مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از برنامه بهره‌برداری متروی تهران-پرند به طول ۱۹ کیلومتر در هفته دولت خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر نگاهی به نقشه مترو تهران ۱۴۰۲ بیندازید، متوجه خواهید شد که ایستگاه‌هایی که هنوز افتتاح نشده را با علامت دایره قرمز مشخص کرده‌اند. البته بیش از ۸۰ درصد ایستگاه‌های مترو شهر تهران فعال بوده و روزانه مسافران بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند. به هر حال، در خط ۱ مترو، ایستگاه‌های واوان و شهر پرند غیرفعال هستند.
پنکیک پرنده عجیب می توانست به بیشینه سرعت 222 کیلومتر بر ساعت دست یابد و تا 5 هزار پا (1500 متر) اوج بگیرد.
عقاب جنگی از بزرگترین و قدرتمندترین شکارچیان قاره آفریقا است. طول بال این پرنده باشکوه تا ۲.۶ متر می‌رسد و با وزن ۶ کیلوگرم با پر‌های تیره و تاج متمایز قابل تشخیص است. پر‌های سفید شکم دیگر ویژگی متمایز این شکارچی بی‌نظیر است.
تراتورنیس یک پرنده شکاری بزرگ در آمریکای شمالی بود. این پرنده ماقبل بال‌هایی به طول ۳ متر داشته است. تراتورنیس موجوداتی به اندازه یک خرگوش کوچک شکار می‌کرد و آن‌ها را به طور کامل می‌بلعید.
واقعیت آن است که سفر در زیر آب بسیار خطرناک است. بازای هر 10 متر سفر زیر سطح اقیانوس فشار به میزان یک اتمسفر افزایش می یابد. اتمسفر واحد اندازه گیری ای است که 14.7 پوند بر اینچ مربع است. در نتیجه، سفر به چلنجر دیپ یا عمیق ‌ترین نقطه‌ جهان می تواند یک وسیله نقلیه دریایی را تحت فشاری قرار دهد که معادل وزن 50 هواپیمای جامبوجت است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: خط برگشت جز مهم ترین موضوعات اجرایی کار پروژه مترو پرند بود که اکنون تکمیل شده است.
مارهای پرنده بلند و نازک هستند و سرهای کشیده دارند. طول آنها ممکن است به 90 الی 120 سانتی متر برسد. مردمک‌های آن به شناسایی و تخصیص اطراف آن ها کمک می‌کند، زیرا افقی و کلیدی شکل هستند. معمولاً دارای سری صاف و سبز با چانه کرم یا صورتی رنگ و دم بسیار بلند هستند. نیش‌های آن‌ها نسبت به اندازه بدن مار نسبتاً بزرگ‌تر است.
متروی تهران به منظور تسهیل در تردد نمازگزاران به محل اقامه نماز عید در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، سرویس‌دهی در تمام خطوط مترو را افزایش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از سرویس‌دهی رایگان در خطوط هفت‌گانه مترو تهران و حومه در روز عید سعید فطر خبر داد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از سرویس‌دهی ویژه به راهپیمایان و نمازگزاران در روز جهانی قدس خبر داد.
طول این هواپیما ۳۵ متر، ارتفاع آن ۱۰ متر و طول بال‌های آن حدود ۳۰ متر است. سرعت EP-۳ E به ۴۱۱ نات (۱۸۵۲ کیلومتر در ساعت) و سقف پروازی آن به ۸ هزار و ۵۰۰ متر می‌رسد. EP-۳ E قادر است بیش از ۱۲ ساعت پرواز کند.
عضو شورای شهر تهران گفت: لازم است هرچه سریع‌تر شهرداری با وزارت راه و شهرسازی جلسه‌ای با قید فوریت درباره مترو هشتگرد برگزار کند تا این موضوع تعیین تکلیف شود.
افزایش قیمت بلیت مترو به طور متوسط با طرح شناوری که در شورا تصویب شد، ۲۵ درصد است که شامل ۱۰ درصد تخفیف در زمان های غیرپیک و ۱۰ درصد نیز تخفیف برای شارژ بلیت غیرحضوری است به طوری که در برخی ساعات با خرید بلیت مترو تا ۲۰ درصد تخفیف شامل حال مسافران مترو می شود.
زرافه‌های تازه متولد شده تقریباً ۶ فوت (۱.۸ متر) قد و ۲۲۰ پوند (۱۰۰ کیلوگرم) وزن دارند. زرافه مادر که تنها پاهایش حدود ۶ فوت طول دارد، ایستاده زایمان می‌کند، بنابراین گوساله باید یک سقوط طولانی به زمین را تجربه کند. شگفتی آنجاست که در عرض یک ساعت پس از زایمان گوساله روی پا‌های خود می‌ایستد.
شعاع زمین ۶۴۰۰۰۰۰ متر (۶۹۹۹۱۲۵ یارد) است. اگر همه این مقادیر را حل کنید و M ۱ را به دست آورید، متوجه می‌شوید که جرم زمین ۶،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ کیلوگرم (۶×۱۰۲۴ کیلوگرم یا ۱.۳×۱۰۲۵ پوند) است.
یک خودروی پرنده با ظرفیت ۲ نفر در ژاپن پرواز آزمایشی انجام داد. این خودرو به ارتفاع ۳۰ متری زمین رفت و مسافت ۴۰۰ متر را طی کرد.
فرمانده مسؤول ساقط کردن بالون چینی به خبرنگار پولیتیکو گفت که بالون تا ۲۰۰ فوت (۶۱ متر) ارتفاع داشت و محموله‌ای بیش از چند هزار پوند حمل می‌کرد. این ژنرال نیروی هوایی آمریکا اضافه کرد که بالون به طور بالقوه مواد منفجره حمل می‌کرد تا در صورت لزوم «بالون را منفجر و نابود کند.»
این خودروها به‌ویژه خودروهای سنگین مقصر اصلی حجم قابل‌توجهی از آلودگی هوای تهران هستند. موضوع حائز اهمیتی که با توسعه حمل‌ونقل پاک و عمومی قابل حل است. افزودن اتوبوس‌‌‌های دیزلی به ناوگان حمل‌ونقل و خودداری از نوسازی این ناوگان مشکل تهران را حل نمی‌‌‌کند. در این زمینه اقداماتی برای توسعه مترو در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به مترو پرند، اسلامشهر و ورامین اشاره کرد.
Chrysopelea paradisi یا همان مار درختی بهشتی که در جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کنند، بعد از اینکه خود را از شاخه‌های درختان پرتاب می‌کنند، بدن خود را صاف می‌کنند تا بیشتر آیرودینامیک شوند، سپس با یک الگوی خاص موجی ایجاد می‌کنند و می‌توانند در یک پرواز تا ۲۵ متر اوج بگیرند.
مجری خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند گفت:حدود ۴ کیلومتر ازمسیر برگشت خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند ریل‌گذاری شده است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به احداث ۱۶ ایستگاه ناتمام در خطوط ۶ و ۷ طی امسال و سال آینده گفت: پیگیر راه‌اندازی کامل خط مترو تهران ـ پرند تا پایان سال جاری هستیم.
Alef Model A که در سن متئو کالیفرنیا ساخته شده است، یک وسیله نقلیه کاملا الکتریکی با بدنه‌ای مشبک است که هشت ملخ را در خود جای داده است.
نشست بررسی آخرین وضعیت واگذاری ۲۷ هکتار از اراضی شهر پرند جهت تأمین منابع مالی کارهای باقی‌مانده خط مترو این شهر برگزار شد.
چین اخیرا پروژه ای را روی ۸ خودرو آزمایش کرده است که با استفاده از جریان مغناطیسی ۳۵ سانتی متر از زمین فاصله گرفته وسرع حرکتشان تا ۲۴۰ کیلیومتر برساعت می رسد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ