به نظر می‌رسد مذاکرات برجامی باز هم به محاق می‌رود و وعده‌ای که مذاکره کنندگان به عنوان نمایندگان کشور‌های عضو برجام مبنی بر امضاء توافق در این هفته داده‌اند، محقق نخواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیشنهاد بایرن مونیخ برای جذب استفان اورتگا، دروازه‌بان منچسترسیتی، با پاسخ منفی این باشگاه و مخالفت پپ گواردیولا مواجه شده است.
بایرن مونیخ پیشنهاد اول منچستریونایتد برای جذب بنجامین پاوارد، مدافع فرانسوی، را رد کرد.
با تایید فابریتزیو رومانو، کیلیان امباپه آخرین پیشنهاد تمدید قرارداد پی اس جی را نیز رده کرده و قصد تسلیم شدن به خواسته‌های باشگاه را ندارد.
طبق ادعای منابع ایتالیایی، لوچانو اسپالتی منتظر یوونتوس است و به همین دلیل قصد مربیگری در خارج از ایتالیا را ندارد. او به پیشنهاد الاهلی نیز پاسخ رد داده است.
باشگاه بارسلونا حاضر نیست با جدایی رافینیا، ستاره برزیلی، در این تابستان موافقت کند.
هری کین، ستاره انگلیسی تاتنهام، به پیشنهاد پاری سن ژرمن پاسخ منفی داد.
برونو فرناندز، ستاره منچستریونایتد، پیشنهادهای متفاوتی از باشگاه‌های عربستانی در طول تابستان دریافت کرده است.
مدیران اینتر دومین پیشنهاد ارائه شده از سوی منچستریونایتد برای جذب آندره اونانا، دروازه‌بان این تیم، را هم رد کردند.
باشگاه اینتر به اولین پیشنهاد رسمی ارائه شده از سوی منچستریونایتد برای جذب آندره اونانا، دروازه‌بان این تیم، پاسخ منفی داد.
باشگاه سویا به سرخیو راموس اعلام کرده که فعلا برنامه‌ای برای جذب او ندارد که قطعا برای کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا خبر خوبی نبود.
یورگن کلوپ به قراردادش با لیورپول پایبند است و با وجود درخواست هواداران برای اینکه مربی تیم ملی آلمان شود، لیورپول را رها نخواهد کرد.
مارسلو گایاردو، سرمربی سابق ریورپلاته پیشنهاد باشگاه فرانسوی مارسی را نپذیرفت.
دکلان رایس، ستاره وستهم، پیشنهاد بایرن مونیخ را نپذیرفته و در فکر پوشیدن پیراهن آرسنال است.
باشگاه شباب الاهلی امارات تکلیف مهدی قایدی بازیکن ایرانی این تیم را مشخص کرد.
فدراسیون جهانی تنیس (ITF) اعلام کرد با وجود درخواست کوزوو تصمیمی برای تنبیه انضباطی تنیسور صربستانی ندارد.
سرمربی تیم فاینور هلند اعلام کرد قصدی برای جدایی از این تیم ندارد.
آرنه اسلوت، سرمربی فاینورد، اعلام کرد که دوست دارد به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد تا به نوعی هدایت تاتنهام را رد کرده باشد.
زین الدین زیدان، مربی فرانسوی، پیشنهاد هدایت تیم ملی آمریکا را رد کرده است.
گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد تاثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره‌مندی افراد از حقوق بشر، اخیرا گزارش خود را به طور رسمی درباره سفر به ایران منتشر کرد.
در روز‌های اخیر، اعضای دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز لحن مشابهی را در برابر ایران در پیش گرفته‌اند. با آنکه مقام‌های دولت بایدن در موضع‌گیری‌های خود نسبت به مذاکرات مربوط به احیای برجام حتی بیش از سه کشور اروپایی احتیاط به خرج می‌دادند، اما آن‌ها نیز پس از دریافت پاسخ ایران به پیشنهاد‌های نهایی خود، ضمن ابراز ناامیدی از امضای سریع توافقنامه، بررسی گزینه‌های جایگزین برجام را پیش کشیده‌اند.
یک تحلیلگر سیاست خارجی در پیش‌بینی خود از مفاد پاسخ امریکا، می‌گوید که سخنگویان وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا از ارائه توضیحی به تصریح یا تلویح راجع به مفاد پاسخ آمریکا خودداری کرده‌اند. اما اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران، می‌تواند به این معنی باشد که پاسخ تفصیلی و مشتمل بر موارد مثبت و منفی است. در این اواخر برخی مقامات آمریکایی بدون ذکر نام گفته‌اند که بخش عمده مفاد پاسخ ایران به متن "نهایی" در مورد رفع انواع تحریم‌ها و جدول زمانی مربوطه و نیز تضمین‌ها بوده است. این در حالی است که سخنگویان آمریکایی همچنان با تاکید بر اینکه تنها تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران موضوع برجام است و نه تحریم‌های دیگر، به تصریح یا تلویح مدعی می‌شوند که ایران خواستار رفع برخی دیگر از تحریم‌هاست.
سخنگوی وزارت خارجه: پلن B ایران در صورت پاسخ منفی آمریکا در مذاکرات احیای برجام، تقویت روابط با سایر کشورهاست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشور‌های دیگر را نیز در دست پیگیری است که در این رابطه نیز پلن B ما استمرار سیاست لغو تحریم‌ها از طریق تقویت روابط با دیگر کشورهاست.
بنا به گفته یک مقام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به درخواست همتای چینی خود در خصوص ممانعت از سفر نانسی پلوسی پاسخ منفی داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ