بر اساس داده‌های رسمی آژانس آمار ترکیه (ترک‌استات) که روز دوشنبه منتشر شد، روس‌ها در سال گذشته میلادی در دریافت مجوزهای اقامت صادر شده در ترکیه پیشتاز شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این روز‌ها بسیاری از زوج‌ها که به اصطلاح شرعی طلاق نگرفته اند، «طلاق عاطفی» گرفته اند. یعنی فقط زیر یک سقف زندگی می‌کنند، اما کوچکترین دلبستگی به یکدیگر ندارند. فشار‌های مالی باعث شده زنان و مردان نه تنها در کنار یکدیگر از پس هزینه‌های زندگی برنیایند بلکه دو شیفت هم کار کنند، زوجی که دو شیفت کار می‌کند، چند ساعت در روز وقت دارند یکیدگر را دیده و عشق ورزی کنند یا به یکدیگر ابراز علاقه نشان دهند؟ اصلا این نوع زندگی چه کیفیتی خواهد داشت؟ حتی برخی از مردان تحت شرایط سنگین فشار مالی، «طلاق یک طرفه» می‌گیرند و متواری می‌شوند، یعنی مرد با ترک خانواده به شهر یا کشوری دیگر رفته و خانواده را بدون طلاق رسمی تنها می‌گذارد.
تقریبا یک هفته پس از شورش گروه واگنر و گمانه‏‌زنی‏‌ها درباره ارتباط احتمالی آمریکا با این شورش، واشنگتن با مسکو تماس گرفته‏ و به روسها اطمینان داده‏ که هیچ دخالتی در این رویداد نداشته است.
پس از آنکه روسیه که از آغاز جنگ در اوکراین تاکنون، تانک‌های زیادی را از دست داد و به ویژه بعد از نبرد شرق دونتسک که نزدیک ۱۳۰ تانک این کشور منهدم شد، این کشور الگوی تغییر تاکتیک را در استفاده از تانک‌ها نیز به کار برد.
سپهبد قرنی در اواخر سال۵۷ حمله عراق را پیش‌بینی می‌کرد و نگران شایعاتی بود که درآن روز‌ها درباره تضعیف و حتی انحلال ارتش به گوش می‌رسید که ارتش ایران از هر سو هدف قرار گرفته بود. قرنی یک برنامه همبستگی مردم با ارتش ترتیب داد. سربازان در خیابان‌های پایتخت رژه می‌رفتند و شعارمی‌دادند: «ارتش فدای مردم» و گروهی از مردم در پاسخ آن‌ها می‌گفتند: «مردم فدای ارتش.» هدف سرلشکر قرنی از این کار بردن ارتش به میان مردم و بالا بردن روحیه سربازان بود.
سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه دو بازیکن خارجی این تیم را کنار می‌گذارد، از رفتار بعضی از بازیکنان تیم ملی و کودتای آنها گلایه کرد و به یک بازیکن و مربی روس حمله کرد.
سمومی که Gympietides نامیده می‌شوند، مانع از خاموش شدن گیرنده‌های درد می‌شوند و باعث درد طولانی مدت برای روز‌ها یا حتی هفته‌ها پس از نیش می‌شوند. در حالت عادی درد معمولا بلافاصله پس از تماس شروع می‌شود و در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از آن شدت می‌یابد و به آرامی محو می‌شود.
مرد شماره یک شطرنج جهان پس از کناره‌گیری از عنوان قهرمانی جهان، در مسابقات نروژ بازی خواهد کرد.
مصوبات کنکوری یکی پس از دیگری باعث شکل‌گیری اعتراض در میان داوطلبان این مسابقات علمی و سرنوشت‌ساز می‌شود. این روز‌ها نیز نوبت به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد رسیده است که نسبت به سرنوشت خود در آزمونی که پیش رو دارند، نگران باشند.
این روش‌ها به جلوگیری از ظاهر شدن جوش، سوختگی و خارش پوست پس از اصلاح کمک می‌کنند.
علی رغم فروکش کردن ماجرای بازداشت و زندانی شدن نزدیکان احمدی‌نژاد و البته کم‌رنگ شدن حاشیه‌های عجیب اسفندیار رحیم مشایی، این روز‌ها با ناآرامی‌ها و رخدادهای پس از آن، بار دیگر داستان حجتیه‌ای‌ها مورد توجه قرار گرفته است. در این بین از دیدگاه فلاحت‌پیشه، در جریانات اخیر، هر زمان که عده‌ای تلاش کردند برای کشور کاری انجام دهند و فضا را آرام کنند، انجمن حجتیه‌ای‌ها، در مقابل آن‌ها ایستادند.
احسان شریعتی در این نشست با اشاره به زیر سؤال بردن قانون استقلال دانشگاه در سال ۱۳۳۲ و دخالت حکومت وقت در تعیین رؤسای دانشگاه ها، گفت: مسأله استقلال دانشگاه پیش از انقلاب همواره مطرح بوده و پس از انقلاب هم از انقلاب فرهنگی سال ۵۹ مسأله تعطیلی دو ساله دانشگاه و اخراج و تسویه صد‌ها استاد و دانشجو مطرح می‌شود.
سقوط بورس ما را بدبخت کرد. وصیت کردم همانطور که لخت به دنیا آمدم، لخت خاکم کنند. این روز‌ها در گرمای بوشهر هم بعضی وقت‌ها لخت جوشکاری می‌کنم. از روستای مال‌استریت و ماجراهایش خسته‌ام. در روزنامه بنویس مرا در مال‌ملا خاک نکنند. مرا کنار قبر شهید مس‌چینی، بین سوق و لنده خاک کنند. می‌خواهم قلبم را بفروشم! یک میلیارد تومان پول در بورس از دست دادم و قلبم را یک میلیارد می‌فروشم، چون پسرم آرزوی ازدواج داشت
پایانه نفتی خرسون اوکراین یک روز پس از گلوله باران توسط نیرو‌های ارتش روسیه که از رودخانه دنیپرو شلیک کردند، همچنان در حال سوختن است. خرسون، بندر حیاتی دریای سیاه و دروازه‌ای به کریمه، اولین شهر بزرگی بود که پس از شروع حمله در ۲۴ فوریه به دست نیرو‌های روسیه افتاد. این شهر با عقب نشینی نیرو‌های روسیه آزاد شد و در حال حاضر روس‌ها در نزدیک رودخانه دنیپرو، مستقر هستند.
در حدود ۳۰ کیلومتر پس از شهر تیران و در بخش کرون، مردی به صیفی‌کاری مشغول است که در گلخانه‌اش فضایی متفاوت از زمین فوتبال ساحلی را تجربه می‌کند. علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی که همراه تیم موفق به کسب سکوی قهرمانی جام بین قاره‌ای شد این روز‌ها به شغل اصلی خود یعنی کار در گلخانه‌اش مشغول است. گزارش پیش رو برشی از حرفه غیرورزشی علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی است.
شهر‌های آزاد شده اوکراین در پی عقب نشینی ارتش روسیه مملو از تجهیزات و وسایل جا مانده از سربازان روس است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از عقب‌نشینی نیرو‌های نظامی روسیه از شهر اشغالی خرسون، بر بیرون راندن همه آن‌ها از کشورش اطمینان داد.
اگر از سیاست داخلی بریتانیا بگذریم آن کشور هرگز تا این اندازه در وضعیتی مهیب قرار نداشته است. از مارگارت تاچر و تونی بلر که بگذریم تعداد کمی از رهبران بریتانیای پس از جنگ الهام بخش بوده‌اند و یا سایرین را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بهترین‌های بریتانیا این روز‌ها از سیاست دوری می‌کنند.
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در گفتگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص فرار روس‌ها از بسیج عموم گفت: بگذار ۳۰ یا حتی ۵۰ هزار نفر فرار کنند. به نظرت اگر آن‌ها بمانند جزو مردمان ما هستند؟ پس بگذار فرار کنند! من نمی‌دانم تو به چه چیزی فکر می‌کنی، اما من در سال ۲۰۲۰ زمانی که مردم بلاروس در جریانات پس از انتخابات فرار کردند، اصلاً نگران نبودم. آن‌ها بعد‌ها التماس کردند که به کشور بازگردند. پس قطعاً فراری‌های روس هم بازمی‌گردند. اما در آن زمان تصمیم با توست که با آن‌ها چه کنی و چه تصمیمی برای‌شان بگیری. اینکه اجازه بدهی برگردند یا همان‌جایی که رفتند بمانند. در همین حال رسانه‌ها حرکات پای پوتین را، نشانه‌ای از اضطراب و نگرانی او تحلیل کرده‌اند.
نیرو‌های ارتش اوکراین پس از اینکه مناطقی در حومه خارکف را از اشغال روس‌ها پس گرفتند پرچم اوکراین را به اهتزاز درآوردند.
بنابر گزارش میدانی به نقل از الجزیره انگلیسی، امروز –یک‌شنبه- آخرین تحولات از تداوم پیشروی‌های سریع و غیرمنتظره نیرو‌های اوکراینی در شمال شرق حکایت دارد. به‌گونه‌ای که ارتش کی‌یف در سه روز گذشته ارتش اوکراین بیش از یک سوم مناطق خارکف را که تحت کنترل روس‌ها بود، پس گرفته‌اند.
«لوان جاگاریان» سفیر جنجالی روس‌ها در تهران، پس از ۱۱ سال حضور مستمر جای خود را به «الکسی ددوف» می‌دهد. این خبری بود که کاظم جلالی در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرده است. سفیر ایران در مسکو می‌نویسد: «امروز با الکسی ددوف دیدار داشتم. وی به زودی به عنوان سفیر جدید روسیه در ایران شروع به کار خواهد کرد. از تلاش‌های، سفیر قبلی روسیه سپاسگزارم و برای الکسی ددوف آرزوی توفیق دارم.»
این روز‌ها همه جا صحبت از جابه‌جایی و گم شدن مجسمه تعاملی و مکان ویژه محسن رافعی است. مجسمه‌ای که از زمان اجرا تا نصب و پس از آن حال‌وهوای خاصی به محیط و فضای دانشگاه هنر داده بود. محبوبیت این مجسمه در میان دانشجویان به حدی بود که آن را به نام‌های مختلفی می‌خوانند؛ از «گهواره دانشگاه هنر» گرفته تا «الاکلنگ» و «جای بجای» نامی که رافعی بر آن گذاشته بود.
احساس خستگی، ضعف و بی‌حالی و در کنار آن بی‌انگیزگی و ناامیدی؛ این وضعیتی است که این روز‌ها خیلی‌ها را کلافه کرده است. بخشی از آن فیزیکی است و گفته می‌شود یکی از مهم‌ترین عوارض پس از بهبودی از کرونا که گریبان افراد را می‌گیرد، احساس ضعف و بی‌حالی است؛ عارضه‌ای که تا مدت‌ها باقی می‌ماند و از آن تحت عنوان «خستگی پس از ویروس» یاد می‌شود.
بازار امروز ۱۸ تیر ۱۴۰۱ در یک ساعت ابتدایی چندان به مانند روز‌های گذشته چنگی به دل نمی‌زند و شاخص کل تنها ۰.۰۲ درصد رشد داشته است و شاخص کل هموزن نیز ۰.۱ درصد کاهش را تجربه کرده است. در این بازار، اما گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر توانسته است عملکرد خوبی را داشته باشد و نظر حقیقی‌ها را به خود جلب کند. این نماد غذایی را بخریم؟
رابطه دولت سیزدهم و مجلس یازدهم در سال جدید وارد فاز تازه‌ای شده، به طوری که این روز‌ها درخواست استیضاح ۴ وزیر در هیات رییسه دریافت و استیضاح وزیر صمت هم پس از کش و قوس‌های فراوان هفته گذشته اعلام وصول شد. بر اساس قانون هیات رییسه مجلس درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت را که ۳۴ امضا داشت به کمیسیون تخصصی صنایع و معادن ارجاع داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ