احتمال ابتلای زنان به بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل، دو برابر مردان است. امید به زندگی بیشتر زنان عامل اصلی است، اما طول عمر به تنهایی نمی‌تواند تفاوت فاحش در خطر را توضیح دهد. هورمون ها، ژنتیک و عوامل سبک زندگی همگی توضیح‌های ممکن هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرقی نمی‌کند که به چه دلیل دچار استرس و افسردگی هستید و شادی و نشاط را در زندگی‌تان گم کرده‌اید چون می‌توانید خودتان و زندگی‌تان را با جینکو نجات دهید! جینکو نوعی داروی گیاهی مشهور به‌ویژه در طب چینی است که خواص آنتی‌اکسیدانی یا ضد سرطانی قوی‌ای نیز دارد و باعث از بین رفتن اختلالات خواب نیز می‌شود.
حتی کارکشته‌ترین کارشناسان زبان بدن هم در شناسایی فرد فریبکار با چالش‌هایی مواجه هستند. سؤال اصلی این است که «آیا فرد مذکور به دلیل آنکه دارد دروغ می‌گوید استرس دارد؟» یا «استرس او دلیل دیگری دارد؟» چالش بعدی آن است که در فقدان هیچ نوع علامتی چگونه می‌توان دروغ‌گو را شناسایی کرد؟ اینجا ۶ چالش را برمی‌شماریم که ممکن است شما را در شناسایی فرد دروغ‌گو به اشتباه بیندازند.
به عقید گابریل ژسوس استرس و فشار عصبی در هفته های پایانی تمرکز بازیکنان این تیم را برای قهرمانی در لیگ برتر کاهش داد.
در حالی که همه ما تغییرات طبیعی ناشی از افزایش سن را تجربه خواهیم کرد، برخی افراد ممکن است سریعتر از دیگران پیر شوند. استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کمبود خواب و سطوح بالای استرس همگی می‌توانند روند پیری را تسریع کنند؛ به همین دلیل محققان به کشف عوامل مختلفی ادامه می‌دهند که ممکن است به ما کمک کنند ترمز پیری را بکشیم.
در فصل تابستان از همه دمنوش‌ها می‌توان استفاده کرد، اما برخی دمنوش‌ها به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی و فوایدی که دارند بیشتر از سایر دمنوش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. دمنوش‌های گیاهی از سم‌زدایی بدن و کاهش استرس تا کمک به هضم و تقویت عملکرد شناختی دارای مزایای زیادی برای سلامتی هستند. در این گزارش دمنوش‌ها و شربت‌های گیاهی که برای تابستان گزینه مناسبی هستند و به صورت سردنوش نیز استفاده می‌شوند، معرفی می‌کنیم.
سطوح بالای استرس می‌تواند به صورت علائم فیزیکی از جمله تعریق شبانه ظاهر شود. تعریق شبانه ناشی از استرس ممکن است با کابوس‌های ترسناک یا رویاهای استرس زا، تنفس سریع، افزایش ضربان قلب و مشکل در به خواب رفتن به دلیل نگرانی یا اضطراب همراه باشد.
حساسیت دندان‌ها می‌تواند منجر به استفراغ مداوم شود. همچنین قرمزی زبان می‌تواند به دلیل کمبود مزمن آهن در بدن بروز کند. دندان مسطح که با سردرد و درد فک همراه است ارتباط مستقیمی با استرس دارد. در حقیقت این موضوع ناشی از دندان قروچه است که اضطراب و نگرانی از عوامل مهم دخیل در بروز آن است.
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال دلایل انتخاب پیام حیدری برای قضاوت دربی را تشریح کرد و گفت: امیدوارم آبروی من، جامعه داوری و تیم داوری به حراج نرود.
وزیر بهداشت گفت: جمع‌بندی ما نشان می‌دهد که در بیش از ۹۰ درصد، در بدحالی دانش‌آموزان، هیچ نوع مسمومیتی دیده نمی‌شود و هیچ نوع سمی وجود ندارد و مشکلی نیست، بلکه بیشتر ناشی از اضطراب و استرس بوده است. البته در درصد کمی از دانش آموزان نیز شیطنت‌هایی بوده که اتفاق افتاده و برخی از دانش آموزان در نتیجه این شیطنت‌ها دچار بدحالی می‌شدند. این جمع بندی کلی کمیته بوده که به وزارت کشور هم اعلام شده است.
در جریان رسیدگی به طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، موافقان این طرح قانون تغییر ساعت رسمی را قانونی وارداتی عنوان و تاکیدکردند که نه تنها اجرای این قانون فایده‌ای برای کشور به همراه ندارد، بلکه آسیب‌هایی مانند افزایش استرس، بستری در بیمارستان، تصادفات و بی نظمی‌های اجتماعی را در پی دارد؛ آن‌ها «افزایش استرس و سردرگمی»، «بر هم خوردن نظم خانواده‌ها» و «ساختار شکنی» را از جمله دلایل خود برای نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور عنوان کردند؛ در مقابل نیز مخالفان این طرح نیز «بهره‌مندی بیشتر از نور و روشنایی در روز» و «آرامش روانی مردم» را از دلایل خود عنوان و تاکید داشتند که اجرای این قانون تقلید کورکورانه از دیگران نیست بلکه مساله‌ای جغرافیایی و بومی است.
هوش سیاسی پادزهری مهم تلقی می‌شود که هم فرد و هم جامعه را از قرار گرفتن در مسیر گرداب استرس و احساس ناامنی نجات می‌دهد و قادر است با تزریق روح امید و نشاط در جامعه، علاوه بر ایجاد موقعیت‌های موفقیت، رفتار‌های سیاسی افراد را نیز به دلیل هزینه‌بر بودن برای هر نظام سیاسی و اجتماعی به کنترل درآورد.
شاید به دلیل مدل نامناسب خوابیدنتان، تنش یا استرس، ساعت‌های طولانی قوز کردن، استفاده از بالش زیادی نرم یا وضعیت بد بدن گردن درد بگیرید.
یوگا مدت هاست که به دلیل فواید کاهش استرس آن مورد توجه قرار گرفته است؛ و تحقیقات، در واقع، این ادعا را تأیید می‌کند.
گاهی اوقات لکه‌های سفید یا رسوب «کرم مانند» روی زبان ظاهر می‌شود. به طور کلی، این پدیده به دلیل عفونت قارچی یا استرس مزمن است که منجر به رشد قارچ هایی می‌شود؛ قارچ‌هایی که به طور طبیعی در بدن زندگی می‌کنند.
استرس شایع‌ترین علت تپش قلب ناگهانی به حساب می‌آید، اما عوامل دیگری مانند کافئین، نیکوتین و هورمون‌ها نیز می‌توانند باعث تپش قلب سریع‌تر از حد طبیعی شوند.
بد بویی دهان نوعی مشکل رایج در میان مردم است که منجر به بروز استرس روانی در فرد می‌شود. بد بویی دهان، پس از خراب شدن دندان و بیماری لثه، سومین دلیل شایع در میان افراد برای مراجعه به دندان پزشک است.
اگرچه ممکن است باور آن دشوار به نظر برسد، اما ناراحتی‌های روحی و روانی ممکن است دلیل کمردرد شما باشد. در واقع لیست بلندی از علائم جسمی از جمله خستگی، سردرد، درد قفسه سینه، مشکلات گوارشی، کمردرد عصبی، بی خوابی و میل جنسی پایین وجود دارد که ثابت شده با استرس و اضطراب مرتبط است.
انزوای اجتماعی و تنهایی از عوامل رایجی هستند که در سلامت قلب و عروق و مغز مؤثر شناخته شده‌اند. فقدان ارتباط اجتماعی، با افزایش خطر مرگ زودرس [به هر دلیلی]، به خصوص در مردان، مرتبط است. انزوا و تنهایی با افزایش نشانگر‌های التهابی ارتباط دارد و افرادی که از نظر اجتماعی ارتباط کمتری با دیگران دارند، احتمال دارد بیشتر علائم فیزیولوژیکی استرس مزمن را تجربه کنند.
سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال که یکی از مفسران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود، به لقب «شیخ استرا» که به واسطه هیجانش در بازی‌های ایران و عربستان به او داده شد، واکنش نشان داد.
این گیاه سرشار از روغن‌های ضروری است که می‌تواند اثر قدرتمندی بر روی بدن داشته باشد. یکی از مشکلاتی که در مورد اسطوخودوس وجود دارد، این است که می‌تواند به سرعت رشد کند و توسعه یابد. این موضوع باعث می‌شود این گیاه به عنوان علف هرز در بخش‌هایی از جهان شناخته شود. طعم و بوی این گیاه شگفت‌انگیز است، اما دلایل استفاده از آن به خاطر مزایای زیادی است که برای بدن به همراه دارد.
وقتی میل شدیدی به خوراکی خاصی پیدا می‌کنید، چه شکلات چه چیپس، باید از خودتان بپرسید دلیل آن چیست. میل شدید به خوراکی‌ها به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود برای مثال نوسان میزان قند خون، تنش و استرس، کمبود خواب یا در میان زنان، تغییرات هورمونی.
از آنجا که ذهن و بدن ما با هم در ارتباط هستند و بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند، احساسات و افکار نیز می‌توانند بر مغز تأثیر بگذارند. انرژی لازم برای کنار آمدن با احساسات خاص یا استرس در زندگی می‌تواند مانع از ذخیره یا به خاطر سپردن جزئیات و برنامه‌ها شود.
چندین مطالعه ارتباط بین چاقی و بیماری لثه را تایید می‌کنند. این ارتباط ممکن است به دلیل التهاب مزمن، مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو و سایر عوارض چاقی باشد.
اسطوخودوس یکی از محبوب‌ترین اسانس‌هاست که به دلیل توانایی آن در مقابله با شرایط بهداشتی متعدد ارزشمند است. اسانس اسطوخودوس می‌تواند به بهبود زخم، اضطراب، خواب، عفونت‌های قارچی حتی ریزش مو همچنین به کاهش استرس، فشار خون و سطح کورتیزول کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ