اهواز- مدیر طرح آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: یک دستگاه پمپ آب خریداری شده و با نصب و راه اندازی آن، ظرفیت انتقال آب به ملاشیه اهواز افزایش خواهد یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی صنعت آب گفت: پنج ابرپروژه انتقال آب فعال هستند و پرقدرت جلو می‌روند.
گرمسار- استاندار سمنان با بیان اینکه تلاش داریم تا طرح انتقال آب گرمسار را تا آبان ماه افتتاح شود، گفت: کم آبی بزرگترین دغدغه و مشکلی است که توسط مردم و کشاورزان منطقه بیان می شود.
اصفهان- استاندار اصفهان گفت: ۲ پروژه بزرگ انتقال آب به اصفهان در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد اما برای استمرار سرعت پروژه‌ها نیاز به تامین منابع مالی است.
کرمان- وزیر نیرو ضمن اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی خط انتقال آب دریا به شهرهای کرمان و رفسنجان، افزود: خط انتقال آب دریا تا شهرهای سیرجان، زرند و انار ادامه می‌یابد.
مشهد- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عملیات اجرای انتقال آب از دریای عمان به محور شرق کشور آغاز شده که تا پایان سال آینده عملیات انتقال آب دریای عمان به مشهد را اجرایی خواهیم کرد.
چابهار- وزیر نیرو با اشاره به اینکه خط انتقال آب سد کهیر در حال اجرا است، گفت: با آبگیری امروز این سد امکان استفاده آشامیدنی، صنعتی، کشاورزی و محیط زیستی فراهم شده است.
عملیات اجرایی طرح ملی نمک زدایی و انتقال آب از دریای عمان به مرکز و شمال سیستان و بلوچستان با حضور رئیس جمهور اغاز شد.
گرمسار- نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه لوله‌های خط انتقال آب گرمسار ۲۵ اردیبهشت ماه وارد منطقه شده و نصب خواهند شد، گفت: مجریان طرح قول تزریق آب تا شهریور و مهر را داده‌اند.
طیب نیا گفت:آبهای دریایی عمان گنجینه‌ای بزرگ است که دیگر کشورهای منطقه سالهاست ازآن استفاده می‌کنند و به دلیل راه داشتن به آبهای آزاد فاقد آلودگی است و هیچ خدشه‌ای به محیط‌زیست وارد نمی‌کند.
شوش- نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: انجام طرح انتقال آب بین حوضه‌ای بین سد دز و سد کرخه (آب اضافی سد) باعث رفع مشکل زیادی از شهرهای خوزستان در بحث تأمین آب خواهد شد.
افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه
سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه شامل کانال و تونل انتقال آب، جمعه هفته جاری با حضور رئیس جمهوری و وزیر نیرو به بهره‌برداری می رسد.
بارش‌های اخیر بر افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه تأثیری نداشته است و بیم آن می‌رود که اگر پمپاژ آب به دریاچه از طریق تونل کانی‌سیب انجام نشود، دریاچه در تابستان سال آینده به‌شکل کامل خشک شود.
قائم مقام وزیر صمت گفت: انتقال آب از خلیج فارس با هدف تامین آب شرب مناطق کمتر برخودار و آب بخش صنعت در نیمه مرکزی، نیمه جنوبی و نیمه شرقی کشور اجرایی می شود.
یک کارشناس محیط زیست معتقد است، شیرین کردن آب یکی از پرهزینه‌ترین، راه‌های انتقال آب است که سبب تولید آب خاکستری و برهم خوردن توان زیستی و اکولوژیکی مناطق مورد انتقال آب می‌شود.
افتتاح خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران
وزیر نیرو گفت: پیش بینی شده سامانه تأمین حقابه دریاچه ارومیه در بهمن ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که اجرای این پروژه ظرفیت انتقال ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه را فراهم می‌کند.
مشهد ـ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: پروژه های حفاظت و تعادل بخشی منابع آب، طرح های انتقال آب و تصحیح الگوی مصرف راه حل های بحران کم آبی در خراسان رضوی است.
کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار تسریع در زمینه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان شد.
اصفهان- فرماندار ورزنه از آغاز عملیات اجرایی بخشی از قطعه پنجم خط لوله انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان در این شهرستان خبرداد.
مدیرعامل شرکت آب نیرو گفت: پروژه خط انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با عزم جهادی وزارت نیرو در دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری رسید.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به برخی استان‌ها خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به سیستان و بلوچستان و خراسان خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و به طور خاص شهر لامرد و پارسیان با ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ