«ولودیمیر زلنسکی»روز دوشنبه مقامات ارشد امنیتی در مناطق کیف، لویو و ترنوپل را طی فرمانی ار کار برکنار کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز اعلام کرد که هلند ۴۲ فروند جنگنده اف- ۱۶ را پس از آموزش خلبانان و مهندسان به کی‌یف تحویل خواهد داد!
رئیس جمهور اوکراین تمام روسای کمیته‌های نظامی منطقه‌ای جذب نیروی این کشور را برکنار کرد.
روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.
ولادیمیر زلنسکی روز سه شنبه در پیام ویدئویی عصرگاهی خود از آماده‌ شدن برای حملات جدید به خاک روسیه خبر داد.
یک مقام آمریکایی که نامی از او برده نشده است به شبکه سی ان ان گفت: «مدیر برنز اخیراً به اوکراین سفر کرده است؛ همانطور که از یک سال پیش و آغاز تجاوزات روسیه به طور منظم این کار را انجام داده است».
فایننشال تایمز به نقل از چهار مقام ناشناس در ماه آوریل گفت که آمریکا و آلمان مخالف ارائه "روابط عمیق‌تر" به کی‌یف از جمله نقشه راه بالقوه هستند.
مقام ارشد اوکراین اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور پس از حضور در نشست اتحادیه عرب درعربستان، در اجلاس سران گروه هفت در ژاپن هم شرکت خواهد کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روز دوشنبه (۷ فروردین) در دیدار از مواضع ارتش در خط مقدم زاپوریژیا جوایزی را به سربازان و مقامات پلیس اهدا کرد. سفر زلنسکی به منطقه و محل استقرار بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در کنار رافائل گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی سازمان ملل انجام شد.
رئیس‌جمهور اوکراین، معاون سرویس امنیت این کشور و چند مقام ارشد دولت را برکنار کرد
زلنسکی فرمانده نیروهای مشترک ارتش اوکراین را به صورت ناگهانی از مقام خود برکنار کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در حکمی که توسط دفترش منتشر شده، "روسلان دزیوبا" معاون فرماندهی گارد ملی را برکنار کرد، اما دلایل این برکناری اعلام نشده است.
رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس کمیته بین‌المللی المپیک درباره احتمال حضور ورزشکاران روسیه در المپیک پاریس، او را به خط مقدم جبهه جنگ در این کشور دعوت کرد!
مقام ارشد دومای روسیه با بیان اینکه تانک های آمریکایی و اروپایی هیچ کمکی به زلنسکی برای تغییر روند عملیات ویژه در اوکراین نمی کند، گفت که این تانک ها اهداف مشروع نظامی به حساب می آیند.
معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه «کاش زلنسکی رئیس جمهور نمی‌شد و به همان شغل سابق خود یعنی بازیگری ادامه می داد»، گفت که هر گونه پیش بینی در مورد تاریخ پایان بحران اوکراین قابل بحث نیست.
رئیس جمهور اوکراین با نیرو‌های اوکراینی در خط مقدم جنگ در شهر باهموت در شرق اوکراین، جایی که برخی از شدیدترین درگیری‌ها در هفته‌های اخیر در آنجا رخ داده است، دیدار کرد.
رسانه‌های اوکراین اعلام کردند رئیس جمهور این کشور، در یکی از مناطق شرقی، در نقطه درگیری با روسیه حضور یافت.
نائب رئیس شورای امنیت ملی روسیه از رویکرد دولت کی یف در درخواست مداوم پول و سلاح از غرب انتقاد کرد.
یک مقام ارشد دولت اوکراین برای مذاکره با روسیه برای حل و فصل بحران کنونی دو کشور، شرط و شروط تعیین کرد.
مقام ارشد مجلس دوما روسیه می‌گوید که روش‌های رژیم کی‌یف برای استفاده از تروریسم هسته‌ای، همان روشی است که گروه تروریستی القاعده استفاده می‌کرد.
گزارش های رسانه ای از حضور رئیس جمهور اوکراین در یکی از مناطق نبرد در خارکیف حکایت دارد.
والری فدوروویچ زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین ساعاتی پس از زلنسکی در بیانیه‌ای ادعا کرد که ارتش اوکراین از ابتدای ماه جاری میلادی، سپتامبر، کنترل بیش از ۳ هزار کیلومترمربع از اراضی کشورش را بدست گرفته است.
ولودیمیر زلنسکی» به طور دقیق نگفت که مناطق آزاد شده کجاست. او خبر داد که در جلسه روز یکشنبه «گزارش‌های خوبی» از فرماندهان نظامی و رئیس اطلاعات خود دریافت کرده است.
بلافاصله پس از این فرمان، رئیس جدید سرویس امنیت ملی در کی یف منصوب شد، اما جایگزین دو تن دیگر در لویو و ترنوپل هنوز مشخص نشده اند.
بامداد یکشنبه «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی فرمانی لازم‌الاجرا از همه نظامیان و غیرنظامیان خواست فوراً منطقه «دونتسک» را که خط مقدم درگیری‌ها با روسیه است، تخلیه و عقب‌نشینی کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ