با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و طی شدن همه مراحل و فرایند برگزاری آزمون‌ها شامل چاپ و ارسال دفترچه و پاسخنامه سوالات و همچنین عدم امکان تغییر و جابجایی زمان برگزاری، آزمون‌های اعلام شده قبلی در زمان و محل مقرر برگزار خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور با اظهار شگفتی از برخی ادعا‌های مطرح شده در یکی از بخش‌های خبری، گفت: موضوع بازگشت به تحصیل این داوطلبان که صلاحیت علمی آن‌ها رد شده است، مربوط به تعداد زیادی از داوطلبان خواهد بود و فقط در روز‌های اخیر ۵ دستور موقت جدید برای بازگشت به تحصیل داوطلبان شبهه‌دار که در هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری رأی قطعی مردود علمی دریافت کرده‌اند؛ توسط شعبه ۲۸ دیوان عدالت اداری صادر شده است.
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: هیچ دانشجو یا داوطلب شبهه‌دار آزمون‌های سراسری ۱۴۰۰ و ماقبل آن که رأی قطعی مبنی بر محکومیت از هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری دریافت کرده است، تاکنون امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را نداشته و از ورود آن‌ها به دانشگاه جلوگیری شده است.
سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش‌ و ‌پرورش «ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز» تا روز شنبه سوم تیر ماه خبر داد.
سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۱ جهت حضور در سایر مراحل فرآیند استخدام خبر داد.
وزیر کشور درباره بحث امنیت برگزاری آزمون‌های نهایی و کنکور گفت: مهمترین موضوع، برگزاری کنکور است که در این زمینه مشکلی نیست و امنیت سوالات هم موضوع دیگری است که تدابیر لازم برای تامین آن اعمال می‌شود.
شیوه نامۀ اجرایی مرحلۀ دوم آزمون المپیادهای علمی کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.
رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری آزمون «یوس» توسط سازمان سنجش و یا تحت نظارت این سازمان در اسفند ماه را تکذیب کرد.
عبدالرسول پورعباس- رئیس سازمان سنجش آموزش کشور- درباره اقدامات سازمان سنجش در زمینه برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد گفت که ما در آزمون‌های پیش روی دکتری و کارشناسی ارشد نیازی به اختلال اینترنتی در حوزه‌های برگزاری کنکور نداریم.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تقویم آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور هر سال مرداد ماه اعلام می‌شود داوطلب ما از سال اول ما باید خود را برای ورود به دانشگاه آماده کند بنابراین یک یا دو ماه تاثیری در نتایج حاصله ایجاد نخواهد کرد.
رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش آموزش کشور بر بازنگری مقررات، توسعه مراکز برگزاری و رفع مشکلات موجود آزمون آیلتس تأکید کرد و گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده هیچ مشکلی برای شرکت داوطلبان در آزمون آیلتس وجود نخواهد داشت.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزس کشور گفت: در آزمون امسال سؤالات هر درس یا تعدادی از دروس باهم در دفترچه جداگانه قید شده و هر دفترچه پاسخنامه اختصاصی خواهد داشت که با پایان زمان پاسخگویی به هر سری از سؤالات، پاسخنامه اختصاصی به همراه دفترچه جمع آوری شده و دفترچه و پاسخنامه جدید توزیع می‌شود.
مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش: در ساعات برگزاری مرحله اول کنکور، اینترنت در کل کشور قطع خواهد شد.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند ۸ روزه ثبت‌نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ از روز یک‌شنبه ۲۲ آبان آغاز شد، تا امروز یکشنبه ۲۹ آبان ماه ادامه داشت که با توجه به تصمیم جدید سازمان سنجش آموزش کشور، این مهلت تا پایان روز پنجشنبه سوم آذرماه تمدید شده است.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای رفاه بیشتر حال متقاضیانی که تاکنون موفق به ثبت نام در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت اول) در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی نشدند، این فرصت در نظر گرفته شده است.
امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به حادثه تروریستی تلخ و تاسف برانگیز حرم مطهر شاهچراغ تصریح کرد: این روز‌ها که کشور عزیزمان درگیر فتنه، آشوب، اغتشاش و دشمنی برنامه‌ریزی شده نظام استکبار است، تشکیل این مجالس باشکوه و نورانی و سخن گفتن از شهدا، راه شهدا، آرمان و اندیشه شهدا، ایثار واز خودگذشتگی شهدا، ولایت‌مداری و دشمن‌شناسی آنان برای تحقق آرمان‌های مقدس نظام اسلامی، بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است و مصداق بارز «جهاد تبیین» است.
سازمان سنجش آموزش کشور، برنامه زمانی ثبت نام و برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
یکی از رزیدنت‌های معترض با بیان این که هر سال سؤالات آزمون‌های وزارت بهداشت به نحوی به بیرون درز پیدا می‌کند می‌گوید: برخی سال‌ها این موضوع پیگیری می‌شود و کار به دیوان عدالت می‌کشد. از رزیدنت‌ها خواسته می‌شود بیشتر از زمان استاندارد، در بخش حضور داشته باشند و حتی کشیک بدهند و به دنبال آن اساتید برای جبران فرصت کم مطالعه رزیدنت‌ها و ارتقاء وجهه بالینی و علمی گروه دستیاری خود در مقابل سایر گروه‌های دانشگاه‌های کشور در امتحانات سراسری و کشوری، برخی سؤالات آزمون را به شیوه‌های مختلف برای آن‌ها فاش می‌کنند!
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه قانون پیش‌بینی کرده که سه درصد آزمون‌های استخدامی که هر سال برگزار می‌شود، برای جذب افراد دارای معلولیت باشد گفت: این قانون در سازمان بهزیستی اجرا می‌شود، اما در یکسری از کد رشته‌هایی که متناسب با جذبی (استخدام نیرو) در استان‌ها یا شهرستان‌ها است، بعضا ممکن است اتفاق نیفتد. آماری که داریم این است که از ۳ درصد حدود ۱.۲ درصد جذب اتفاق افتاده است. ۱۴ دستگاه داریم که باید در این حوزه عملکرد داشته باشند. چند روز گذشته نیز با سازمان اداری استخدامی جلسه‌ای داشتیم و این شورا مصوب کرد که حد نصاب را به ۸۰ درصد برساند.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از زمان تاسیس سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۳۴۷ تا به امروز، یک سؤال هم از این مجموعه خارج نشده است که یک افتخار برای سازمان سنجش به حساب می‌آید.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: البته برای فرزندان اعضای هیئت علمی به صورت سیستماتیک است که فرزندان آن‌ها بتوانند در محل کار پدر یا مادر تحصیل کنند که شرط هم دارد و حتما باید ۹۰ درصد نمره آخرین نفر قبول شده در دانشگاه مقصد را هم داشته باشند؛ یعنی به این صورت نیست که فرد قبول نشده باشد و بدون آزمون در دانشگاهی که پدر یا مادر حضور دارند، تحصیل کند.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ در هفته پایانی شهریورماه خبر داد.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: عده‌ای هستند که وسیله و ابزار تقلبی از آن‌ها گرفته نشده است؛ اما رتبه‌های شبهه‌داری آورده اند. ما با توجه به مقایسه سوابق تحصیلی و یا رتبه‌های کنکور‌های گذشته آن‌ها و همچنین میزان مطابقت پاسخ آن‌ها با پاسخنامه کلید، تقلب این افراد را شناسایی کرده ایم. این سه مورد باعث شده اند که این‌ها از نظر فنی در واقع شرکت کنندگان شبهه دار حساب شوند و کارنامه کنکور آن‌ها صادر نشده است.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابرظرفیت از بین متقاضیانی که کدرشته محل‌های دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را انتخاب کرده و حدنصاب چند برابر ظرفیت لازم را کسب کرده‌اند، با رعایت تقدم انتخاب رشته در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ به این صورت است که صبح روز ۲۹ دی ماه آزمون گروه علوم تجربی، در بعد از ظهر نیز آزمون گروه زبان‌های خارجی برگزار می‌شود، صبح روز ۳۰ دی ماه نیز آزمون گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی و در بعد از ظهر آن روز آزمون گروه هنر برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ