قائم مقام وزیر صمت گفت: انتقال آب از خلیج فارس با هدف تامین آب شرب مناطق کمتر برخودار و آب بخش صنعت در نیمه مرکزی، نیمه جنوبی و نیمه شرقی کشور اجرایی می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه انتقال آب از دریاچه خلیج فارس به دریاچه آزادی نه منطقی است و نه امکان پذیر، گفت: تصور می‌کنم با توجه به محدودیت دسترسی شهروندان به دریاچه آزادی و استفاده تعداد نفرات کمتر از این دریاچه، طبیعی است که عکس این موضوع اتفاق بیافتد.
اهواز- مدیر طرح آبرسانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: یک دستگاه پمپ آب خریداری شده و با نصب و راه اندازی آن، ظرفیت انتقال آب به ملاشیه اهواز افزایش خواهد یافت.
کرمان- رئیس‌جمهور امروز در ادامه سفر به استان از پروژه انتقال آب شرب به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه‌ انتقال آب خلیج فارس بازدید کرد.
کرمان- رئیس‌جمهوری گفت: بودجه و اعتبارات تکمیل طرح انتقال آب از خلیج فارس به رفسنجان سریعا تامین می‌شود.
کرمان- وزیر نیرو ضمن اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی خط انتقال آب دریا به شهرهای کرمان و رفسنجان، افزود: خط انتقال آب دریا تا شهرهای سیرجان، زرند و انار ادامه می‌یابد.
کرمان-نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص بودجه لازم و مکفی برای انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان باید در اولویت قرار گیرد.
پیشنهاد مشوق‌های مالی بخش آب شرب طرح‌های تامین و انتقال آب و چگونگی اجرای آن در نشست بررسی طرح‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
طیب نیا گفت:آبهای دریایی عمان گنجینه‌ای بزرگ است که دیگر کشورهای منطقه سالهاست ازآن استفاده می‌کنند و به دلیل راه داشتن به آبهای آزاد فاقد آلودگی است و هیچ خدشه‌ای به محیط‌زیست وارد نمی‌کند.
بسترهای حقوقی و تامین مالی و برخی موانع اجرایی طرح های انتقال آب دریا در چهاردهمین جلسه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور مورد بررسی قرار گرفت.
سیزدهمین جلسه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی در دفتر معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
بارش‌های اخیر بر افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه تأثیری نداشته است و بیم آن می‌رود که اگر پمپاژ آب به دریاچه از طریق تونل کانی‌سیب انجام نشود، دریاچه در تابستان سال آینده به‌شکل کامل خشک شود.
یک کارشناس محیط زیست معتقد است، شیرین کردن آب یکی از پرهزینه‌ترین، راه‌های انتقال آب است که سبب تولید آب خاکستری و برهم خوردن توان زیستی و اکولوژیکی مناطق مورد انتقال آب می‌شود.
در سفر استانی آیت‌الله رئیسی و اعضای هیأت دولت به یزد، عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی از خلیج‌فارس به استان‌های مرکزی با حضور دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه آغاز به کار کرد.
آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران
افتتاح خط انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران
کرمان - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار تسریع در زمینه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان شد.
مدیرعامل شرکت آب نیرو گفت: پروژه خط انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با عزم جهادی وزارت نیرو در دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری رسید.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به برخی استان‌ها خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به سیستان و بلوچستان و خراسان خبر داد و گفت: اقدامات جهت بهبود وضعیت تالاب انزلی در حال انجام است.
قم- معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت موضوع پنج خط انتقال آب را از خلیج فارس و دریای عمان در دست اقدام دارد تا بتوان در استان هایی که با مشکل آب مواجه هستند، مسائل را برطرف کنیم.
شیراز- محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان برنامه نظارت میدانی از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس بازدید کرد.
جلسه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی ایران به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و اعلام شد تا پایان سال ۱۴۰۳، آب مورد نیاز صنایع و معادن به اصفهان خواهد رسید.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس و به طور خاص شهر لامرد و پارسیان با ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست.
هاجر چنارانی، درباره پروژه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، بیان کرد: بنده امروز هشدار می‌دهم که همان طوری که مافیا‌های بزرگ از فولاد مبارکه اصفهان بیرون زد، مافیا‌های بزرگ آب در پشت پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی وجود دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ