افتاده است را با توسل جستن به شیوه های امنیتی و انتظامی نمی توانیم جبران کنیم.
نماینده مردم میانه در مجلس گفت: کشف حجاب خلاف شرع و قانون است اما هر گونه اقدام در این زمینه باید مبتنی برقانون باشد.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:مسئلۀ بسیار مهم ضرورت تفکیک بین افراد ضعیفُ‌الحجاب با هنجارشکنان است. به نظر می‌رسد با افرادی که حجاب آن‌ها ضعیف است، باید رویکردی ایجابی در پیش گرفت.
امام جمعه کرمانشاه گفت: کسانی که نسبت به رعایت حجاب موضع‌گیری می‌کنند باید بدانند، در زمین دشمنان بازی می‌کنند و در مسیر خدا و قرآن نیستند.
کمیسیون فرهنگی از آغاز مجلس یازدهم ضمن پرداختن به وظایف مصرح خود در قانون اساسی و آیین نامه داخلی به موضوع تربیت اخلاقی در سایه عفاف و حجاب توجه خاصی مبذول داشته و بدین منظور صد‌ها ساعت وقت خود را برای اجرای قوانین عفاف و حجاب مصروف داشته است.
کمیسیون فرهنگی از ابتدای مجلس یازدهم ضمن پرداختن به وظایف مصرح خود در قانون اساسی و آیین نامه داخلی به موضوع تربیت اخلاقی در سایه عفاف و حجاب توجه خاصی مبذول داشته است و بدین منظور صدها ساعت وقت خود را برای اجرای قوانین عفاف و حجاب مصروف داشته است
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه گسترش معروف‌ها در جامعه باید مورد حمایت جمعی قرار گیرد، خطاب به مردم بویژه جوانان گفت: در موضوعی مانند حجاب ضروری است همگان احساس مسئولیت کنند و اگر چه ممکن است در این زمینه برخی افراد نظر متفاوتی داشته باشند، اما در زندگی اجتماعی، پایبندی به موازین قانونی، می‌بایست به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به حجاب و عفاف توجه بیشتری شود و کم کاری و سهل انگاری در این زمینه اشتباه است.
شهریار حیدری، نماینده مردم قصر شیرین در مجلس، درمورد اظهارات دادستان کل کشور پیرامون بررسی مسئله حجاب در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعلام نظر آن‌ها تا ۱۵ روز آینده گفت: «در مجلس صحبت نشده، چون این مسئله قانون بوده است و شواری عالی انقلاب فرهنگی باید پیشنهاد دهد. اگر نیاز به اصلاح قانون است، مجلس آمادگی دارد. یقینا مجلس، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد‌های متخصص باید در این زمینه فکری کنند.»
علی اکبر گرجی: برخی، تنها یک قرائت خاص از اسلام را اجرا می‌کنند. در این دو ماه کم وبیش جوانان ما توانسته‌اند آزادی‌های خود را در این زمینه کسب کنند و در عمل گشت ارشاد حضور ندارد، اما در خیابان‌ها رفتار‌ها و پوشش‌ها محترمانه است، زیرا مردم ایران به‌صورت سنتی و در گذارِ تاریخ مردمی عفیف بوده‌اند. نکته دیگر آن است که باید قوانین را به نحوی اصلاح کنند که قانون تبدیل به چیزی شود که اکثریت مردم می‌خواهند. قانونی که با نگاه عمومی ناسازگار بوده و بیانگر اراده عموم ملت نباشد، اعتبار ندارد.
علی اکبر گرجی نوشت: برخی، تنها یک قرائت خاص از اسلام را اجرا می‌کنند. در این دو ماه کم وبیش جوانان ما توانسته‌اند آزادی‌های خود را در این زمینه کسب کنند و در عمل گشت ارشاد حضور ندارد، اما در خیابان‌ها رفتار‌ها و پوشش‌ها محترمانه است، زیرا مردم ایران به‌صورت سنتی و در گذارِ تاریخ مردمی عفیف بوده‌اند. نکته دیگر آن است که باید قوانین را به نحوی اصلاح کنند که قانون تبدیل به چیزی شود که اکثریت مردم می‌خواهند. قانونی که با نگاه عمومی ناسازگار بوده و بیانگر اراده عموم ملت نباشد، اعتبار ندارد.
قانون حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و من فکر نمی‌کنم پناه بردن به قانون، مسأله اصلی در این زمینه باشد. باید پشت این سنگر را بلاوجه نگیریم. مثلاً در مورد ماهواره آیا قانون نیست؟ چرا هست ولی چرا برخورد نمی‌شود باید خوب فکر کنیم و ببینیم درد و درمان چیست.
علی لاریجانی گفت: قانون حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و من فکر نمی‌کنم پناه بردن به قانون، مسأله اصلی در این زمینه باشد. باید پشت این سنگر را بلاوجه نگیریم. مثلاً در مورد ماهواره آیا قانون نیست؟ چرا هست، ولی چرا برخورد نمی‌شود باید خوب فکر کنیم و ببینیم درد و درمان چیست.
علم الهدی گفت: مساله حجاب از روز نخست انقلاب در کشور وجود داشته، اما مورد توجه لازم قرار نگرفته است و برخی دولت‌ها در مساله حجاب غفلت کردند و آن طور که باید به وظیفه خود عمل نکردند مثلا قانون حجاب در سال ۸۵ به تصویب رسید و ۲۰دستگاه و نهاد وظیفه اجرای آن را بر عهده گرفتند، اما هم اینک که ۱۷ سال از تصویب آن می‌گذرد دستگاه‌های مسوول چنان که باید به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده اند.
رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب: متلاشی شدن خانواده و طلاق‌ها از بدحجابی و بی حجابی نشأت می‌گیرد / یک مرد چقدر می‌توانند چشمش را ببندند و زمین را نگاه کند / گشت ارشاد اعمال قانون می‌کند؛ مردم باید به آن‌ها کمک کنند نه آنکه در مقابلشان بایستند / قرار نیست، چون با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنیم، با قوانین بجنگیم
دستگاه‌ها طبق قانون باید نیازهای خود و مسیر صدور مجوزها را در درگاه ملی مجوزها وارد کنند، به طوری که متقاضی از این سردرگمی موجود برای اخذ مجوزهای شروع کسب‌وکار در بیاید. استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور با رفع انحصارهای موجود در مجوزهای شروع کسب‌وکار اقدامی در راستای افزایش اشتغال در کشور است.
نه صرفاً در مقوله حجاب و عفاف، بلکه در هر زمینه و موردی، هر بخش و نهادی اعم از نهاد دولتی، نهاد مقننه، قوه قضاییه یا سایر افراد و بخش‌ها، چنانچه اشتباه کرد، نباید بر این اشتباه اصرار ورزد و از اصلاح اشتباه اِبا داشته باشد. نباید بر کار اشتباه پافشاری و یا احیاناً آن را توجیه کرد. اگر کار اشتباهی در جایی صورت گرفت باید در راستای اصلاح گام برداریم و احیاناً موضوع را اعلام کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در توصیه بعدی، امامان جمعه را به سلوک مردمی یعنی حضور در بین مردم و گفتگو با آنان توصیه کردند و افزودند: صِرفِ رفتن بین مردم کار مهمی است بنابراین از مردم فاصله نگیرید و ارتباطات خود را به یک گروه خاص محدود نکنید،

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ