نشریه واشنگتن‌پست به نقل از منابع آگاه به این موضوع اشاره کرده که آمریکا از چه طریقی سلاح‌ها و تسلیحات نظامی سنگین خود را به اوکراین منتقل می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران گفت: در جلسه سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی تأکید شده بود تسلیحات ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در اختیار ضد انقلاب قرار گیرد.
مقامات عالی‌رتبه آمریکا با اذعان به تلفات سنگین ارتش اوکراین در جریان ضد حمله اخیر به مواضع روسیه اعلام کردند: حجم تلفات جانی و مالی اوکراین با وجود تسلیحات اهدایی واشنگتن بسیار بالا است.
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید واشنگتن استقرار تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی روسیه در خاک بلاروس را محکوم می‌کند.
گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا خواستار ارسال سامانه موشکی پیشرفته ارتش این کشور به اوکراین شدند.
نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی بر مداخله آمریکا و برخی کشورهای غربی در عملکرد این سازمان تاکید کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طبق بررسی «اینترسپت»، آمریکا از پایان جنگ سرد تاکنون، بزرگترین فروشنده تسلیحات در جهان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: طبق بررسی "اینترسپت"، آمریکا از پایان جنگ سرد تاکنون، بزرگترین فروشنده تسلیحات در جهان است.
پس از مدت‌ها کشمکش بر سر تجهیز تسلیحات سنگین آمریکا به ارتش اوکراین، یک مقام ارشد آمریکایی اذعان کرد واشنگتن به زودی 31 تانک آبرامز در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد.
نیروی دریایی آمریکا ادعا کرده است که به انگلیس در توقیف قایقی که حامل تسلیحات در مسیر یمن بود، کمک کرده است.
سرمایه‌گذاری‌های سنگین نظامی برروی سیستم سلاح‌های خودمختار، از جمله در آمریکا، روسیه، چین، کره‌جنوبی و اتحادیه اروپا، دنیا را وارد مسابقه تسلیحاتی گران‌قیمت و ویرانگر جدیدی می‌کند.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که واشنگتن باید برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین مذاکره کند و رویکردی معتدل در قبال موضوع ارسال تسلیحات به کی یف داشته باشد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که واشنگتن باید برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین مذاکره کند و رویکردی معتدل در قبال موضوع ارسال تسلیحات به کی یف داشته باشد.
خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که آمریکا کاروانی حامل تسلیحات و مهمات را به پایگاه های خود در حومه الحسکه سوریه ارسال کرد.
بر اساس گزارش یک نشریه آمریکایی، میزان فروش و ارسال اسلحه از واشنگتن به کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۲۲، نسبت به سال گذشته تقریباً دوبرابر شده است.
وزارت خارجه آمریکا به بهانه جنگ در اوکراین، فروش تسلیحات نظامی دیگر را به فنلاند تائید کرد.
وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که روسیه باوجود نیروهای مسلح و تسلیحاتی تحسین‌برانگیزی که در اختیار دارد، از پیروزی در جنگ اوکراین ناکام مانده است!
ند پرایس گفت: ما نگرانیم که روسیه به دنبال گرفتن تسلیحات متعارف پیشرفته از ایران باشد، مانند موشک‌های زمین به زمین که تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که در جنگ روسیه علیه اوکراین استفاده خواهد شد.
آیا روسیه یک بمب هسته‌ای کوچک پرتاب می‌کند؟ به تاریخ پرآشوب هسته‌ای ایالات متحده امریکا نگاه کنید.
مقام سابق پنتاگون می‌گوید ارسال کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین بر دوش صنعت دفاعی واشنگتن سنگینی می‌کند.
معاون وزیر خزانه داری آمریکا امروز در نشست مشترک مقام های ۳۲ کشور اعلام کرد: کشورهایی که به روسیه مهمات بدهند را تحریم می‌ کنیم.
روسیه اعلام کرد: مستنداتی در دست دارد که نشان می دهد آمریکا و اوکراین کنوانسیون ممنوعیت سلاح های زیستی را زیر پا گذاشته اند.
روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود برای فروش تسلیحات نظامی به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را اعلام کرد.
سفارت روسیه در واشنگتن طی بیانیه ای اعلام کرد که موضع گیری واشنگتن مبنی بر اینکه تحریم‌ها مسکو را از انجام بازرسی‌های مربوط به پیمان استارت جدید در آمریکا باز نمی‌دارد، گمراه‌کننده است.
چین به مانند روسیه خواستار خروج تسلیحات اتمی آمریکا از اروپا شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ