وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توصیه ما این است که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید همیشه سلامت لازم در مراکز اقامتی وجود داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
واعظی دبیر نظارت بر اماکن میراث فرهنگی دادسرای مرکز استان اعلام کرد: یک واحد بومگردی در منطقه الولک به علت برخی ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه عفاف و حجاب پلمب و برای تشکیل پرونده قضایی این واحد متخلف اقدام شد.
بازرسان استاندارد در جریان بازرسی‌های خود در تابستان امسال و در ادامه طرح نظارتی ضربتی تابستانه، ۱۰ شهربازی و مرکز تفریحی آبی غیر استاندارد را در سطح استان تهران پلمب کردند.
کارشناسان استاندارد با بازرسی از بوستان‌های مسکن مهر و «ندایی» واقع در اسلام‌شهر، «رنگین‌کمان» و «حافظ» واقع در اندیشه، «استاد شهریار» واقع در نسیم‌شهر، «شهدای گمنام» واقع در تهرانسر و شهربازی «ایما» واقع در آبشار تهران، تجهیزات تفریحی فاقد گواهینامه بازرسی سالیانه معتبر در این اماکن را پلمب کردند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از سرپرست مرکز حقوقی شهرداری خواست تا علیه ناشران خبر کذب «پلمب خانه اندیشمندان علوم انسانی» طرح دعوی قضایی کند.
یک وکیل دادگستری درباره مفاد قانونی پلمب مراکز تجاری به دلیل بی حجابی توضیحاتی داد.
مولاوردی گفت: چنین رفتاری در خصوص مسئله حجاب و پلمب مراکز کسب و کار، دقیقا بار مسئولیت را بر دوش صنوف انداخته و با فرافکنی از دستگاه‌هایی که در قانون مصوب ۸۴ راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، وظایف متعددی دارند-به ویژه نهادهای فرهنگی-سلب مسئولیت می‌کند. در حالی که مسئولیت رعایت حجاب و تذکر و یا پیگیری آن با کسبه نبوده و این قشر، مسئولیت حرفه‌ای و صنفی خودشان را دارند.
به دستور اداره اماکن، یکی از مراکز تجاری تهران روز سه شنبه پنجم اردیبشهت ۱۴۰۲ به دلیل عدم رعایت حجاب و شئونات پلمب شد.
جوکار خاطرنشان کرد: وزیر کشور عنوان کرد که بعد از تذکر پیامکی، در صورت اصرار فرد بر عدم رعایت حجاب در مراکز خدمات عمومی، به این قبیل افراد خدمتی ارائه داده نمی‌شود و در صورت اصرار افراد به عدم رعایت حجاب پس از این مرحله موضوع برای بررسی بیشتر به قوه‌قضائیه ارسال خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: متصدیان و مجموعه حراست فروشگاه‌ها و اماکنی که به هر نحو ارائه خدمت می‌کنند، شرعا و قانونا مکلفند از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در چارچوب قانون به‌صورت لسانی تذکر می‌دهند، حمایت کنند، در غیر اینصورت وفق مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.
دادستان گلستان: اگر از ضابطان قضایی گزارشی بیاید که در پاساژی بی حجابی هست و تذکر دادیم و عمل نکردند، برای پلمب آن مرکز خرید، به هیچ عنوان تردید نمی‌کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول گفت: در روزهای گذشته فیلمی مبنی بر هنجارشکنی برخی از گردشگران در دزفول منتشر شده بود که بدنبال آن یک نفر دستگیر و اقدامات لازم برای نفرهای دخیل دیگر در این موضوع انجام خواهد شد.
کارشناسان مرکز بهداشت قم به منظور پیشگیری و مبارزه با کالا‌های غیر بهداشتی و غیر مجاز موجود در بازرسی از یک قنادی سطح شهر مقادیری از شربت آلومینیوم ام جی اس کشف و ضبط کردند.
روابط عمومی دادگستری مازندران در اطلاعیه‌ای آورده است: در پی انتشار فیلم رقص خانم‌های بدون حجاب در این واحد تفریحی که در ماه مبارک رمضان انجام و در فضای مجازی منتشر شد؛ این مرکز تفریحی پلمب شد.
سفر وزیر میراث فرهنگی به استان خوزستان، اعلام برنامه‌های تهرانگردی، باز شدن مراکز گردشگری پلمپ شده و توزیع بسته‌های سفر به مسافران ازجمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
اهواز- دادستان مرکز خوزستان گفت: به منظور حفظ ایمنی و سلامت مسافران پل طبیعت اهواز تا اطلاع ثانوی پلمب و بسته شد.
وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توصیه ما این است که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی باید همیشه سلامت لازم در مراکز اقامتی وجود داشته باشد.
معاون گردشگری کشور گفت: از نخستین ساعاتی که مشکلاتی برای برخی از مراکز گردشگری رخ داد با حفظ ارزش‌ها و تضمین سلامت اجتماعی پیگیر رفع آن شده‌ایم.
رجبی گفت: همچنین پاساژ یا مرکز خرید نارون هم به خاطر عدم رعایت شئونات اخلاقی اخطاریه دریافت کرده و بنر اخطار برای رعایت شئونات اسلامی بر سردر این مجتمع تجاری نصب شده است.
مشهد ـ مدیر سلامت کار و محیط معاونت‌ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۴ مرکز تهیه و توزیع غذا در خراسان رضوی به دلیل شدت تخلفات پلمب شده که ۲۲ مورد از آن در مشهد به ثبت‌ رسیده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به رویکرد این سازمان در حوزه آموزش شهروندی و پیشگیری گفت: این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گرفته است.
شهردار منطقه ۵ تهران از در آستانه پلمب قرار گرفتن مرکز تجاری–اداری «ب» واقع در ضلع شمال غرب پونک در منطقه ۵ تهران به‌دلیل ناایمن بودن خبر داد.
مرکز رسانه قوه قضاییه با تائید این خبر اعلام کرد: «در پی همراهی با گروه‌های ضدانقلاب در فضای مجازی در راستای اخلال در آرامش و کسب و کار بازار، دستور قضایی برای پلمپ گالری جواهرآلات نور واقع در مجتمع روماسنتر صادر شد.»
اهواز- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: در حوزه صنایع جانبی کشتارگاه، دستور پلمب چند قسمت آن تا رفع نواقص صادر شده است.
معاون ارزیابی انطباق اداره‌کل استاندارد تهران گفت: در اجرای طرح کنترل تابستانه مراکز تفریحی استان تهران، بازرسان استاندارد، ۶ شهربازی غیراستاندارد را پلمب کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ