روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر،بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی تاکید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سلسله وبینارهای توسعه فناوری‌های مرتبط با خودروی متصل در ایران به میزبانی ستاد اقتصاد دانش بنیان دیجیتال معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار می شود.
کیش - مدیر محیط زیست کیش گفت: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی باعث کم کردن فشار از ایستگاه‌های طبیعی می‌شود و با این هدف اقدام به قلمه زنی و تکثیر مرجان‌ها و همچنین ساخت سازه‌ها برای زیر آب کردیم.
توسعه نیروگاه ها یکی از مسائلی است که وزارت نیرو در دولت سیزدهم توجه جدی به آن داشته و برای افزایش ظرفیت آن گام های جدی برداشته است.
رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، بهینه سازی و به روز رسانی شبکه‌های ارتباطی از مهم‌ترین برنامه‌های آینده شرکت ارتباطات زیرساخت است.
رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، بهینه سازی و بروز رسانی شبکه‌های ارتباطی از مهم‌ترین برنامه‌های آینده شرکت ارتباطات زیرساخت است.
ظرفیت کشور در تولید آبزیان فرصتی توسعه اقتصاد دریامحور بوده و در این راستا ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آب‌های جزیره کیش مستقر شد.
تمرکز بر تغییر مسیر منابع و ترویج توسعه زنجیره‌های ارزش می‌تواند به ایران کمک کند تا پتانسیل اقتصادی خود را به حداکثر برساند و اتکا به یارانه‌های ارزان انرژی را در بلندمدت کاهش دهد.
ارتقاء و توسعه اکوسیستم پژوهش و نوآوری، نقش موثری در پیشرفت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران دارد.
تحول بازار نفت خام ایران از طریق ورود و فعالسازی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پالایش، دستاورد قابل توجهی برای کشور بوده است. نه تنها تقاضای داخلی را برآورده کرده است، بلکه منجر به گسترش موفقیت آمیز صادرات نفت خام ایران نیز شده است.
وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: با توجه به تصاویر کیفیت خیام ارتقا قابل توجه ای در شیوه حکمرانی در حال وقوع است و همچنان توسعه پرشتاب صنعت فضایی ادامه دارد.
در دیدار مسئولان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با دستیار وزیر علوم مالزی بر توسعه همکاری‌های دوجانبه بین ایران و مالزی تاکید شد.
رئیس هیأت عامل ایدرو گفت: ایدرو به دنبال آن است تا بر مناطق و لکه‌های مرزی کشور متمرکز شود تا ضمن ایجاد اشتغال، از مهاجرت جمعیت از این مناطق به دیگر نقاط جلوگیری کند.
کارشناس حوزه علم و فناوری گفت: هدف از اصلاحات حوزه نظام ارزیابی و همچنین تغییر نظام حمایتی مبتنی بر قانون جدید جهش تولید دانش‌بنیان، ایجاد پویایی بیشتر در نظام پشتیبانی شرکت های دانش بنیان برای توسعه و آماده سازی آنها برای تبدیل شدن به بازوی اصلی تحقیق و توسعه و و توسعه فناوری در صنعت است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از تلاش این مجموعه برای برون‌سپاری حداکثری پروژه‌ها و فعالیت‌ها خبر داد.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: بر اساس تصمیم سران قوا دوره اجرای طرح مولدسازی حداکثر ۲ سال خواهد بود و با شروع اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، اموال راکد دولت براساس سازوکار تعیین شده در این قانون واگذار می‌شود.
یکی از اولویت‌های برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی، ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پرورش ماهی در قفس در قالب کنسرسیوم‌های دانش‌بنیان با هم‌افزایی حداکثری است.
رئیس قوه قضاییه گفت: در تمام جنبه‌های ناظر بر توسعه دادرسی الکترونیکی باید حداکثر اهتمام و توجه را به خرج داد تا اطلاعات و داده‌های مرتبط با مردم فقط به رؤیت مسئول و متولی مربوطه برسد.
تانک آلتای مجهز به تفنگ ۱۲۰ میلی متری و سیستم دفاع CBRN (شیمیایی، میکروبی، هسته‌ای و پرتو زاینده) است. حداکثر سرعت برنامه ریزی شده ۷۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود که از طریق موتوری با قدرت ۱،۸۰۰ اسب بخار تامین می‌شود. این MBT همچنین می‌تواند تا عمق ۴.۱ متری زیر آب عملکرد خود را حفظ کند. تانک مورد نظر نه تنها از سیستم‌های بومی توسعه یافته سود می‌برد بلکه بر اساس موافقت نامه‌ای که با کره جنوبی به امضا رسیده است، قادر به استفاده از تکنولوژی توپ K ۲ بلک پانتر نیز خواهد بود.
از آنجایی‌که ظرفیت استفاده از زمین­های آبی در حال رسیدن به نقطه‌ی حداکثر خود است؛ باید بخش عمده‌ای از افزایش تقاضای غذا با افزایش بهره‌وری زمین‌های دیم تامین شود.
جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که پیشرفت، اصالتاً امری درون‌زا و برون‌گرا است. بر این اساس ملت‌ها باید براساس ارزش‌ها و الگوی حکمرانی بومی و فرهنگی داخلی، برنامه توسعه خود را تدوین و اجرا نمایند. منافع اساسی و حقوق ملت‌ها از جمله حق توسعه قابل مذاکره نیست و هر تلاشی توسط کشور‌های قلدر برای سیاسی کردن و نهایتاً سلب حقوق ملت‌ها با سوءاستفاده از مکانیسم‌های بین‌المللی محکوم است.
مدیرعامل شرکت صنعتی محورسازان ایران خودرو گفت: این شرکت به عنوان یکی از برند های معتبر تولید کننده محور های خودرو، براساس سیاست‌های کلان گروه صنعتی ایران خودرو مبنی بر توسعه حداکثری بهره‌وری منابع و امکانات و با تلاش جهادی و همدلی تمامی کارکنان خود و اجرای دقیق برنامه های استراتژیک سازمان، توانست طی ۱۰ ماهه امسال از رکورد تولید سال گذشته عبور کند.
ازآنجاکه خرداد سال۱۴۰۰ نیز سال پایانی برنامه پنج‌ساله ششم بود و با توجه به تمدید یک‌ساله آن، طبیعتا دولت باید تا خرداد امسال یعنی ۶ماه پیش، لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه می‌کرد که تاکنون این امر صورت نگرفته است. دراین بین دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا پانزدهم آذرماه هر سال تقدیم مجلس کند که تاکنون دراین زمینه نیز دیرکرد داشته است.
مدیر عامل شرکت خدمات تأمین‌اجتماعی گفت: صندوق های بیمه ای باید به سمت استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات پیش بروند تا بتوانیم پاسخگوی بیمه شدگان باشیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما مصمم هستیم که فناوری‌های خود را توسعه دهیم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را به حداکثر ممکن برسانیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ