در شب ۳۰ اوت نیز ابر ماه دیگری در آسمان دیده خواهد شد که ماه آبی نام گرفته است و به این ترتیب در فاصله‌ای کوتاه در تابستان شاهد دو ابر ماه زیبا در آسمان خواهیم بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصاویر لحظهٔ انفجار دربندر درینجه ترکیه را مشاهده می‌کنید.
براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری اروپا-مدیترانه، زلزله‌ای به قدرت ۵.۵ ریشتر ساعت ۸:۴۵ دقیقه به وقت محلی مرکز ترکیه را لرزانده است.
محققان دانشگاه گوتنبرگ می‌گویند این مقبره‌ها جزو غنی‌ترین مقبره‌هایی هستند که تا کنون در منطقه‌ی مدیترانه پیدا شده‌اند.
عکسی از از طواف حجاج اهل ترکیه در شبکه‌های اجتماعی واکنش برانگیز شد. مردان ترکیه‌ای در این تصویر با حلقه زدن به دور زنان مشغول طواف خانه خدا بوده و در واقع به نوعی از آن‌ها محافظت می‌کردند. کاربران شبکه‌های اجتماعی به این تصویر واکنش‌های متفاوتی داشتند، از مثبت ارزیابی کردن این عمل تا نقد آن به شکل‌های مختلف.
جشن ازدواج در ترکیه به ویژه در مناطق شرقی و کرد نشین آن و در میان خانواده های ثروتمند، با هدایای نقدی و طلایی قابل توجه همراه است.
افعی های شاخ بینی در جنوب اروپا تا بالکان و بخش هایی از خاورمیانه یافت می شوند. آنها در جنوب اتریش، شمال شرقی ایتالیا، اسلوونی، کرواسی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، مونته نگرو، آلبانی و یونان، رومانی، بلغارستان، ترکیه و گرجستان مشاهده شده‌اند.
این اکتشاف در شهر باستانی «آناوارزا» (در منطقه آدانا، حوالی جنوب ترکیه) صورت گرفته است. این شهر باستانی، سکونتگاه تمدن‌های مختلفی از یونان باستان تا امپراتوری عثمانی را در خود جای داده است.
تخمین جمعیت علویان کاری سخت است و در ترکیه تخمین زده می‌شود که تا ۲۵ درصد جمعیت این کشور پیرو شاخه علویه هستند.
برای بازسازی چهره این زن تیمی از کارشناسان با ترکیب پیشرفت‌های علوم پزشکی قانونی و دیرین‌آسیب‌شناسی، تکنیک‌های پیشرفته کامپیوتری را به کار گرفتند تا به تصویر زیر رسیدند.
آلتای نام تانک جدید ساخت ترکیه است که روز گذشته رئیس جمهور این کشور، اولین نمونه های آن را تحویل نیروهای مسلح داد تا بعد از آزمایش های میدانی، تولید انبوهش آغاز شود.عصر ترکیه نوشت: آلتای نام تانک جدید ساخت ترکیه است که روز گذشته رئیس جمهور این کشور، اولین نمونه های آن را تحویل نیروهای مسلح داد تا بعد از آزمایش های میدانی، تولید انبوهش آغاز شود.
ترکیه اولین ماهواره ملی دیده‌بانی با وضوح بالا را از پایگاه وندنبرگ در کالیفرنیا آمریکا به فضا پرتاب شد.
شرکت «رابیت تکنولوژی» ترکیه از یک پهپاد انتحاری جدید به نام «عذاب» رونمایی و اعلام کرد که این پهپاد تمامی مراحل آزمایشی را پشت سر گذاشته است.
برای بازسازی چهره این زن تیمی از کارشناسان با ترکیب پیشرفت‌های علوم پزشکی قانونی و دیرین‌آسیب‌شناسی، تکنیک‌های پیشرفته کامپیوتری را به کار گرفتند تا به تصویر زیر رسیدند.
در نمای عقب وی جی وی وی70 پرو، ترکیب اسپویلر و دیفیوزر تلاشی است تا حسی اسپرت به مخاطب انتقال یابد هر چند زیردرپوش موتور خبر خاصی نیست!
تصاویری جدید از لحظه وقوع زمین لرزه در ترکیه را مشاهده می‌کنید.
تصاویر ماهواره ای وب سایت رصد خانه زمین ناسا (Nasa Earth Observatory) نشان دهنده مقیاس  ویرانی است که زلزله در ترکیه و سوریه به وجود آورده که در نتیجه آن بیش از ۲۰ هزار نفر کشته شده اند.
پیتون درختی سبز بیشتر به خاطر رنگ آمیزی پوست بدنش شناخته شده است. رنگ سبز زنده در مار‌های بالغ به آن کمک می‌کند تا با زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی خود در گینه نو، اندونزی و شبه جزیره کیپ یورک استرالیا سازگار و ترکیب شوند.
مدیریت اضطراری و بلایای طبیعی ترکیه تائید کرد زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۴ ریشتر منطقه پازاردیک کوهرامانماراش در جنوب ترکیه را لرزاند.
جت جنگنده تی‌اف-اکس دارای رادار AESA، تجهیزات اپترونیک، سامانه های جنگ الکترونیک، کابین شیشه ای و تسلیحات طراحی ترکیه خواهد بود. الگوریتم های یادگیری و هوش مصنوعی نیز به خلبان کمک خواهند کرد.
توئیتر به تازگی ویژگی جدیدی ارائه کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در یک توئیت به طور همزمان از ترکیب چند تصویر، ویدئو و GIF استفاده کنند.
تلسکوپ جیمز وب آژانس فضایی ناسا در تصاویر جدیدی که منتشر کرده هزاران ستاره جوان که در سحابی رتیل تاکنون دیده نشده‌اند را با جزئیات دقیق نشان داده است. این آژانس با کمک تلسکوپ جیمز وب موفق شده است جزئیات ترکیب سحابی و چندین کهکشان را به نمایش بگذارد و در این خصوص توضیح داده است: لحظه‌ای رسیده که بتوانیم هزاران ستاره جدید که پیش از این امکان دیده شدن آن‌ها وجود نداشته را در سحابی رتیل با جزئیات دقیق ببینیم. سحابی رتیل در کهکشان یکی از بزرگترین و درخشان‌ترین منطقه به وجود آمدن ستارگان جدید در نزدیکی کهکشان راه شیری است که گفته می‌شود بزرگترین و داغ‌ترین ستاره‌هایی که تا امروز شناخته شده‌اند را در خود جای داده است.
تیم ملی والیبال زنان ایران در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد تا نخستین مدال بین‌المللی والیبال زنان کشورمان به رنگ نقره‌ای باشد. تیم ملی والیبال زنان ایران در دیدار نهایی این بازی‌ها به مصاف ترکیه میزبان مسابقات رفت و سه بر صفر با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۶، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۵ بر ۱۵ نتیجه را حریف واگذار کرد. شاگردان الساندرا کمپدلی با پذیرش این شکست به مقام نایب قهرمانی بازی‌های همبستگی کشور‌های اسلامی اکتفا کردند تا نخستین مدال بین‌المللی تاریخ والیبال زنان ایران به رنگ نقره‌ای شود.
یکی از تکایای صنفی خاص و البته قدیمی تهران که عاشقان اهل بیت و ائمه را در روز‌های عزای سیدالشهدا (ع)، دور هم جمع می‌کند تکیه سوپور‌ها (مسجد شیخ علی) در محله دزاشیب است که از گذشته تا حال همه آن را به همین نام می‌شناسند.
وسلی روز گذشته در اولین تمرین تیم فوتبال گل‌گهر در اردوی ترکیه حضور یافت تا خود را مهیای حضور در ترکیب گل‌گهر کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ