سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت:کمیسیون تلفیق با پیشنهادات دولت در زمینه افزایش مالیات بر ارزش افزوده به جهت آثار تورمی که بر مردم تحمیل می‌شود، مخالفت کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون با پیشنهاد دولت مبنی بر محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵ سال آخر مخالفت کرد.
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: این کمیسیون با پیشنهاد دولت مبنی بر محاسبه حقوق بازنشستگی کارکنان دولت بر اساس ۵ سال آخر مخالفت کرد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۳ دقیقه با حضور ۲۱۲ نماینده آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه پرداختند.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، 7 اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت 8 و 13 دقیقه با حضور 212 نفر از نمایندگان آغاز شد.قرار است امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه بپردازند.
در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۲، دولت با پیشنهاد کمیسیون تلفیق درخصوص نحوه تخصیص اعتبارات پروژه‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین برخط شدن پرداختی‌های وزارت اقتصاد مخالف بود و بعد از رای آوردن این پیشنهاد مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه برخی معاونان و مدیران این سازمان به نشانه اعتراض صحن کمیسیون تلفیق را ترک کردند و در هنگام بررسی تبصره۱۲ که درخصوص حقوق و دستمزد بود، نماینده دولت در صحن مجلس حضور نداشت.
در لایحه بودجه ۱۴۰۲ در کمال تعجب حکم شفافیت‌زا و مهم در زمینه مقابله با فساد و ناکارآمدی از تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ توسط سازمان برنامه و بودجه حذف شده است و این امر سبب شده است که نمایندگان مجلس نسبت به بازگرداندن این حکم در کمیسیون تلفیق اقدام کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز؛ یکشنبه به بررسی گزارش شور اول کمیسیون تلفیق پیرامون کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور پرداختند و پس از شنیدن دفاعیات رییس‌جمهور و اظهارات موافقان و مخالفان آن را به تصویب رساندند.
در جلسه عصر امروز نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق ابتدا توضیحات و دفاعیات میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه را استماع کردند. سپس نمایندگان مخالف و موافق نظراتشان را بیان کرده و سپس درباره کلیات رای گیری شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران درباره اصلاحیه بودجه شهرداری تهران توضیحاتی ارائه داد.
ولی اسماعیلی، نماینده گرمی و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش حقوق کارکنان دولت ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است. البته این پیشنهاد دولت است و با وضعیت فعلی اقتصاد در کمیسیون تلفیق تغییراتی روی میزان افزایش حقوق کارکنان دولت صورت می‌گیرد.
با مخالفت نمایندگان برای ارجاع مصوبات مجلس درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه به مجمع تشخیص مصلحت، مقرر شد که نمایندگان پیشنهادات اصلاحی خود را درباره این طرح ارائه کنند.
مسعود میرکاظمی اظهار کرد: دولت از اول شهریور گفته بود حقوق‌ها افزایش یابد که در مجلس قرار بر اول مهر شد که اینجا صرفه جویی شد. بخش‌هایی در صحن اضافه شد که مورد مخالفت ما و کمیسیون (برنامه و بودجه) بود و درخواست دولت این بود که حذف شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از مخالفت اعضای این کمیسیون با تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پتروشیمی الوند خبر داد.
مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور گفت: موضوع تأسیس حزب ایران قوی در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی و در نهایت با اصل تأسیس این تشکل سیاسی مخالفت شد.
مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور گفت: موضوع تأسیس حزب ایران قوی در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی و در نهایت با اصل تأسیس این تشکل سیاسی مخالفت شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه احیای وزارت بازرگانی هزینه‌بر و زمان‌بر است، گفت: اکثریت کمیسیون صنایع با احیای وزارت بازرگانی مخالف هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در جلسه کمیسیون آموزش مجلس، دلیل مخالفتش با بومی‌گزینی دانشجویان و اساتید را اعلام کرد.
ابراهیم اشکش سرمربی استقلال ملاثانی مدعی شد که نام تیم او به پرسپولیس خوزستان تغییر نخواهد کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کند نمی‌شود انتظار داشت که تنها ۴ قلم کالا گران شود، هرکسی که این حرف را گفته اشتباه کرده است.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یک رأی استمزاجی گرفتیم و فقط یک نفر از اعضای کمیسیون با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی موافق بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنده مخالف تفکیک وزارت صمت و تشکیل مجدد وزارت بازرگانی هستم و به جای آن باید وزارت صمت از حوزه بنگاه‌داری خارج شود.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار | دلالی کارت ملی رونق گرفت، ده اتفاق مهم برای بورس امروز چهارشنبه، افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی نماد بانکی، صنایع پیشتاز بورس کدامند؟، عملکرد ۱۲ ماهه شرکت‌های زیادی بر روی کدال نشست، نماد سرمایه‌گذاری‌های استانی سهام عدالت در بورس چرا و تا چه تاریخی تعلیق شدند؟، عرضه اولیه بعدی بازار سرمایه کدام نماد است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
اختصاص وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن موضوع تازه‌ای نیست که برخی رسانه‌ها به آن پرداخته اند. اما در مورد پرداخت این تسهیلات از سوی بانک ها، برخی کاربران ادعا دارند که هیچ بانکی فعلا در سراسر کشور با وثیقه گذاشتن یارانه و و دیگر تضامین وام ۲۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن پرداخت نمی‌کند.
وکلای ملت در نشست امروز صحن ضمن انتخاب ۳ نفر از حقوقدانان جدید شورای نگهبان به اصلاح سازوکار توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی استان‌ها در قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداختند که گامی در جهت توزیع عادلانه اعتبارات این بخش و توسعه مناطق محروم کشور محسوب می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ