مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از نقش مصرف کودهای یارانه‌ای در افزایش معنادار تولید محصولات اساسی در سال ‌جاری خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این مقاله قرار است محصولاتی را با هم مرور کنیم که اساسا قبولِ وجود داشتن آن‌ها سخت است و تصور اینکه این محصولات برای چه مصرف کننده‌ای تولید شده از آن هم سخت‌تر است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران از آنالیز پوست و تولید بسته های مراقبتی پوستی کاملا گیاهی در یک شرکت دانش بنیان دانشگاهی با کمک هوش مصنوعی خبر داد.
بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا پایان این برنامه به سالانه ۱۳۱.۵ میلیون تن می‌رسد که نسبت به ظرفیت فعلی ۴۳ درصد افزایش خواهد یافت.
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای خودکفایی در تولید محصولات اساسی برنامه دارد، گفت: تولید تصادفی و بی‌برنامه نمی تواند ضامن امنیت غذایی پایدار باشد.
یکی از شرکت‌های فناور با تولید نانو مواد، اقدام به استفاده از این مواد در کرم‌های ضد پاتوژن و کاهش‌دهنده جوش روی بدن کرده است.
ماده ۱۴۶ برنامه هفتم توسعه، وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرده برنامه «تولید بهینه الگوی کشت محصولات اساسی و منتخب» را هر سال یک ماه پیش از فصل کشت در هر دشت تعیین کند.
مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پروژه مشترک ایران و فائو از ابتدای سال زراعی جاری در راستای تولید پایدار اجرا می‌شود.
گروه خودروسازی سایپا، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رشد تولید و شعار سال مهار تورم و رشد تولید و بر اساس سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین با تلاش کارگران، مهندسان و مدیران این مجموعه، توانست در بدترین شرایط ارزی و با وجود استاندارد‌های سخت گیرانه، رشد تولید را در انواع محصولات خود محقق کند.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از تجهیز محصولات این گروه صنعتی به دو استاندارد چراغ روشنایی در روز (دی لایت) و چراغ اتوماتیک (چراغ موقعیت عقب و سنسور نور) از ۲۰ اسفندماه خبر داد.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این که تاکنون۸۷ درصد از پروژه های طرح تحول کیفیت محقق شده است، گفت: بر اساس آخرین نتایج منتشر شده، سبد محصولات تولیدی گروه صنعتی ایران خودرو در شاخص رضایتمندی مشتریان از کیفیت اولیه خودروهای تحویل شده (CSI) با رشد ٣٧ امتیازی نسبت به بهمن ماه سال گذشته، به امتیاز ٧٠٠ رضایتمندی دست یافته است.
رونق و رشد اقتصادی به عوامل زیادی برمی گردد. امسال در بخش کشاورزی محصولات تولیدی رشد داشت اما نقش این رشد در رونق اقتصادی ملموس نبود در حالی که پیشران ها نقشی اساسی در رونق اقتصادی دارند.
مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: بر اساس نتایج سرشماری زنبورستان‌ها در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۳۶ هزار تن عسل و ۳۷۵۷ تن سایر محصولات زنبور عسل تولید شده است.
معاونت علمی اعلام کرد با برگزاری رویدادی در حوزه ناباروری، فرصتی جدید برای افزایش ظرفیت تولید محصولات داخلی در زمینه‌ درمان ناباروری فراهم می‌شود.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه زراعت به ویژه در گیاهانی مانند کلزا با گرده‌افشانی توسط زنبور عسل افزایش در تولید و ارتقای کیفیت محصول را داریم.
۲.۳ میلیون تن کود یارانه‌ای تاکنون برای تولید محصولات اساسی و اجرای الگوی کشت در اختیار کشاورزان قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
معاونت علمی اعلام کرد مجموع محصولات و تجهیزات نانویی تولید شده در کشور از سال ۹۲ تا پایان سال ۱۴۰۰ بیش از ۶ برابر شده است.
رئیس اتاق تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ به ۱۳۳ میلیون تن برسد که اگر با صنعت دیجیتال همراه شود، با سرعت بیشتری این میزان رشد محقق می شود.
در بخشی از صحبت های هاشم آقاجری استاد شناخته‌شده تاریخ می خوانیم: ببینید جمهوری اسلامی در آغاز در قانون اساسی خود دچار نوعی پارادوکس بود. این پارادوکس در مسائلی مانند جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی، در حاکم کردن فقه سنتی بر حقوق مدرن وجود داشت. به خودی خود نوعی ناهمزمانی را تولید می‌کرد. حالا وقتی که سیستم یک سیر بازگشت به گذشته هم پیدا می‌کند، این زمان‌پریشی و آناکرونیسم بین سیستم و زیست جهان باز هم بیش از پیش عمیق‌تر و وسیع‌تر شده است که بسیاری پدیده‌ها از جمله همین پدیده آخر یعنی گشت ارشاد یکی از محصولات آن است.
متخصص حوزه پسماند ضمن اشاره به اینکه سایت دفع زباله آرادکوه، خود یک مسئله اساسی است، اما بروز چنین پدیده‌ای را تنها ناشی از آرادکوه ندانست و توضیح داد: سیستم جزیره‌های حرارتی، سیستم خاص گردش هوا در سطح و ارتفاع و تاسیسات موجود در جنوب تهران عمدتا یکی از محصولات جانبی تولید گاز متان هستند. به عبارتی انبوه کشتارگاه‌ها و دامداری‌هایی که در جنوب تهران هستند در یک مساحت بسیار بزرگ‌تر از آنچه که ما از آرادکوه مدنظر داریم باعث به وجود آوردن این توده گاز شده‌اند.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و افزایش ظرفیت تولید تمامی محصولات گروه سایپا از شرایط قرعه کشی خارج شد.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و افزایش ظرفیت تولید تمامی محصولات گروه سایپا از شرایط قرعه کشی خارج شد.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید بذر با کیفیت دانه‌های روغنی و محصولات کشاورزی با اجرای ۱۸ پروژه ملی رونق می‌گیرد.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، میزان ورود محققان به حوزه تولید محصولات نانو در بخش پزشکی و حمایت از آنها بیش از سایر حوزه هاست.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکتهای دانش بنیانی که بتوانند مواد اولیه و محصولاتی را از گیاهان دارویی به تولید برسانند مورد حمایت قرار می گیرند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ