«ولودیمیر زلنسکی» در واکنش به حملات موشکی روسیه گفت که اوکراین به خاطر حملات موشکی گسترده به مناطق مختلف این کشور شب سختی را پشت سر گذاشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور بلاروس می‌گوید که همتای اوکراینی وی قصد داشته با او تماس دیپلماتیک برقرار کند.
رئیس جمهور بلاروس گفت که ولادیمیر زلنسکی باید به فکر چگونگی پایان دادن به جنگ و جلوگیری از تلفات ۳۰۰ هزار نفری اوکراینی ها باشد.
زلنسکی اعتراف کرد که وضعیت جنگ در دونتسک برای سربازان اوکراین بسیار دشوار شده است.
زلنسکی با اشاره به مناطق شرقی خارکوف که نیروهای اوکراینی در پاییز سال گذشته در آنجا پیشروی کردند، گفت: روسیه درست در همانجایی که قبلا شکست خورده، خواستار انتقام است. روسیه می‌خواهد شرق را پس بگیرد.
رئیس جمهور اوکراین ضمن انتقاد از کُند شدن تحریم های اروپا علیه روسیه، اذعان کرد که مسکو با گذر زمان، بهتر و بیشتر خود را با این تحریم ها وفق می دهد.
مقام ارشد دومای روسیه با بیان اینکه تانک های آمریکایی و اروپایی هیچ کمکی به زلنسکی برای تغییر روند عملیات ویژه در اوکراین نمی کند، گفت که این تانک ها اهداف مشروع نظامی به حساب می آیند.
رسانه‌های روسیه اعلام کردند که رئیس‌جمهور اوکراین با صدور فرمانی اجرایی ده‌ها شخصیت فرهنگی و سرشناس این کشور را به فهرست تحریم‌ها علیه مسکو اضافه کرده است.
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی گفت که ۹ میلیون نفر در این کشور هنوز بدون برق هستند.
رئیس جمهور اوکراین با نیرو‌های اوکراینی در خط مقدم جنگ در شهر باهموت در شرق اوکراین، جایی که برخی از شدیدترین درگیری‌ها در هفته‌های اخیر در آنجا رخ داده است، دیدار کرد.
رئیس جمهور اوکراین با اشاره به وصل شدن برق حدود ۶ میلیون مشترک اوکراینی، گفت که «قطعی‌های گسترده» در بسیاری از مناطق این کشور همچنان وجود دارد.
فعال اوکراینی مقابله با فساد گفت که رئیس جمهور این کشور، بدون سر و صدا و به طور چراغ خاموش، فرمانی را امضا کرده که به موجب آن نظارت مالی بر سیاستمداران کاهش می‌یابد!
زلنسکی با اشاره به حملات ده ها پهپاد انتحاری ایرانی به پایتخت اوکراین گفت: آنها دو هدف دارند. زیرساخت های انرژی در سراسر کشور، هدف دیگر مردم هستند.
رسانه‌های اوکراینی از احتمال اصابت موشک به دفتر «زلنسکی» در پی حمله هوایی ارتش روسیه به کی‌یف خبر دادند.
رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از همه پرسی روسیه در مناطق شرق و جنوب این کشور، انزوای کامل و تشدید تحریم ها علیه مسکو را خواستار شد.
رئیس جمهور اوکراین ضمن درخواست از کشورهای اروپایی برای اعمال بسته تحریمی جدید علیه روسیه مدعی شد که نیروهای اوکراینی شش هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور را از روسیه پس گرفته اند.
در روز‌های اخیر شایعاتی دایر بر پیشروی اوکراین در منطقه شرقی خارکیف جریان داشت، اما مقام‌های اوکراینی در مورد آن سکوت کرده بودند.
رئیس جمهور اوکراین در جشن روز پرچم شرکت می‌کند و به اوکراینی‌ها وعده آزادی کامل داد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه در مراسمی به مناسبت روز پرچم ملی در کی‌یف، پایتخت این کشور شرکت کرد. زلنسکی در یک سخنرانی کوتاه گفت: پرچم ملی اوکراین در جایی که قرار است باشد، یعنی در تمام نقاط اوکراین که در حال حاضر تحت کنترل روس‌ها است، برافراشته خواهد شد و به شهروندان اوکراینی قول داد که آن‌ها را از اشغال روسیه آزاد کنند.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که اوکراینی‌ها نباید اجازه دهند مسکو پیش از رویداد‌های ۲۴ اوت که همچنین شش ماه پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین است، «ناامیدی و ترس» را گسترش دهد.
زلنسکی گفت: دیپلمات‌های اوکراینی و نمایندگان شرکای اوکراین هر کار بتوانند برای تضمین اینکه تحریم‌های جدید علیه روسیه صنعت هسته‌ای این کشور را هدف گیرد، انجام خواهند داد.
ولودیمیر زلنسکی از خانواده‌های کودکانی که آن‌ها را به عنوان شهروندانی شجاع و مسئولیت پذیر تربیت کردند تشکر کرد.
روز یکشنبه زلنسکی گفته بود که اگر رفراندوم‌های برنامه ریزی شده در خرسون و زاپروژیا برگزار شود، احتمال مذاکرات بین کی‌یف و مسکو دیگر وجود ندارد.
رئیس جمهور اوکراین این بار به بهانه حمله ادعایی علیه بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا، دور تازه تحریم ها علیه روسیه را خواستار شد.
بامداد یکشنبه «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی فرمانی لازم‌الاجرا از همه نظامیان و غیرنظامیان خواست فوراً منطقه «دونتسک» را که خط مقدم درگیری‌ها با روسیه است، تخلیه و عقب‌نشینی کنند.
رئیس نهم و دهم نوشت: مقاومت ملی اوکراین و استقبال جهانی ملت ها از آن، به زعم بسیاری از دلسوزان، اندیشمندان و مصلحان، فرصتی تاریخی برای ظهور اراده عمومی جهانی در جهت غلبه بر قدرت های فاسد و شیطانی و آزادی از قید استعمار و سلطه سیاست های ضد بشری سرمایه داری را فراهم ساخته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ