کره‌شمالی از اقدام مشترک آمریکا و کره‌جنوبی برای ایجاد کارگروه مشترک علیه این کشور انتقاد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی امنیت ملی آمریکا در سخنانی مدعی شد: «بایدن» بدون پیش‌شرط آماده دیدار با رهبر کره‌شمالی است!
رهبران سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در اجلاس کمپ دیوید در ایالت مریلند در توافقی متعهد شدند رزمایش دریایی مشترک سالانه را در حوزه‌های مختلف برگزار کنند.
کره‌شمالی از ورود هوایپمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی این کشور خبر داد.
وزیر دفاع کره‌شمالی امروز در سخنانی تصریح کرد: اقدامات آمریکا ثابت کرد که حل مسائل شبه‌جزیره کره از طریق گفتگو غیرممکن است.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد: در صورت لزوم، کره‌شمالی و روسیه را تحریم می‌کنیم.
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که یکی از اهداف سفر وزیر دفاع روسیه به کره‌شمالی، تامین تسلیحات بوده است!
خواهر رهبر کره شمالی امروز با رد پیشنهادات مذاکره از سوی واشنگتن و توصیف آن به‌عنوان یک ترفند؛ هشدار داد: آمریکا از هر «اقدام احمقانه» علیه پیونگ‌یانگ خودداری کند.
وزرای خارجه آمریکا و کره‌جنوبی بر ضرورت همکاری چین در موضوع خلع‌سلاح کره‌شمالی تاکید کردند.
منابع خبری در کره‌جنوبی اعلام کردند برای نخستین بار طی ۶ سال اخیر در پی آزمایشات موشکی اخیر کره‌شمالی، یک فروند زیردریایی هسته‌ای آمریکا در سواحل بوسان پهلو گرفته است.
کیشیدا اولین سفر خود را به واشنگتن از زمان انتخابش در اکتبر۲۰۲۱ انجام داد و یک ماه پس از آن بود که دولت کیشیدا برنامه‌هایش را برای تقویت قابلیت‌های نظامی و افزایش قابل توجه هزینه‌های نظامی در مواجهه با افزایش قدرت چین و آزمایش‌های مکرر موشکی کره‌شمالی اعلام کرد.
یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز اعلام کرد: آمریکا و کره جنوبی به استفاده کره‌شمالی از سلاح اتمی پاسخ هماهنگ و مؤثر می دهند.
نماینده ویژه کره‌ جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره امروز به همراه همتایان خود از ژاپن و آمریکا به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی واکنش نشان دادند.
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا خبر داده است که این کشور مجموعه جدیدی از تحریم‌های ضد کره‌شمالی را پس از آزمایش‌های موشکی اخیر در پیش گرفته است.
آزمایش موشکی کره شمالی در حالی انجام شده است که آمریکا و کره جنوبی مشغول برگزاری یک رزمایش هوایی گسترده در شبه جزیره کره هستند.
رهبر کره‌شمالی با تأکید بر این‌که کره‌شمالی مصمم به تقویت توان هسته‌ای خود است، گفت که این کشور علاقه‌ای به گفت‌وگو با آمریکا ندارد.
کره شمالی روز شنبه در واکنش به انتقادات آمریکا و متحدانش اعلام کرد آزمایش‌های موشکی این کشور جنبه دفاعی دارند.
وزارت دفاع ژاپن امروز در بیانیه ای از تداوم رزمایش نظامی مشترک آمریکا و این کشور به بهانه آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی خبر داد.
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.
بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن امروز در تماسی تلفنی در خصوص آزمایش موشکی اخیر کره شمالی رایزنی کردند.
آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره آزمایش موشکی اخیر کره‌ شمالی درخواست کرد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز بدون اشاره به تحرکات خصمانه آمریکا در شبه جزیره کُره اعلام کرد: کره‌شمالی باید برنامه هسته‌ای و موشکی خود را کنار بگذارد!
آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر از سوی کره‌شمالی، از رزمایش‌ های مشترک این کشور با کره‌جنوبی و ژاپن خبر داد.
این پرتاب‌های موشکی اندکی پس از آغاز رزمایش مشترک چهار روزه آمریکا و کره جنوبی که روز گذشته جهت آمادگی برای آموزش میدانی «اولشی فریدم شیلد» که قرار است از ۲۲ اوت تا اول سپتامبر انجام شود، اتفاق افتاد.
چین به عنوان قدرت اقتصادی، روسیه به عنوان قدرت نظامی و ایران-کره‌شمالی به عنوان قدرت‌های منطقه‌ای بدل به نقطه تمرکز آمریکا در حوزه سیاست خارجی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ