عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تمام اقدامات اولیه تحقیق و تفحص از فیلترشکن‌های پولی صورت گرفته است و به‌زودی به کمیسیون مربوط ارسال خواهد شد تا بعد از تصویب در کمیسیون در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بعد از اخبار واگذاری‌های خانوادگی و انتقاد به عملکرد اداره اوقاف، بالاخره نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه موافقت کردند. اوایل تیرماه هادی بیگی‌نژاد، نماینده ملایر، در گفتگو با اعتماد گفته بود: «به‌رغم گذشت یک سال از طرح درخواست تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف، رئیس مجلس اجازه طرح موضوع را نمی‌دهد».
نماینده مردم تفت و مبیبد با اشاره به درآمد‌های اوقاف و امورخیریه و نحوه هزینه کرد آن در سطح کشور اظهار داشت: سازمان اوقاف مشخص کند که این سازمان محل سرمایه گذاری‌های خود را کجا انجام داده است؟ چرا در جا‌های که وظیفه اش بود وظایف خود را انجام نداده و در جا‌های که ربطی به اساسنامه و تکلیفش ندارد سرمایه گذاری کرده است؟ این موضوعات باید مشخص شود.
نماینده مردم بافق در مجلس گفت: علی رغم آنکه طرح تحقیق و تفحص از تقسیمات کشوری رأی آورد، اما جلسات آن تشکیل نشده است و باید پیگیری شود.
نماینده مجلس مدعی شد؛ قالیباف مانع در دستورکار قرار گرفتن طرح تحقیق‌وتفحص از سازمان اوقاف شد
در روز‌های اخیر ماجرای واگذاری موقوفه امینی‌ها در قزوین به عروس حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف در سرخط خبر‌های ایران قرار گرفته. موقوفه‌ای با ۱۵۰ هکتار زمین و یک دادمداری هزار رأسی که قیمت اجاره ماهانه آن تنها یک میلیون تومان تعیین شده است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای نمایند مردم نیشابور و فیروزه مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی موافقت کردند.
نماینده فلاورجان با انتقاد از انتصابات اتمام شده از سوی فاطمی امین به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از فولاد اشاره کرد و گفت: بعد از افشای فساد فولاد مبارکه مدیر این مجموعه را حفظ کرد و مدیران قبلی را ارتقا داد.
رئیس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در مجلس شورای اسلامی، می‌گوید وضعیت دریاچه ارومیه، خوب نیست. روح‌الله متفکرآزاد گفته مساحت فعلی دریاچه ارومیه با مساحتِ آن در سال ۱۳۹۴ برابر است و این، یعنی دریاچه خشک نشده، اما وضعیت خوبی ندارد. این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرده که دریاچه ظرف کمتر از یک سال به تراز هیدرولوژیک خود برسد؛ اما در عین حال تاکید کرده که دستیابی به تراز اکولوژیک دریاچه، چند سال زمان خواهد برد.
نایب رئیس هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه یادآور شد: زمزمه خشکی کامل دریاچه ارومیه به گوش می‌رسد، اما هنوز به مرحله خشکی کامل نرسیده‌ایم؛ باید بپذیریم این دریاچه گاهی به عنوان ابزار‌های سیاسی مورد توجه قرار گرفته است، به گونه‌ای که در برخی از دوره‌ها با تبلیغات گسترده برای احیای دریاچه نه تنها شاهد حیات آن نبودیم بلکه زخمی عمیق از جنس سوء مدیریت بر پیکر بی جان دریاچه وارد شده، از طرفی بودجه‌ای که برای احیای دریاچه اختصاص داده شد، در جای خود هزینه نشده است.
نایب رئیس هیئت رئیسه تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه یادآور شد: زمزمه خشکی کامل دریاچه ارومیه به گوش می‌رسد، اما هنوز به مرحله خشکی کامل نرسیده‌ایم؛ باید بپذیریم این دریاچه گاهی به عنوان ابزار‌های سیاسی مورد توجه قرار گرفته است، به گونه‌ای که در برخی از دوره‌ها با تبلیغات گسترده برای احیای دریاچه نه تنها شاهد حیات آن نبودیم بلکه زخمی عمیق از جنس سوء مدیریت بر پیکر بی جان دریاچه وارد شده، از طرفی بودجه‌ای که برای احیای دریاچه اختصاص داده شد، در جای خود هزینه نشده است.
نماینده مردم کاشمر گفت: تعداد امضا‌های نمایندگان درخواست‌کننده این تحقیق و تفحص از ۳۰ عبور کرده و همچنان در حال افزایش است.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضائیه سه ماه فرصت دارد گزارش تحقیق و تفحص از فولاد را رسیدگی کند و حتماً باید با متخلفان این پرونده برخورد شود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: متأسفانه یک پیش‌نویس درباره تحقیق و تفحص از فولاد منتشر شد که به گفته رئیس هیئت تحقیق و تفحص بخشی از آن دستکاری شده بود.
سیاهکلی گفت: گزارش تحقیق و تفحص نشان داد که در فولاد مبارکه اصفهان اشکال وجود دارد و ممکن است اختلاس صورت گرفته باشد، اما این گزارش مشخص نمی‌کند که این موضوع توسط چه کسی و به چه میزان بوده، چون اساسا فرصت اینکار نبوده و تخصص لازم هم در این باره وجود ندارد.
نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس انقلابی با تحقیق و تفحص از فولاد نشان داد با فساد برخورد جدی می‌کند.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: از قوه قضائیه می خواهیم گزارش تکان دهنده تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه را فوراً پیگیری کند چراکه در غیر این صورت افکار مردم مکدر خواهد شد.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران،‌تخلفات مالی این نهاد مورد بررسی قرار گرفته و مطابق مدارک هیچ جای دفاعی برای اتاق بازرگانی وجود ندارد.
تکشا یکی از نماد‌هایی بود که در جریان معاملات روز گذشته دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ حجم مشکوک عجیبی را تجربه کرد. تکشا صعودی می‌شود؟
امروز قصد داریم تا به بررسی سهام خگستر به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد خگستر در روزهای آینده بورس است.
وحید شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با مداخله دولت و عدم اجازه برای افزایش بیش از ۲۵ درصدی بهای اجاره، این موضوع به نوعی موجبات ایجاد بازار غیر رسمی و سیاه را فراهم خواهد آورد، به بیان دیگر در بنگاه و بر روی کاغذ مالک و مستاجر با توجه به نرخ‌نامه دولت یک عددی را توافق می‌کنند، اما در مقابل نیز مالک مبلغ بیشتری را برای اجاره طلب خواهد کرد که این موضوع زیر میزی را در جامعه رواج خواهد داد.
امروز بیستم اردیبهشت ماه، مصادف با «سه‌شنبه‌های نظارتی» مجلس که قرار است نمایندگان در صحن علنی مجلس طبق روال، موارد نظارتی ازجمله سوال از وزرا و تحقیق و تفحص را در دستور کار خود قرار دهند با حضور وزیر امور خارجه و پاسخگویی وی در پشت تریبون مجلس درباره موضوعاتی همچون سدسازی ترکیه روی رودخانه‌های دجله و ارس آغاز به کار کرد.
یکی از نمایندگان مجلس در جریان بررسی تحقیق و تفحص از وزارت نیرو تا حدی عصبانی شد که چیزی نمانده بود میکروفون خود را از جا درآورد!
بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ اولین موضوعی بود که امروز در دستورکار امروز صحن قرار داشت که اجرای آن با موافقت ۱۶۱ نماینده حاضر در جلسه همراه شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ