کارشناس مسائل روسیه: این‌که تا چه اندازه این تحرک جدید روس‌ها می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای تبدیل شود، می‌توان از بعید بودن چنین احتمالی سخن به میان آورد. چرا که نزدیکی محدوده سرزمینی اوکراین به روسیه، عملا امکان حمله هسته‌ای بزرگ را از این کشور سلب کرده است
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کرمان- فرمانده هوانیروز ارتش از الحاق ۵ فروند بالگرد به ناوگان بالگردی هوانیروز خبر داد.
موشک‌های قدیر و نصیر تولید شده در صنایع دفاعی وزارت دفاع تحویل نیروی دریایی سپاه شد.
انواع پهپادهای شناسایی، اطلاعاتی، تهاجمی و رزمی، خودروهای پشتیبانی و فرماندهی و... از سامانه‌ها و تجهیزات جدیدی هستند که رونمایی شدند.
صبح امروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از مقامات لشکری و کشوری ، صدها سامانه و تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه رونمایی و به توانمندی‌های این نیرو الحاق شد.
با حضور سرلشکر حسین سلامی سامانه‌ها و تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های موشکی، پهپادی و جنگ الکترونیک رونمایی و به توانمندی های این نیرو الحاق شد.
بندرعباس - با حضور سرلشکر حسین سلامی سامانه‌ها و تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه در حوزه‌های موشکی، پهپادی و جنگ الکترونیک رونمایی و به توانمندی های این نیرو الحاق شد.
موشک کروز ابومهدی با حضور وزیر دفاع، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش و فرمانده نیروی دریایی سپاه به یگان‌های دریایی ارتش و سپاه الحاق شد.
یک مقام ارشد کمیسیون اروپا گفت: روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا متفاوت از عضویت سوئد در ناتو است.
شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طی دوجلسه باموضوع الحاق به محدوده اراضی ۳۲۱هکتارزمین دولتی درچهارشهرو ۱۸۱ هکتار زمین مالکیت خصوصی درراستای تأمین مسکن موضوع قانون جهش تولید مسکن موافقت کرد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ان‌شاالله در آینده نزدیک در خصوص هواپیمای باسرنشین و بدون سرنشین خبرهای خوبی برای مردم عزیز خواهیم داشت.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: یکی از پیشنهادات نمایندگان برای الحاق به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس آن است که در پنج حوزه انتخابیه که چهار نماینده به بالا دارند، انتخابات تناسبی شود.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، پذیرش هر گونه طرح صلح از سوی اوکراین را منوط به قبول واقعیت الحاق چهار منطقه جدید به خاک این کشور دانست.
در پی الحاق چهار منطقه جنوب و شرق اوکراین به روسیه، سخنگوی کرملین هشدار داد که مسکو، تلاش مجدد اوکراین برای پیوستن به ناتو را به دقت زیر نظر دارد.
رئیس جمهور روسیه مصوبه‌ای را امضا کرد که به موجب آن چهار منطقه از اوکراین به خاک روسیه الحاق می‌شوند.
رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) معاهده الحاق چهار منطقه شرق و جنوب اوکراین به روسیه را امضا کرد.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد: ما به اراده شهروندانی که خواستار پیوستن به روسیه هستند احترام گذاشته و از موضع دولت روسیه برای تبدیل این چهار منطقه به بخشی از خاک خود حمایت می‌کنیم.
پس از مجلس دوما، امروز سنای روسیه نیز اسناد و پیش‌نویس قانونِ الحاق چهار منطقه جدید در شرق اوکراین به این کشور را تصویب کرد.
دیپلمات ارشد کره شمالی از نتیجه همه‌پرسی الحاق چهار منطقه در جنوب و شرق اواکراین به روسیه، حمایت کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از امضای سند الحاق چهار منطقه اشغالی اوکراین یعنی لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه خوشحالی خود را به نمایش گذاشت. در این مراسم نمایندگان ادیان و مذاهب گوناگون فدراسیون روسیه، رمضان قدیروف، رئیس جمهوری خودمختار چچن و همچنین سران ۴ جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا حضور داشتند و در کاخ کرملین رسما سند پیوستن این مناطق به روسیه را امضا کردند.
چند کشور اروپایی به تصمیم پوتین در الحاق چهار منطقه از اوکراین به روسیه واکنش نشان دادند و زیر بار آن نرفتند.
بعد از سخنرانی پوتین، تمام اسناد الحاق چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا به امضا رسید و رئیس‌جمهور روسیه هم آن‌ها را امضا کرد.
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین فردا (جمعه) چهار منطقه شرق اوکراین را به روسیه الحاق می‌کند.
در حال حاضر همه‌پرسی الحاق چهار منطقه شامل دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در منطقه شرقی دونباس و همچنین زاپروژیا و خرسون در جریان است و امروز پایان خواهد یافت. اوکراین و کشور‌های غربی همه‌پرسی‌ها را ساختگی خوانده و مدعی هستند نتایج آن از قبل تعیین شده و آن را به رسمیت نخواهند شناخت.
«ولادیمیر سالدو»، رئیس منطقه خرسون (جنوب اوکراین) اعلام کرد که همه پرسی برای پیوستن به روسیه از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهرماه) برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ