صنعت سبز متکی بر هیدروژن یک مطالعه موردی در مور ظرفیت بالقوه بهتر و بدتر برای دوران تازه اقتصادی ما می‌باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و وزارت نفت برای اجرای ۳ پروژه کلان توافق‌نامه همکاری امضا کردند.
طبق برآورد دانشمندان تا پنج میلیارد سال دیگر، با اتمام منابع هیدروژن خورشید، ستاره بزرگ منظومه شمسی، کره زمین و دیگر سیارات سر راهش را می‌بلعد.
طبق برآورد دانشمندان تا پنج میلیارد سال دیگر، با اتمام منابع هیدروژن خورشید، ستاره بزرگ منظومه شمسی، کره زمین و دیگر سیارات سر راهش را می‌بلعد.
طبق گزارش‌های «تاپ گیر»، ایده مفهومی N Vision ۷۴ را در ابتدا تیم مدیریت ارشد هیوندای مطرح کرده‌اند، که این مساله احتمالا می‌تواند راه رسیدن به نسخه تولیدی را کوتاه‌تر کند.
دو شرکت فناوری برای تسریع تجاری‌سازی فناوری تولید هیدروژن سبز و گرافن، توافق‌نامه‌ای امضا کردند.
ویژن ۷۴ به جای پیشرانه برقی، از قوای محرکه سلول سوختی هیدروژن بهره می‌برد. در عقب این خودرو دو پیشرانه برقی تعبیه شده است که در مجموع بیش از ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارند و در کنار این دو پیشرانه، یک باتری ۶۲ کیلووات ساعتی و همچنین قوای هیدروژنی ۹۵ کیلوواتی قرار گرفته است.
مهندسان موسسه EPFL یک راکتور خورشیدی به شکل بشقاب ماهواره ساخته و آزمایش کرده اند که می تواند از نور خورشید و آب گاز هیدروژن تولید کند.
یک استارتاپ سوئیسی موسوم به Destinus در حال توسعه یک جت مسافربری با نیروی هیدروژن است که می‌تواند زمان سفر از اروپا به استرالیا را در مقایسه با پرواز‌های ۲۰ ساعته کنونی به کمی بیش از چهار ساعت کاهش دهد.
هواپیمایی با ۴۰ صندلی مسافربری با سوخت هیدروژن به مدت ۱۵ دقیقه پرواز کرد و به ارتفاع ۳۵۰۰ پا از سطح دریا رسید.
شرکت‌های پتروشیمی برای تولید هیدروژن در ایران همسو با روند جهانی تولید این سوخت سرمایه‌گذاری می‌کنند.
برجستگی‌های خورشیدی متشکل از هیدروژن و هلیوم هستند و با خارج شدن از جو خورشید، پلاسما آزاد می‌کنند. درحالی‌که در مورد علت این پدیده سردرگمی‌هایی وجود دارد، اما می‌تواند مربوط به معکوس شدن میدان مغناطیسی خورشید باشد.
محققان دانشگاه آدلاید اعلام کردند از آب دریای تصفیه نشده سوخت هیدروژن پاک تولید کرده اند.
چین، قطاری با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت راه‌اندازی کرده است که از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کند.
یک هواپیمای مجهز به موتور هیدروژن-برقی به نام « دورنیر۲۲۸» برای نخستین بار در انگلیس پرواز آزمایشی موفقیت آمیز انجام داد.
یک دانه‌ی برف از آب یخ‌زده ایجاد می‌شود، بنابراین دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن (H۲O) دارد. مولکول‌های آب شکل V هستند، پس وقتی با هم هم‌تراز شده و یخ بزنند، یک شکل شش‌گوش به وجود می‌آید. وقتی مولکول‌های آب بیشتری به یک دانه برف اضافه شوند، به صورت مساوی به شش‌گوش اضافه می‌شوند، بنابراین شکل دانه برف تغییر نمی‌کند، اما اندازه‌ی آن بزرگ‌تر می‌شود.
توافقات بین دو طرف شامل بخش‌های انرژی سبز، هیدروژن سبز، فتوولتائیک خورشیدی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل، لجستیک، صنایع پزشکی، مسکن و ساخت و ساز است.
ایرباس مشغول مهندسی مخزن های ذخیره هیدروژن برودتی نوین برای هواپیماهایی در آینده است که با هیدروژن مایع پرواز می کنند. چنین مخزنی هیدروژن را باید در دمای ۲۳۵- درجه سانتیگراد حفظ کند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جزییات حادثه نشت گاز سولفید هیدروژن در پتروشیمی چوار را تشریح کرد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جزییات حادثه نشت گاز سولفید هیدروژن در پتروشیمی چوار را تشریح کرد.
گروهی از کارشناسان دانشگاه منچستر به رهبری امیر کشمیری، محقق ایرانی مشغول توسعه فناوری نوینی هستند تا از زباله هیدروژن را به شیوه ای کارآمد بازیافت کنند.
محققان استرالیایی نمونه اولیه یک سیستم مقاوم سازی را به کار گرفته‌اند که استفاده از موتورهای دیزلی را با ۹۰ درصد هیدروژن ممکن می‌کند.
چندین کشور اروپایی استراتژی‌هایی را برای هیدروژن ایجاد کرده‌اند که امیدوار کننده‌ترین جایگزین برای سوخت‌های فسیلی در بسیاری از فرآیندهای صنعتی است. آلمان در حال راه اندازی شرکت شبکه واسطه هیدروژن به اختصار (hint. co) است که یک مرکز تجارت جهانی برای محصولات هیدروژن و مشتق شده از هیدروژن است.
محققان روشی نوین برای استخراج آب از هوا ابداع کرده اند تا هیدروژن بسازند.
چربی‌های ترانس مصنوعی با پمپاژ هیدروژن به روغن‌های غیراشباع مانند روغن سویا و ذرت، ساخته می‌شوند تا آن‌ها را به چربی‌های جامد تبدیل کنند. آن‌ها در بسیاری از غذا‌های فراوری شده مانند مارگارین، میان‌وعده‌ها و محصولات پخته شده بسته‌بندی شده وجود دارند. با این حال، مطالعات نشان داده است که مصرف چربی ترانس باعث التهاب می‌شود و آثار منفی بر سلامت قلب دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ