برجستگی‌های خورشیدی متشکل از هیدروژن و هلیوم هستند و با خارج شدن از جو خورشید، پلاسما آزاد می‌کنند. درحالی‌که در مورد علت این پدیده سردرگمی‌هایی وجود دارد، اما می‌تواند مربوط به معکوس شدن میدان مغناطیسی خورشید باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم ملی بسکتبال زنان ایران به نیمه نهایی مسابقات کاپ آسیا صعود کرد.
به گل نشستن دسته جمعی وال ها در استرالیا و نیوزیلند غیر معمول نیست. دانشمندان هنوز دلیلی برای این رفتار وال‌ها پیدا نکرده اند.
یک مقبره عجیب در مکزیک با حدود ۱۶۰۰ سال قدمت باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرد. این مقبره در بقایای شهر تاریخی زاکاتکاس در دل جنگل‌های بارانی مکزیک که پروژه کاوش در آن از دهه ۵۰ میلادی آغاز شده، کشف شد.
یک تیم کوچک از جزایر فارو توانست با حذف قهرمان مجارستان به دور بعدی مقدماتی لیگ قهرمانان صعود کند.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
دانشمندان برای بررسی محل زندگی مورچه‌ها، ۱۰ تن سیمان را در مدت سه روز داخل یک کلونی متروکه تزریق می‌کنند تا ساختار پیچیده‌ی آن را مشاهده کنند. منبع: آخرین خبر
دانشمندان گزارش دادند که درست مانند انسان‌ها، میمون‌ها نیز قادر به مشورت پیچیده و تصمیم‌گیری دقیق هستند. به طور خاص، برای اولین بار، این مطالعه نشان می‌دهد که میمون‌ها می‌توانند عمیقاً در مورد یک مشکل فکر کنند و عوامل مختلفی مانند هزینه‌ها، پیامد‌ها و محدودیت‌ها را در نظر بگیرند و در نهایت به یک نتیجه مطلوب برسند.
Occultus در زمان ایجاد خود، توجه گسترده دانشمندان و مخترعان را به دلیل قابلیت‌های بی نظیر خود در مقایسه با سایر ربات‌های عصر خود به خود جلب کرد. علاوه بر این که یک شگفتی تکنولوژیکی است، همچنین به عنوان یک تأثیر مهم بر هوش مصنوعی مدرن عمل کرد و الهام بخش دیگران برای دنبال کردن نوآوری و پیشرفت بیشتر در این زمینه بود.
برخی از مورخان و شیمیدانان در حال بازسازی عطری هستند که احتمالا کلئوپاترا از آن استفاده می‌کرده است. آن‌ها این کار را با بررسی دستورالعمل‌های ثبت شده در متون مصری و کتیبه‌های روی دیوار‌های معابد انجام می‌دهند.
اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پیام واضح همایش شب گذشته این بود که جریان علمی، پژوهشی و فناوری هسته‌ای در ایران، جریانی قدرتمند است و پیام‌آور صلح، مودت و دوستی است.
با تجزیه و تحلیل صدا‌هایی که نهنگ‌ها تولید می‌کردند، دانشمندانی که روی این مطالعه کار کردند دریافتند که نهنگ‌ها از این قابلیت در صدای خود بیشتر استفاده می‌کنند. این به آن‌ها امکان دسترسی به فالستو را می‌دهد، که به آن‌ها امکان می‌دهد سوت‌های بلند خود را در محدوده صدای سینه‌ای و آوازی که محل ایجاد این پژواک است بسازند.
بسیاری از دانشمندان بر این باورند که ویروس کرونا SARS-CoV-۲ از خفاش‌ها، به طور مستقیم و یا از طریق میزبان‌های واسطه در بدن سایر موجودات، به انسان‌ها منتقل شده است.
علم شبیه سازی هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. اما با این وجود بسیاری از دانشمندان معتقدند که فعلا مسئله زمان است و احتمالا خیلی زود حیوانات منقرض شده دوباره می‌توانند روی زمین راه بروند.
دانشمندان پیامی را از طریق یک تونل فضا - زمان منتقل می‌کنند و به پیشرفتی در مکانیک کوانتومی دست می‌یابند. این رفتار شگفت انگیز همان چیزی است که در واقع بین دو سیستم درهم تنیده ایجاد شده در این آزمایش اتفاق می‌افتد. اگر به معادل هولوگرافیک آن فکر کنیم می‌توان آن را راحت‌تر درک کرد: پیام آلیس توسط کرم چاله بلعیده شده و در انتهای دیگر به باب تحویل داده می‌شود
دکتر کلودیا ویلکه از دپارتمان روانشناسی دانشگاه یورک، گفت: ما شامپانزه‌ای بالغ را مشاهده کردیم که به مادرش برگی را نشان می‌داد که در حال نظافت بود، نه به این دلیل که می‌خواست او کاری با برگ انجام دهد، بلکه به احتمال زیاد به این دلیل که می‌خواست او نیز به برگ نگاه کند.
مریخ یکی از سیاراتی است که بسیار مورد توجه دانشمندان قرار گرفته و بشر همواره به دنبال اسکان در آن است. تاکنون عملیات‌های بسیاری برای کاوش مریخ و زمینی‌سازی آن انجام شده و دانشمندان معتقدند که مریخ برای اسکان بشر مناسب است.
دانشمندان فیزیک ساختار جدیدی را در لایه محافظتی ژنتیکی کشف کردند که می‌تواند در افزایش عمر انسان نقش بسزایی داشته باشد.
در یک مطالعه جدید دانشمندان به بررسی پوشش گیاهی زیر اقیانوس‌ها پرداختند و به شگفت انگیزی متوجه شدند که جنگل‌های زیر اقیانوس مساحتی دو برابر کشور هند دارند.
دانشمندان می‌گویند که حلقه‌های شگفت انگیز زحل بسیار جوان هستند، اما این موضوع همیشه به عنوان یک معمای چالش برانگیز مطرح بوده است.
این تحقیق ممکن است تصویر ما از غول‌های یخی را تغییر دهد. غول‌های یخی نظریه‌ای است که توسط برخی دانشمندان به‌عنوان یکی از رایج‌ترین شکل‌های سیارات فراخورشیدی درباره سیاره‌های خارج از منظومه شمسی ارائه شده است.
دانشمندان اخیرا موفق به ساخت نمونه اولیه دستگاهی شدند که می‌تواند از رطوبت موجود در هوا سوخت هیدروژنی تولید کند.
ستاره R۱۳۶a۱ بزرگترین ستاره شناخته شده تاکنون در کیهان ماست، اما واضح‌ترین تصاویری که اخیراً از این ستاره بدست آمده، بینش شگفت انگیزی به دانشمندان داده است. قبلا تصور می‌شد که این ستاره حدود ۲۵۰ تا ۳۲۰ برابر بزرگتر از جرم خورشید خودمان است، اما تخمین‌های جدید نشان می‌دهد که این عدد تنها چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ برابر جرم خورشید ماست.
دانشمندان با استفاده از نمونه‌های خاک مریخی و نمونه‌های مشابه توانستند گیاه یونجه را کشت کنند و سپس با افزودن آن به خاک مورد نظر به نوعی کود برسند که به سادگی توانستند در آن گیاهان خوارکی مانند شلغم، تربچه و کاهو که به طور معمول کاشت ساده‌ای دارند، پرورش دهند. نتایج شگفت انگیز بود، زیرا این گیاهان خوراکی به خوبی در خاک غنی شده با یونجه رشد کردند.
دانشمندان آمریکایی با بررسی فرآیند رشد پرندگان در درون تخم، دریافتند که این موجودات در مراحل اولیه این دوره از رشد شباهت بسیار شگفت انگیزی با دایناسور‌ها دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ