رسانه‌ها از ورود رئیس‌جمهور اوکراین به پایتخت کشور لیتوانی به‌منظور شرکت در نشست سران ناتو خبر می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ولودیمیر رلنسکی رئیس جمهور اوکراین با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور روسیه در مورد اینکه تمام تلاش‌های اوکراین در ارتباط با ضدحمله وعده داده شده کی‌یف شکست خورده است، بدون اشاره به اینکه این ضدحمله در چه مرحله‌ای است، خطاب به ولادیمیر پوتین گفت: آماده آغاز ضدحمله هستیم و نظر تمام فرماندهان ما در مورد این ضدحمله مثبت است.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دوشنبه شب در پیام ویدئویی شبانه خود، گفت: زمان آغاز ضد حمله اوکراین مشخص شده است.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «به لطف تحریم‌ها، تعداد موشک‌هایی که آن‌ها [روسیه]تولید می‌کند چندین بار کاهش یافته است، اما با این‌حال، چنین چالش‌هایی همچنان وجود دارد، زیرا ایران بیش از یک هزار پهپاد ساخت ایران و دیگر تسلیحات به آن‌ها [روسیه]فروخته است. سلاح‌های دیگری وجود دارد، ما اطلاعات دقیقی در این زمینه داریم، آن‌ها اخیراً چنین اقدامی کرده‌اند».
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرد که کشورش برای انجام ضدحملات علیه روسیه به زمان و تجهیزات بیشتر از جانب شرکا نیاز دارد.
«ولودیمیر زلنسکی» در واکنش به حملات موشکی روسیه گفت که اوکراین به خاطر حملات موشکی گسترده به مناطق مختلف این کشور شب سختی را پشت سر گذاشت.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در گفتگو با روزنامه دی ولت آلمان که روز دوشنبه منتشر شد، با هشدار به پکن علیه حمایت از روسیه در جنگ اوکراین گفت که در این صورت، جنگ جهانی سوم آغاز خواهد شد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در حکمی که توسط دفترش منتشر شده، "روسلان دزیوبا" معاون فرماندهی گارد ملی را برکنار کرد، اما دلایل این برکناری اعلام نشده است.
منابع خبری بامداد پنج شنبه از ورود ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به پاریس خبر دادند.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین که در سفری از پیش اعلام نشده وارد انگلیس شده با چارلز سوم، پادشاه و ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور گفتگو کرد. این دومین سفر خارجی زلنسکی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین است. بر اساس تصاویر منتشر شده، هواپیمای زلنسکی حدود ساعت ۱۰:۲۰ صبح به وقت محلی در فرودگاه استانستد واقع در شمال‌شرق لندن به زمین نشست.
ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی شبانه خود از کیف گفت روسیه می‌خواهد با موج ممتد حملات پهپادی اوکراین را فرسوده کند: «ما باید مطمئن شویم ما که این هدف تروریست‌ها مثل دیگر برنامه‌هایشان شکست بخورد.»
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد نیروهای روسیه شهر باخموت در شرق اوکراین را به ویرانه تبدیل کرده‌اند.
ولودیمیر زلنسکی در جریان بازدید از منطقه ویشهورود که هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفته روس‌ها را به ترور مردم غیرنظامی متهم کرد.
«ولودیمیر زلنسکی» در یک مصاحبه تلویزیونی از تمایل خود برای رفتن به شبه جزیره کریمه، که بخشی از خاک روسیه محسوب می شود، سخن به میان آورد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه هشدار داد که روسیه در حال مقدمه چینی برای انجام یک عملیات «ایذایی» به منظور منفجر کردن یک سد بزرگ برق آبی در جنوب این کشور است که احتمالاً ۸۰ روستا و شهر از جمله شهر مهم و استراتژیک خرسون را زیر آب می‌برد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با یک شبکه کانادایی ضمن تکرار ادعاها درباره فروش پهپادها به روسیه، اظهارات تندی علیه ایران مطرح کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز جمعه گفته از اینکه اسرائیل سلاحی برای کمک به آن کشور در جنگ با روسیه ارسال نکرده شوکه شده است. شبکه خبری راشاتوی نوشته که اشاره زلنسکی احتمالاً به فروش سامانه گنبد آهنین از سوی اسرائیل به قبرس است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مدعی شد: «از اوایل ماه سپتامبر تا به امروز، نیرو‌های ما بیش از ۶۰۰۰ کیلوکتر مربع از مناطق اوکراین در جنوب و شرق را پس گرفته‌اند. پیشروی نیرو‌های ما ادامه دارد.»
ولودیمیر زلنسکی در پیامی ویدئویی اعلام کرد که نیرو‌های اوکراینی در یک هفته گذشته بیش از یک هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور را آزاد کرده‌اند.
ولودیمیر زلنسکی» به طور دقیق نگفت که مناطق آزاد شده کجاست. او خبر داد که در جلسه روز یکشنبه «گزارش‌های خوبی» از فرماندهان نظامی و رئیس اطلاعات خود دریافت کرده است.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین طی یک سخنرانی در نشست سازمان ملل روسیه را به حمله موشکی به یک ایستگاه قطر در این کشور متهم کرد.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که اوکراینی‌ها نباید اجازه دهند مسکو پیش از رویداد‌های ۲۴ اوت که همچنین شش ماه پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین است، «ناامیدی و ترس» را گسترش دهد.
«ولودیمیر زلنسکی»روز دوشنبه مقامات ارشد امنیتی در مناطق کیف، لویو و ترنوپل را طی فرمانی ار کار برکنار کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به روزنامه واشنگتن پست گفت: کشورهای غربی باید مرزهای خود را به روی همه روس‌ها ببندند.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، در حاشیه بازدید از منطقه اودسا برای نظارت بر صادرات غلات، از نیرو‌های نظامی مجروح در بیمارستان اودسا عیادت کرد. زلنسکی با سربازان مجروح صحبت کرد و با آن‌ها سلفی گرفت. یکی از نظامیان خارجی نیرو‌های مسلح اوکراین به زبان انگلیسی به زلنسکی توضیح داد که چگونه با سربازان روسی در رودخانه جنگید. این اولین بار است که رئیس جمهور اوکراین در انظار عمومی با یک نظامی خارجی ارتش اوکراین صحبت می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ