گزارشگر ویژه سازمان ملل درمورد تاثیر منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره‌مندی افراد از حقوق بشر، اخیرا گزارش خود را به طور رسمی درباره سفر به ایران منتشر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران با اشاره به مسوولان گفت: با مردمی که در دوران هشت سال دفاع مقدس و مقاطع مختلف انقلاب خون دادند و همه مشکلات را تحمل می‌کنند پدرانه برخورد کنید و عاشقانه مسائل را مدیریت کنید، زیرا این نظام مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی دارد و ثواب خدمت به مردم در این نظام از زیارت امام زمان (عج) بالاتر است.
علاقه به افراد مشهور، سابقه تاریخی دارد و صرفا به ایران محدود نمی‌شود. از علاقه مردم به ادبا و حکما در دوران کهن تا علاقه شدیدی که به سلبریتی‌های معاصر وجود دارد، نشان می‌دهد ریشه علاقه به سلبریتی‌ها و مشاهیر همیشه وجود داشته و پدیده جدیدی نیست. گویی جامعه همیشه به دنبال یک شخص کامل و قهرمان می‌گردند. ولی این موضوع زمانی به یک مسئله تبدیل می‌شود که از حدعادی خارج شود.
پناهیان اظهار کرد: وقتی وکیل امام حسن عسکری (ع) از ایشان می‌پرسد که کدام مسجد را ابتدا بنا کنم، ایشان می‌فرمایند که ابتدا مسجد روستای رحق را بنا کنید، مردم این منطقه در روستایی زندگی می‌کنند که امام معصوم (ع) به اینجا عنایت ویژه داشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه ما امروز از مسیر مبتنی بر سنت‌های الهی و فرهنگ استقامت و حرکت مردمی فاصله گرفته‌ایم، در حالی‌که در دوران دفاع مقدس امکانات حداقلی داشتیم ولی خداباوری، عدالت و ایمان حاکم بود؛ امروز در صنعت و اقتصاد مشکل داریم چون از فرهنگ دوران دفاع مقدس دور شدیم و مسیر را درست نمی‌رویم.
برخی از عکاسان خارجی یا ایرانی که در دربار فعالیت می‌کردند، گاهی در جریان سفرهایشان در نقاط مختلف ایران، عکس‌هایی از مردم عادی و فعالیت‌های روزمرۀ آنان را نیز ثبت می‌کردند.
سعید لیلاز گفت: ایران بعد از انقلاب اسلامی دشواری‌های زیادی را به چشم دیده است؛ از جنگ تحمیلی تا دوران دشوار سازندگی و ... مسئولان باید این نکته مهم را در نظر بگیرند که مردم ما مردمانی قانع هستند و شرایط را هم درک می‌کنند، اما اگر جامعه به این نتیجه برسد که عده‌ای خودی و عده‌ای غیرخودی هستند، بی شک صدای اعتراض‌شان را بلند خواهند کرد. پس لازم است، نظام حمکرانی رفتاری صحیح و صادقانه داشته باشد تا انسجام و اتحاد لازم محقق شود.
سرلشکر صفوی با اشاره به دوران افول آمریکا و صهیونیست‌ها گفت: دوران افول قدرت آمریکا و صهیونیست‌ها فرا رسیده است. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق باعث افزایش وزن ژئوپلیتیکی ایران و گذار وضعیت مردم از شرایط فعلی خواهد شد. ایران باید از این وضعیت تنش آمریکا و اروپا در اوکراین و تنش تایوان به عنوان یک فرصت نگاه کند و بر اساس منافع مشترک با چین و روسیه و تهدیدات مشترک آمریکا علیه سه کشور با یک استراتژی مشخص حرکت کند.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران می‌گوید: «اگر بودجه دارو در لایجه ترمیم نشود و بیمه‌ها نتوانند پول داروخانه‌ها را پرداخت کنند، داروخانه‌ها هم به‌دلیل کمبود نقدینگی نمی‌توانند پول شرکت‌های پخش را فراهم کنند و شرکت‌های پخش هم دیگر پولی ندارند که به کارخانه‌ها بدهند، لذا تولید دارو کاهش پیدا می‌کند. از طرفی اگر داروخانه‌ها با بیمه همکاری نکنند و قیمت دارو را با مردم به نرخ آزاد حساب کنند، مردم بسیار ضرر خواهند کرد.»
مازنی نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرو‌های مسلح رسمی ایران هستند که در قانون اساسی ایران به آن تصریح شده. سپاه در دوران دفاع مقدس از تمامیت ارضی ایران و جان و مال و ناموس مردم ایران دفاع کرده و در مقابله با تروریسم صدر انقلاب و تروریسم داعش بیشترین تلاش را کرده است. اروپایی‌ها از این محاسبه‌های غلط کم نداشتند. اما این‌بار در باتلاق اخبار کوتوله‌ها گیر کرده و در فضای ضعف دستگاه دیپلماسی و سوءتدبیر برخی نهاد‌های ما همچنان در این باتلاق فرو می‌روند.
رکورددار دوهای سرعت ایران در مسابقات دوومیدانی داخل سالن قهرمانی آسیا شرکت نمی‌کند و قرار است حدود ۱۰ ورزشکار دیگر به این رقابت‌ها اعزام شوند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من قبول دارم که رسانه‌های خارجی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و فضای مجازی در رابطه با اتفاقات اخیر ایران سنگ تمام گذاشتند و بدون شک به دنبال براندازی هستند، اما ما باید یک نکته را دقت کنیم که ما چه کرده‌ایم که حرف‌های دشمنان روی بخشی از مردم ما اثر می‌گذارد؟ در دوران اوج اپیدمی، معمولا کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند، کرونا آن‌ها را از پای در می‌آورد و من معتقد هستم الان در درون کشور هم ما با بیماری زمینه‌ای مواجه هستیم.
خبرگزاری دولت «ایرنا» نوشت: همتی در حالی از مطالبات مردم سخن گفته که در دوران ریاستش بر بانک مرکزی، آمار تورم را از دید مردم پنهان کرد تا جامعه را از حقوق اولیه خود یعنی «دانستن» محروم کرده تا عمق بحران تورمی ایجاد شده در نتیجه سیاست‌های وی و دولت روحانی برای مردم آشکار نشود.
ستاره بی‌چون‌و‌چرای دهه هفتاد و هشتاد فوتبال ایران در آلمان روزهای جالبی پشت سر گذاشته است.
پیشکسوت وزنه‌برداری ایران اتفاقات جالبی که در دوران قهرمانی و مربیگری خود پشت سر گذاشته را بازگو کرد و افتخار می کند که هر جا قدم گذاشته قهرمان تحویل داده است.
اگر دراگان به اردوی اتریش برود، قاعدتا جدی‌ترین محک دوران حضورش در تیم ملی ایران را می‌خورد. او تا‌به‌حال برابر تیمی که در رنکینگ فیفا زیر رده ۵۰ باشد، بردی به دست نیاورده و تمامی تیم‌هایی که با ایران آن‌ها را برده، تیم‌هایی بوده‌اند که در جدول رده‌بندی برترین‌های دنیا از رده ۵۰ به بالا بوده‌اند. این همان موضوعی است که منتقدان دراگان بار‌ها به آن اشاره کرده و گفته‌اند دراگان مرد بازی‌های بزرگ نیست و از همین رو نمی‌تواند گزینه به‌دردبخوری برای تیم ملی در جام جهانی باشد.
میدان شهرداری رشت به سبک پلازا‌های اروپای شرقی‏‏، مرکز گردهم‌آیی مردم و گردشگران است؛ بنا‌های زیبای این میدان، اما قدمتی به اندازه اواخر دوران قاجار دارند و به ثبت ملی رسیده‌اند.
«علیرضا زمانی» تهران‌شناس، می‌گوید: «قهوه از دیرباز نوشیدنی رایج و محبوب ایرانی‌ها بود. ابن‌سینا در فهرست نوشیدنی‌های دارویی خود از «بونو» یا همان قهوه نام برده بود و در دوران صفویه نیز نوشیدن قهوه در مجالس ایرانی‌ها بسیار رایج شد. در همین دوران مکان‌های به نام قهوه‌خانه در ایران شکل گرفت و مردم علاوه بر نوشیدن قهوه در قهوه‌خانه‌ها در مجالس و دورهمی‌های خود قهوه می‌نوشیدند. در آن دوران خبری از چای به عنوان نوشیدنی رایج نبود.»
در هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل بورس توانست کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را حفظ کند. همچنین خبرهای خوبی از مذاکرات برجامی مخابره نشد. سهام دلاری بخریم یا ریالی؟
معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از شناسایی نقض گسترده حقوق بشر مردم ایران توسط آمریکا و مجریان تحریم‌ها، توسط گزارشگر ویژه خبر داد و گفت: خانم دوهان گزارش نهایی خود را شهریورماه به شورای حقوق بشر ارائه خواهد کرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه فرهنگ حاج قاسم، «ما می‌توانیم» است که موردپسند ما و فرهنگ پیروز است، عنوان کرد: دشمن نمی‌خواست ملت ایران با این‌ همه تحریم و تهدید گام‌های بلندی در راستای استقلال و خودکفایی بردارد. رئیسی یادآور شد: کشتی ما را با قلدری دزدیدند و ایران ثابت کرد دوران بزن‌ دررو تمام شده؛ یکی گرفتند، دو کشتی آنان را توقیف کردیم.
همه باید در مجلس، دولت و قوه قضائیه بدانیم که در دوران بسیار مهم و سرنوشت‌ساز برای تحول در کشور قرار داریم و دوست و دشمن توجه شان به ایران است، بنابراین باید این تفکر در همه به‌وجود بیاید که در کنار هم بتوانیم گام های مهمی برای حل مشکلات مردم و توسعه کشور برداریم.
تهیه کنندگان و کارگردانان بسیاری از آثار دلایل فرامتنی را عامل عدم حضور آثارشان مطرح کرده‌اند که برخی از ایشان این موضع گیری را به شکل علنی نیز مطرح نموده‌اند. بنابراین تا زمانی که تمامی آثار راه یافته و بیرون مانده از این رویداد سینمایی مشاهده نشود، نمی‌توان داوری دقیق در این زمینه داشت که آیا سرآمدان تولیدات سینمای ایران به این جشنواره راه یافته‌اند و دیگر آثاری که بیرون مانده‌اند شایستگی نداشته‌اند؟
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
خوشحال است که به ایران بازگشته و این فرصت برای او فراهم شده که بعد از ۴۳ سال خاک صحنه تئاتر وطن را تجربه کند. گذشته‌ای دارد که از آن اینگونه یاد می‌کند؛ «در گذشته سیستمی وجود داشت که باید در آن آنگونه کار و فعالیت می‌کردیم و من هم به عنوان بازیگر در آن دوران فعالیت‌هایی داشتم ولی هدف من همیشه مردم و بازی کردن یا ساختن فیلم یا اجرای تئاتر برای مردم بوده است.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ