رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همسایه روس ما باید بداند مسیر همکاری از رهگذر احترام به خطوط قرمز مردم ایران از جمله تمامیت ارضی و استمرار حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه می‌گذرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قالیباف بیان کرد: تمامیت ارضی ایران با خون صد‌ها هزار تن از پاک‌ترین و شجاع‌ترین جوانان این آب و خاک حفظ شده و ما در این خصوص با هیچ طرفی مماشات نمی‌کنیم. به علاوه روسیه که خود قربانی توسعه طلبی‌های ژئوپلتیکی غرب و ناتو و در حال نبرد علیه آن است، نباید به برنامه ژئوپلتیکی غرب برای بی ثبات سازی خلیج فارس کمک کند.
گمان می‌رود در هفته‌های پیش از حمله روسیه به اوکراین، مزدوران گروه واگنر حملاتی با "پرچم دروغین" در شرق اوکراین انجام دادند تا به روسیه بهانه‌ای برای حمله بدهند. اکنون، پیام‌هایی در رسانه‌های اجتماعی روسیه مبنی بر استخدام مزدوران با دعوت از آن‌ها به 'یک پیک نیک در اوکراین' دیده شده است.
سرویس امنیت فدرال روسیه(اف‌اس‌بی/ FSB) اعلام کرد که پنج نفر را در تلاش برای صادر کردن یک کیلوگرم رادیواکتیو با هدف استفاده علیه منافع مسکو بازداشت کرده است.
«ینس استولتنبرگ» با بیان اینکه روسیه حق ندارد با گسترش ناتو مخالفت کند، گفت همه متحدان موافق پیوستن اوکراین به ناتو هستند و بهتر است اردوغان بداند که الحاق سوئد به نفع این ائتلاف نظامی است.
کارشناس مسائل روسیه و اوراسیا گفت: مانند سایر کشورها ایران هم این حق را دارد که به هر کشوری که لازم بداند سلاح بفروشد و کسی نمی‌تواند تهران را برای این موضوع محکوم کند.
وزیر خارجه روسیه در سخنانی هشدار داد: اگر همه‌ چیز همین طور که هست باقی بماند، که ظاهرا هم می‌ ماند، باید بگویم که این توافقنامه دیگر عملی نخواهد بود.
اعضای تیم امید ایران بعد از تورنمنت عراق به روسیه می‌روند تا دو بازی تدارکاتی دیگر را انجام بدهند.
رئیسی اظهار کرد: مدیران باید در تراز مردم انقلابی مردم خوزستان باشند و هر مدیری که نمی‌خواهد روحیه تحولی داشته باشد و خسته ظاهر شده است باید جای خود را به یک مدیر انقلابی بدهد.
نماینده دائم بلاروس در سازمان ملل متحد می‌گوید که در هنگام ورود هیئت روسیه به این سازمان، آمریکا نتوانست ترتیبی بدهد که مقامات سایر کشورها به هیئت مسکو واکنش سردی نشان بدهند.
اورال اوفا باز هم مقابل فاکل شکست خورد تا از صعود به جمع هشت تیم نهایی لیگ روسیه باز بماند.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه می گوید این کشور ممکن است برای تضمین امنیت خود دشمنانش را تا مرزهای لهستان عقب براند.
باشگاه سپاهان جزئیات دیدار دوستانه بین‌المللی برابر زنیت را اعلام کرده است.
مجله آمریکایی فوربس در گزارشی تحلیلی با اشاره به همکاری‌های نظامی ایران و روسیه ادعا کرد که جمهوری اسلامی ممکن است تا اکتبر ۲۰۲۳ منتظر بماند تا پهپادها و موشک‌های پیشرفته‌تری را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارائه کند.
خلبان یک جنگنده سوخو ۲۵ روسیه پس از اینکه چرخ‌های این هواپیما باز نشد تصمیم گرفت بدون چرخ روی باند فرودگاه بنشیند.
روسای جمهور ترکیه و روسیه توافق کرده‌اند تا با استفاده از گندم روسیه آرد تولید کرده و به کشورهای فقیر بدهند.
معاون وزیر خزانه داری آمریکا امروز در نشست مشترک مقام های ۳۲ کشور اعلام کرد: کشورهایی که به روسیه مهمات بدهند را تحریم می‌ کنیم.
رئیس جمهور اوکراین ضمن درخواست از ناتو برای انجام حمله پیشگیرانه علیه روسیه گفت: ناتو نباید منتظر حمله هسته ای روسیه بماند و آنگاه درباره آن تصمیم گیری کند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: اگر مردم در دونباس، خرسون و زاپوریژیا به پیوستن به روسیه در رفراندوم رای بدهند، پوتین و پارلمان نیز بی درنگ عمل کرده و تمامی اسناد ضروری را امضا می‌کنند.
برخی منابع گفته اند که پست سفیر آمریکا در روسیه ممکن است برای چندین ماه خالی بماند.
متحدان کی‌یف تسلیحات پیشرفته اما محدودی مانند سامانه موشکی هیمارس و هویتزر در اختیار اوکراین قرار داده اند، اما برای عدم تحریک بیشتر روسیه همچنان مایل نیستند که تسلیحات قویتر به کی‌یف بدهند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که کشورش می‌کوشد تا با هماهنگی باکو و ایروان، مسیر ارتباطی در قفقاز جنوبی باز بماند.
الکساندر دارچیف رئیس بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه گفت: اگر سنای آمریکا طرح‌هایی را برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تصویب کند، این اقدام بدان معنا خواهد بود که واشنگتن از نقطه بدون بازگشت عبور کرده است.
عیسی زارع پور گفت: این پروژه محرمانه بود و فشار‌های بسیار زیادی روی روسیه قرار داشت که این تکنولوژی را در اختیار ایران قرار ندهد و ما توافق کرده بودیم تا زمان پرتاب محرمانه بماند با این حال نخستین خبر توسط آژانس فضایی روسیه اعلام شد و در اولین خبری هم که منتشر شد اعلام کردند که ماهواره در روسیه ساخته شده است
روسیه اعلام کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان یک اقدام تحریک آمیز است و واشنگتن باید واقعیت جدید ژئوپلیتیکی را بپذیرد که جایی برای هژمونی آمریکا دیگر نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ