دکتر خرمشاد استاد تمام علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) می‌گوید: فرض کنید پارلمان فرانسه قانونی تصویب کند و اجازه دهد تا احزاب سیاسی مذهبی تاسیس شوند. آن مصوبه از سوی شورای عالی قانون اساسی رد خواهد شد؛ چراکه با قانون اساسی مغایر است. شورای عالی قانون اساسی فرانسه پاسدار لا‌ئیسیته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور گفت: المپیاد بزرگترین رویداد ملی ورزش محسوب می‌شود و به جرات می‌توان گفت نتایج بسیار مثبت و تاثیرگذاری برای ورزش خواهد داشت.
درباره افزایش حضور نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، می‌توان حدس زد این اقدام با ۲ هدف مهار ایران و تهدید ایران در مورد زندانیان دو تابعیتی، انجام شده است. اگر در انتخابات بعدی ایالات متحده مجددا جو بایدن ابقا شود، می‌توان حدس زد ریسک پذیری دولت وی بالاتر باشد، چرا که وقتی هراس از انتخابات بعدی وجود نداشته باشد، رئیس جمهور‌ها جسورتر عمل می‌کنند. دولت بایدن یک دولت کاملا سازمان یافته است. درواقع بر خلاف دولت ترامپ که نقش خانواده و نزدیکانش بیشتر از دستگاه حکومتی، وزارت خارجه، CIA ارتش و نهاد‌های امنیتی بود، دولت بایدن بر اساس رفتار کارشناسی شده پیش می‌رود. بایدن از همان ابتدا اعلام کرده بود به دنبال یک توافق کارشناسی شده است و بازگشت به برجام را مقدمه‌ای برای رسیدن به توافق جامع می‌داند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نقش سازنده مقاومت لبنان در قبال صهیونیست‌ها قابل توجه است و ایران بر موضع حمایتی خود از لبنان برای عبور از مشکلات تاکید دارد.
کمک‌داور دوم بازی پرسپولیس و آلومینیوم بیشترین نقش را در رقم‌خوردن جنجال‌های این دیدار داشت.
نشست هم‌اندیشی نقش آفرینی ستاد توسعه زیست فناوری در حوزه بیوتکنولوژی صنعتی برگزار شد.
طرح تشکیل سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، ماده‌ای هم دارد که در آن اختلاف در نظرات یا گزارش‌های دیگر نهاد‌های امنیتی آمده است؛ طبق این ماده، پیش‌بینی شده که در صورت بروز اختلاف نظر یا اختلاف در گزارش‌های مراجع و نهاد‌های امنیتی در «موضوعات قضایی یا در پرونده‌های جرایم ضد امنیت داخلی و خارجی»، این سازمان نقش «هماهنگ‌کننده» را خواهد داشت و «اعلام نظر نهایی توسط این سازمان و با مشارکت مراجع مذکور تهیه و به مرجع صالح اعلام می‌شود»
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر ژاپن، نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در ارتقا امنیت انرژی در منطقه خلیج فارس را مورد تاکید قرار داد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به نقش موثر مرزبانی در مقابله با قاچاق مواد مخدر، بر ضرورت پشتیبانی اطلاعاتی و اجرای عملیات های مشترک تاکید کرد.
الهلال موفق شد به لطف درخشش بازیکنان خارجی خود، از سد الاتحاد گذشته و راهی مرحله نیمه نهایی جام ملک سلمان شود.
نمایندگان جنبش‌ها و گروه‌های فلسطینی و لبنانی با صدور بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت هوشیاری مقابل تحولات خطرناک اردوگاه عین الحلوه و دست‌های خارجی پشت این درگیری‌ها تاکید کردند.
وزیر امور خارجه گفت: کراچی به عنوان مرکز اقتصادی پاکستان سهم و نقش مهمی را می‌تواند در ارتقای همکاری‌های ایران و پاکستان ایفا کند.
دکترای مطالعات زنان و خانواده طی یادداشتی به موضوع نقش نظام سلطه در استحاله زن مسلمان پرداخت.
سرمربی پرسپولیس نقش ویژه‌ای برای مهاجم جدید تیمش در نظر گرفته است.
کدام جریان است که به رغم مسائل و مشکلات رقم خورده در یکسال اخیر، مجال نقش آفرینی در این عرصه و التهاب آفرینی در کشور را یافته و در اختیار دارد و می‌تواند کاری کند که شاهد پلمب سریالی چندین کسب‌وکار و شکل گیری بحث و جدل‌های فراوانی باشیم که فضای کسب و کار و اشتغال را بی ثبات نشان می‌دهد؟ آیا این روایت مورد تایید نهاد‌های امنیتی هم هست؟
نقش افرینی بیمه البرز در دیپلماسی اقتصادی
در سال ۱۴۰۰ مردم متوجه شدند همه طراحی‌ها صورت گرفته تا یک نفر بر صدر بنشیند. حتی افراد هم طیف کاندیدای مورد نظر شورای نگهبان، نقش یار کمکی را بازی می‌کردند. نظام انتخاباتی کشور از جهت آزادی، رقابتی بودن و... دوره به دوره محدودتر شده است. البته گاهی اوقات که فضای سیاسی به دلایل گوناگون باز‌تر شده، (مجاس ششم، مجلس دهم) تبلور آن در انتخابات هم نمایان شده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی پای کار آمده‌اند، اما مهم‌تر از این مجموعه‌ها مردم هستند که نقش بسزایی دارند و کمک شایانی به برگزاری «مهمونی ۱۰ کیلومتری» کرده‌اند.
نوروز سال ۱۳۹۳ برای جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا، آلودگی صوتی و بصری و آسیب به بنا‌های تاریخی میدان نقش‌جهان، ورود و تردد وسایل نقلیه به این مکان تاریخی ممنوع شد، ولی با این حال همچنان معضل تردد موتورسیکلت در سطح میدان همچون سال‌های گذشته به قوت خود باقی مانده است. ایجاد سروصدا، خطر تصادف و آسیب به گردشگران و ایجاد فضای بصری نامناسب از جمله مشکلاتی است که تردد موتورسیکلت در این میدان تاریخی به وجود آورده است. از نهاد‌های زیربط از جمله شهرداری اصفهان، نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که متولیان نگهداری از این میدان تاریخی هستند انتظار می‌رود برای حل مشکل تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
مهم‌ترین اقدام استفاده از ظرفیت‌های مدنی و مردمی برای بررسی این پدیده و اظهارنظر مستقل نسبت به آن است. اولیای مدرسه، آموزگاران، دانش‌آموزان و اولیای آنان، پزشکان مستقل و روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها، نقش اصلی را خواهند داشت و نیرو‌های انتظامی، امنیتی و قضایی و اداری باید همراه و در خدمت این مجموعه و نه در برابر آنان باشند. اگر گروه اول از فرآیند رسیدگی حذف شدند، پس از آن هیچ انتظاری نداشته باشید که مردم ادعا‌های رسمی را باور کنند.»
امام جمعه موقت تهران گفت: با آنکه آرای مردم در شکل گیری نهاد‌های سیاسی در نظام دینی نقش تعیین کننده‌ای دارد و از همین منظر رهبری نظام برای افزایش اقتدار ملی و سیاسی تاکید کردند که انتخابات سال ۱۴۰۲ باید با ارتقای امنیت، سلامت و افزایش سطح رقابت با هدف افزایش سطح مشارکت مردم برگزار شود، اما آنگاه آرای مردم مورد امضای خدا قرار می‌گیرد که شخصیت‌هایی انتخاب شوند که شایسته باشند.
جریان نزدیک به قدرت تنها اشخاص و رسانه‌هایی نیستند که بر طبل دوقطبی، انکار، امنیتی‌سازی و افزایش خشونت می‌کوبند، بلکه لایه‌ای عقلانی نیز حضور دارند که می‌توانند نقش کاتالیزور میانجی‌گری میان نهاد‌های رسمی و معترضان را ایفا کنند
یک نماینده مجلس با اشاره به نقش کلیدی دستگاه‌های اجرایی در رشد و توسعه شرکت‌های خلاق گفت: این نهادها باید در راستای حمایت از این شرکت‌ها نگاه خود را تغییر دهند و به اصطلاح پوست اندازی کنند.
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای ضمن ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به عراق، اعلام کرد: ایران همواره خواهان عراقی با ثبات، امن، قدرتمند و ایفاگر نقش سازنده در تحولات منطقه است و هیچگاه حمایت‌های خود را از روند‌ها و نهاد‌های سیاسی و قانونی این کشور دریغ نکرده است.
در این گزارش به این موضوع می‌پردازیم که آیا ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با ورود نهادهای رسمی انجام پذیر است؟ آیا شیوه‌ی اجرای امر به معروف و نهی از منکر از طریق نهادهای حکومتی شیوه درستی است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ