استرس مزمن نیازهای متابولیک بدن و استفاده و دفع بسیاری از مواد مغذی را افزایش می دهد و در نتیجه اگر فردی از رژیم غذایی مغذی استفاده نکند، ممکن است کمبود برخی ریزمغذی ها رخ دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قابل توجه‌ترین تمایز در یک سلول مغزی به نام الیگودندروسیت (oligodendrocyte) بود که گونه‌ای از سلول‌های گلیال است. این سلول به سلول‌های عصبی کمک می‌کند و نقش اساسی در تنظیم فعالیت مغز دارد. هنگامی که سلول در معرض استرس مزمن قرار گرفت، کل ساختار و بیان الیگودندروسیت در مردان تغییر کرد و بر تعامل آن با سلول‌های عصبی مجاور تاثیر گذاشت. در مقابل، الیگودندروسیت‌های ماده هیچ تغییر قابل‌توجهی نشان ندادند که نشان‌دهنده عدم حساسیت آن‌ها به استرس است.
استرس مزمن یکی از عوامل افزایش چربی شکمی است. سطوح بالای کورتیزول که در نتیجه استرس در بدن ترشح می‌شود، افزایش اشتها را به همراه دارد و میل به افزایش سوخت و ساز بدن را کاهش می‌دهد و همین علت بروز چاقی شکمی است.
استرس می‌تواند به طرق گوناگون سبب افزایش وزن شود که یکی از آن‌ها «پرخوری» است. زمانی که دچار استرس مزمن هستیم، میل به غذا خوردن در ما بیشتر می‌شود، به ویژه تمایل به خوردن غذا‌هایی با کربوهیدرات بالا که باعث می‌شود اشتهای بیشتری پیدا کنیم و به خوردن ادامه دهیم
بازیکن پیشین تیم های پرسپولیس و استقلال با اشاره به در پیش بودن دربی پایتخت در فینال جام حذفی گفت: استرس و هیجان استقلال بالاتر از حریف است و این می‌تواند شمشیر دو لبه باشد.
حساسیت دندان‌ها می‌تواند منجر به استفراغ مداوم شود. همچنین قرمزی زبان می‌تواند به دلیل کمبود مزمن آهن در بدن بروز کند. دندان مسطح که با سردرد و درد فک همراه است ارتباط مستقیمی با استرس دارد. در حقیقت این موضوع ناشی از دندان قروچه است که اضطراب و نگرانی از عوامل مهم دخیل در بروز آن است.
آخرین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی والیبال با ۱۷ بازیکن در تهران در حال پیگیری است.
سردرد‌های تنشی ممکن است اپیزودیک باشند؛ به این معنی که کمتر از ۱۵ روز در ماه رخ می‌دهند. به‌گفته کارشناسان کلینیک کلیولند، اگر این سردرد بیش از ۱۵ روز در ماه برای بیش از سه‌ماه متوالی رخ دهد، سردرد تنشی مزمن نامیده می‌شود.
علیرضا بیرانوند برای کسب آخرین کلین شیت فصل خود در آزادی تلاش خواهد کرد.
احتمال ابتلای زنان به بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل، دو برابر مردان است. امید به زندگی بیشتر زنان عامل اصلی است، اما طول عمر به تنهایی نمی‌تواند تفاوت فاحش در خطر را توضیح دهد. هورمون ها، ژنتیک و عوامل سبک زندگی همگی توضیح‌های ممکن هستند.
با استرس مزمن، سطوح بالا کورتیزول ممکن است باعث هوس، به ویژه برای غذاهای سرشار از قند، چربی و کالری شود که ممکن است منجر به افزایش وزن شود.
ممکن است دچار هیبت شدن فواید ذهنی داشته باشد که از جمله آن می‌توان به کاهش استرس و اضطراب اشاره کرد. کلتنر می‌گوید افرادی که شگفتی و هیبت را تجربه می‌کنند احساس خوشبختی و هدف داشتن بیش تری در زندگی خود پیدا می‌کنند.
صنعت نفت هنوز امید به بقاء را از دست نداده است، به خصوص که در هفته های اخیر و با آمدن عبدالله ویسی ارایه گر بازی های خوبی در برابر حریفان بوده است.
VAR یا همان کمک داور ویدئویی به کاهش اشتباهات داوران کمک می کند و از سویی موجب می شود دو تیم با خیالی راحت فوتبال کنند.
همه انسان‌ها در زندگی خود دچار استرس می‌شوند که اگر در طولانی مدت کنترل نشود، به استرس مزمن تبدیل خواهد شد و بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. در این مطلب با معرفی هشت نمونه از عوامل طبیعی کاهنده استرس همراه ما باشید.
شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات‌ها است و به طور متوسط هر ۱۰۰ گرم شکلات، ۵۰۰ کالری انرژی دارد. با این حال نباید از رژیم غذایی حذف شود. زیرا شکلات تلخ حاوی مواد مغذی زیادی است که برای بدن مفید است.
گاهی اوقات لکه‌های سفید یا رسوب «کرم مانند» روی زبان ظاهر می‌شود. به طور کلی، این پدیده به دلیل عفونت قارچی یا استرس مزمن است که منجر به رشد قارچ هایی می‌شود؛ قارچ‌هایی که به طور طبیعی در بدن زندگی می‌کنند.
مدیتیشن راهی کم‌هزینه و بی دردسر است که بیشتر برای کمک به درمان مشکلات سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب، سوء مصرف مواد، استرس آسیب‌زا و حتی رفع مشکلات تغذیه‌ای به کار گرفته می‌شود. همچنین می‌تواند به مقابله با دردهای مزمن کمک کند.
مدیتیشن راهی کم‌هزینه و بی دردسر است که بیشتر برای کمک به درمان مشکلات سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب، سوء مصرف مواد، استرس آسیب‌زا و حتی رفع مشکلات تغذیه‌ای به کار گرفته می‌شود. همچنین می‌تواند به مقابله با درد‌های مزمن کمک کند.
انزوای اجتماعی و تنهایی از عوامل رایجی هستند که در سلامت قلب و عروق و مغز مؤثر شناخته شده‌اند. فقدان ارتباط اجتماعی، با افزایش خطر مرگ زودرس [به هر دلیلی]، به خصوص در مردان، مرتبط است. انزوا و تنهایی با افزایش نشانگر‌های التهابی ارتباط دارد و افرادی که از نظر اجتماعی ارتباط کمتری با دیگران دارند، احتمال دارد بیشتر علائم فیزیولوژیکی استرس مزمن را تجربه کنند.
استرس همسر مسی پیش از شروع فینال جام‌جهانی قطر سوژه عکاسان حاضر در استادیوم لوسیل شد
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انگور ترکیبات سودمندی برای مقابله با رادیکال‌های ازاد هستند. رادیکال‌های آزاد ترکیب‌های ناپایداری هستند که می‌توانند باعث آسیب سلولی شوند و به استرس اکسیداتیو و افزایش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان بینجامند.
اصطلاح خستگی ناشی از بحران برای توصیف نوعی فرسودگی روانی به کار می‌رود که به‌سبب استرس مزمن ناشی از وقایع تنش‌زا ایجاد می‌شود. این مسئله هنوز از نظر پزشکی تأیید نشده است، اما افرادی که دچار عارضه خستگی پس از بحران می‌شوند ممکن است علائم جسمی یا روانی بسیار جدی داشته باشند.
چندین مطالعه ارتباط بین چاقی و بیماری لثه را تایید می‌کنند. این ارتباط ممکن است به دلیل التهاب مزمن، مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو و سایر عوارض چاقی باشد.
سالمندی یکی از مراحل طبیعی زندگی است که ویژگی‌های خاص خودش را دارد و میتواند با کاهش توانایی ذهنی و بدنی همراه باشد. ابتلا به بیماری‌های مزمن و حاد، مصرف همزمان چند دارو و احتمال تداخل‌های دارویی، بازنشستگی، از دست دادن شغل مناسب، کاهش منابع مالی و منزلت اجتماعی و از دست دادن دوستان همه عوامل استرس زایی برای سالمندان هستند که میتواند آن‌ها را با مشکلات روانی و بیماری‌های روانپزشکی روبرو کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ