زندان رجایی شهر به صورت کامل تخلیه و تعطیل شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تعطیلی زندان رجایی شهر کرج، گفت: هفته گذشته یکی از بزرگترین مطالبات مردم البرز از قوه قضاییه در خصوص تعطیلی زندان بزرگ رجایی شهر کرج محقق شد و درب این ندامتگاه برای پذیرش زندانی برای همیشه بسته شد.وی افزود: تعطیلی زندان رجایی شهر بر آن بود تا این پیام به جامعه منتقل شود که مردم و وعده به آن‌ها برای قوه قضاییه اولویت اساسی است.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تعطیلی زندان رجایی شهر کرج، گفت: هفته گذشته یکی از بزرگترین مطالبات مردم البرز از قوه قضاییه در خصوص تعطیلی زندان بزرگ رجایی شهر کرج محقق شد و درب این ندامتگاه برای پذیرش زندانی برای همیشه بسته شد.وی افزود: تعطیلی زندان رجایی شهر بر آن بود تا این پیام به جامعه منتقل شود که مردم و وعده به آن‌ها برای قوه قضاییه اولویت اساسی است.
زندان رجایی‌شهر در سال‌هایی که من آنجا حبس کشیدم، مکان مخوفی نبود، اما بندهای عادی آن بسیار غم‌انگیز بود.
احمد زیدآبادی نوشت: میزان تراکم هر زندان یا بند، شرایط آن را طاقت‌فرسا یا عادی می‌کند. سالن ۱۷ تراکم به نسبت مناسبی داشت و زندگی در آنجا طاقت‌فرسا نبود، اما سالن ۱۶ در طبقۀ بالای آن از جهت تراکم، به جهنم شباهت داشت!
تعطیلی زندان رجائی شهر به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آن در شهر، همواره یکی از مطالبات جدی شهروندان و مسئولان استان از دستگاه قضایی در سال‌های اخیر بود.
زندان‌های استان البرز مخصوصاً زندان رجایی شهر به جهت اینکه در داخل محیط شهری کرج واقع شده و زندان قزلحصار و رجایی شهر به جهت اینکه تحت مدیریت استان تهران هستند، مشکلات و مسائلی را به وجود آورده اند که جابجایی آنها جزو مطالبات مردمی بود و مدیران استان البرز، نمایندگان مردم استان البرز نیز مطالباتی داشتند، همچنین مجموعه قضایی و دادگستری استان البرز گزارشاتی در این خصوص به رئیس قوه قضاییه واصل کرد و در نهایت در جلسه شورای اداری ریاست قوه قضاییه دستور انتقال قطعی زندان رجایی شهر از محیط شهری کرج و بررسی درباره زندان قزلحصار را صادر کرد.
بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، تخلیه زندان رجایی‌ شهر در استان البرز که از روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد آغاز شده بود، روز شنبه ۱۴ مرداد، رسما به پایان رسید.
زندان رجایی شهر به صورت کامل تخلیه و تعطیل شد و این اقدام دستگاه قضا به منظور رفاه حال شهروندان و جامعه با انتقال زندان‎ها به حاشیه شهرها انجام شده است.
در راستای اجرای مصوبات سفر مورخ ۱۷ فروردین سال جاری حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه به استان البرز مبنی بر انتقال زندان رجائی شهر، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته در این استان، تمامی زندانیان ندامتگاه رجائی‌شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: پس از سفر استانی رئیس قوه قضائیه و ابلاغ مصوبات سفر، انتقال زندانیان از ندامتگاه رجایی شهر کرج از روز سه شنبه ۱۰ مردادماه آغاز و تا پایان هفته گذشته نیز کلیه زندانیان منتقل شدند و به این ترتیب ندامتگاه رجائی شهر کرج به صورت کامل تخلیه و تعطیل شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز دلایل تعطیلی زندان رجایی شهر کرج را تشریح کرد.
پس از انتقال و خروج زندانیان از این ندامتگاه، در حال حاضر زندان رجایی شهر که در یکی از بهترین نقاط استان البرز قرار دارد از زندانی تخلیه و تعطیل شده است.
در راستای اجرای مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان البرز، مقدمات تعطیلی زندان رجایی شهر در حال انجام است.
رئیس دادگستری البرز گفت: در سفر رئیس قوه قضاییه، انتقال دو زندان مد نظر قرار گرفت که شامل زندان رجایی شهر و قزلحصار است به طوری که اقدامات آن در حال انجام است.
وکیل دنی آلوز به راهکاری جدید برای خروج او از زندان بارسلونا و حبس خانگی پیدا کرده و آن هم مستقر شدن همسر سابق این بازیکن همراه دو فرزندشان در شهر بارسلوناست.
با پذیرش اعاده دادرسی صورت گرفته در پرونده مصطفی نیلی، پرونده او به طور کامل پایان یافت و از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.
رییس قوه قضاییه پنجشنبه شب (۱۷ فروردین) در نشست شورای اداری البرز گفت: زندان رجایی‌شهر که در داخل شهر کرج است باید هر چه زودتر به خارج شهر منتقل شود و محل فعلی آن از وضعیت زندان بودن خارج و اقدامات متعاقب بعدی در قبال آن صورت گیرد.
رئیس قوه قضاییه گفت: در قضیه انتقال زندان سمنان که از مصوبات سفر بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ هیئت عالی قضایی بود، شاهد تاخیر در اجرای کامل این امر بودیم؛ موضوعی که سبب می‌شود حلاوت یک اقدام امیدوارکننده برای مردم، کم شود؛ آن دسته از تصمیمات امیدوارکننده برای مردم، به شرطی حلاوت را به کام آن‌ها می‌نشاند که با سرعت تحقق یابند.
مدیر زندان رجایی شهر با اشاره به دفاع یک دانشجوی مقطع دکترا در زندان رجایی شهر گفت: هم اکنون تعداد ۱۱ نفر از مددجویان زندان رجایی شهر در مقاطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.
با پیگیری و تلاش بی وقفه مسئولین و مددکاران زندان رجایی شهر ۳ نفر از قدیمی ترین مددجویان محکوم به قصاص پس از ۲۴، ۲۲ و ۲۱ سال حبس از زندان آزاد شدند.
جعفر نورمحمدزاده، پدر سهند اخبار منتشر شده درباره انتقال سهند نورمحمدزاده به زندان رجایی شهر را رد کرد و گفت: «سهند در زندان فشافویه است. او دیشب تماس گرفت. امروز هم از زندان فشافویه تماس گرفت. اخبار منتشر شده درباره اجرای حکم او صحت ندارد.»
دادگاه حکم بر قصاص متهم صادر کرد و با گذشت ۱۲ سال از مرگ دختر جوان، صبح چهارشنبه ۲ شهریور قرار است خواستگار اسیدپاش در زندان رجایی شهر پای چوبه دار برود و حکم قصاصش اجرا شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ